ورزش بروز
0

ورزش در دوران قاعدگی برای کاهش درد قاعدگی

Exercise during menstruation to reduce menstrual pain
بازدید 106

دردهای دوران قاعدگی برای خانم‌ها گاهی غیرقابل تحمل هستند و می‌توانند منجر به بدخلقی شوند. درد و ورم شکم، سردرد و کمردرد از جمله دردهای شایع در دوران قاعدگی هستند. این دردها ممکن است باعث شود که تمام روز را در تختخواب بدون حرکت بگذرانید. اما همیشه گزینه‌هایی برای کاهش این دردها یا همان سندرم قبل از قاعدگی (PMS) وجود دارد. یکی از بهترین گزینه‌ها می‌تواند استفاده از کیسه آب گرم باشد. اما در اینجا می‌خواهیم درباره ورزش در دوران قاعدگی صحبت کنیم تا با استفاده از آن، دردهای قاعدگی را کاهش دهید. ۳۰ دقیقه ورزش و فعالیت بدنی در روز می‌تواند منجر به کاهش دردهای قاعدگی شود زیرا با افزایش گردش خون در بدن، این دردها تسکین می‌یابند. فعالیت‌هایی مانند دویدن روی تردمیل یا در فضای ورزشی، پیاده‌روی، آیروبیک و یوگا در دوران قاعدگی توصیه می‌شوند.

ورزش یوگا

یوگا می‌تواند با تمرکز بر روی تنفس و تکنیک‌های تمدد اعصاب، استرس و تنش را از بین ببرد. این حرکات باعث تسریع گردش خون در بدن شده و باعث افزایش اکسیژن رسانی به اعضاء بدن می‌شود که نتیجه آن آرامش سیستم عصبی است. همچنین، با افزایش تمرکز، می‌توانید بدخلقی دوران قاعدگی را کاهش دهید. حرکات یوگا در دوران قاعدگی می‌توانند درد عضلات ناحیه شکم و رحم را تسکین دهند. در اینجا می‌توانید حرکات یوگا برای دوران قاعدگی را مشاهده کنید.

تمرین با استفاده از وزنه در باشگاه‌های ورزشی دارای مزایایی است

زیرا ذهن شما تنها بر روی فعالیت تمرینی تمرکز می‌کند و به مدت زمانی درد را احساس نمی‌کنید. علاوه بر این، باعث می‌شود عضلات و استخوان‌های قوی‌تری داشته باشید که بسیار مهم است برای مقابله با درد. برای شروع تمرینات با وزنه، سعی کنید از وزنه‌های سبک و تعداد تکرارهای بالا استفاده کنید. در تمرینات با وزنه، عضلات هدف شامل عضلات پا، شکم و باسن هستند. اگر در حین تمرین احساس ضعف یا خستگی کردید، حرکت را متوقف کنید و استراحت کنید.

بیشتر بخوانید  چگونه می‌توانیم بفهمیم که فرم درست حرکت را رعایت می‌کنیم؟

پیاده‌روی و دویدن دو گزینه‌ی دیگر برای ورزش در دوران قاعدگی هستند

مزیت‌ها و فواید این دو فعالیت واضح و روشن است. شما می‌توانید از مزیت پیاده‌روی در دوران قاعدگی بهره‌مند شوید. پیاده‌روی ورزشی است که به جسمانی صدمه نمی‌زند. استفاده از کفش ورزشی مناسب و انتخاب محیط مناسب، تحرک و نشاط را در شما ایجاد می‌کند. در فعالیت‌های ورزشی، هورمون اندورفین یا هورمون شادمانی در بدن ترشح می‌شود که تأثیر قابل توجهی در کاهش درد و جلوگیری از بدخلقی در دوران قاعدگی دارد. در ضمن، حواس به صدای بدن نیز باید در اولویت باشد. ورزش بیش از حد می‌تواند منجر به نامنظم شدن دوره قاعدگی شما شود و علائمی مانند خستگی، درد عضلات، بی‌خوابی و از دست دادن اشتها را به همراه داشته باشد. توصیه می‌شود در طول هفته، یک یا دو روز را برای استراحت در نظر بگیرید و در خانه بمانید و استراحت کنید.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *