ورزش بروز
0

مرور بهترین مکمل‌های برطرف کننده درد مفاصل

مکمل
بازدید 206

آیا هنگام تمرین، صدای مفاصل را می‌شنوید؟ آیا بعد از تمرین پا، با درد مفصل زانو روبرو می‌شوید؟ درد مفاصل بسیار شایع است اما روش‌هایی برای کنترل آن وجود دارد.

درد مفاصل عموماً ناشی از آرتروز یا التهاب مفاصل است که ممکن است نتیجه فرم نادرست حرکات تمرینی، زدگی تمرینی یا آسیب دیدگی باشد. آرتروز و سایر نارسایی‌های مشابه روی همه سنین تاثیرگذار است و فقط مختص افراد سالمند نیست.

یکی از راه‌های کنترل درد مفاصل، کنترل رژیم غذایی و محدود کردن مصرف مواد غذایی التهاب‌زا و مصرف مواد غذایی سرشار از کلسیم و ویتامین D است.

همچنین، مکمل‌هایی مانند امگا ۳ و گلوکوزامین نیز وجود دارند که می‌توانند به کنترل درد مفاصل کمک کنند. گلوکوزامین می‌تواند سبب کاهش التهاب و جلوگیری از تخریب کلاژن در بدن شود.

کورکومین یک ترکیب فعال موجود در زردچوبه است که خواص ضد التهابی دارد و می‌تواند به کاهش درد و ورم مفاصل کمک کند. اس-آدنوزیل المتیونین (SAMe)، روغن ماهی و متیل سولفونیل متان (MSM) نیز گزینه‌های مناسبی هستند.

البته، سبک زندگی شما هم اهمیت دارد. سیگار کشیدن، تغذیه نامناسب و عدم رعایت فرم حرکت برخی از عوامل موثر در ایجاد درد مفاصل هستند.

علت‌های درد و التهاب مفاصل

قبل از خرید مکمل، باید ابتدا دلیل درد و التهاب مفاصل خود را مشخص کنید. به عنوان مثال، دردهای مرتبط با آرتروز نیازمند درمان متفاوتی با دردهای ناشی از تمرین زدگی هستند.

استفاده از مکمل‌های برطرف کننده درد مفاصل ممکن است به مقداری در کاهش این دردها کمک کند، اما اگر مشکل شما یک مشکل زمینه‌ای بوده و وسیع باشد، نیازمند درمان گسترده‌ای خواهید بود.

بیشتر بخوانید  تمرینات ترکیبی یا تمرینات ایزوله؟

 

آرتروز استئو، یکی از انواع شایع بیماری آرتروز است که باعث درد مفاصل، سفتی، تورم مفصل و کاهش دامنه حرکت می‌شود. منابع(یک)pubmed

در برخی موارد، زدگی تمرینی می‌تواند منجر به ایجاد درد مفاصل شود، مانند درد آرنج در بازیکنان تنیس.

فعالیت‌هایی مانند تایپ، نقاشی، وزنه‌برداری و کارهای فیزیکی نیز می‌توانند این درد را ایجاد کنند.

عواملی مانند رگ به رگ شدن نیز می‌توانند منجر به درد مفصل شوند. بیماری هایی مانند آماس، نقرس و تاندونیت نیز ممکن است این شرایط را تشدید کنند.

آماس به عنوان مثال، می‌تواند به درد و ورم شدید در مفاصل مانند زانو، آرنج، شانه و سایر مفاصل منجر شود.

رژیم غذایی پرشکر و چربی‌های ترانس، سیگار کشیدن و تنش می‌توانند نشانه‌های التهاب را در بدن افزایش دهند و به درد مفاصل منجر شوند. اضافه وزن هم می‌تواند فشار بیشتری روی مفاصل ایجاد کرده و به درد مفاصل منجر شود.

آیا مصرف مکمل‌های ضد درد مفصل موثر است؟

مصرف کنندگان در سال ۲۰۱۷ بیش از ۲۱ میلیون دلار برای خرید مکمل‌های مفصل و استخوان صرف کرده‌اند. انتظار می‌رود این عدد تا سال ۲۰۲۶ دو برابر شود.منابع(دو)cdc

فروش ویتامین D، K، امگا ۳ و کلاژن به شدت افزایش یافته است، اما آیا این مکمل‌ها موثر هستند؟

پاسخ به این سوال، به وابسته‌ی آن است که از چه کسی پرسیده شده است. همانند تمام محصولات بهداشتی، تحقیقات علمی در این زمینه نیز متفاوت و متناقض است.

عامل دیگری که بر کیفیت نهایی موثر است، برند تولید کننده است.

یک تحقیق در سال ۲۰۱۲ بر روی ۱۶ مکمل سلامت مفاصل در بازار نشان داد که همه آن‌ها حاوی گلوکوزامین و کندرویتین بودند. هفت محصول از این ۱۶ محصول، ترکیباتی که روی لیبل آن‌ها باید قید شده بود، را نداشتند!

بیشتر بخوانید  راهنمای جامع رژیم معکوس برای سوزاندن چربی و افزایش عضله

یکی از این مکمل‌ها فقط ۶۵ درصد کندرویتین داشت. با این حال، این نکته باید گفته شود که مکمل‌های سلامت مفصل مفید هستند، فقط باید برند و تولید کننده مناسب را پیدا کرد.

مسئله مهم دیگر این است که باید علت درد مفصل خود را پیدا کنید.

بعضی از نارسایی‌ها مانند نقرس، لوپوس یا آرتروز مفصلی مزمن هستند و نمی‌توان آن‌ها را درمان کرد.

در مقابل، برای اکثر آسیب‌های دیدگی، مکمل‌ها به خوبی عمل می‌کنند و نتیجه‌ی مثبتی نشان می‌دهند.

اثرات ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی امگا ۳

مصرف روغن ماهی و امگا ۳ به طور کلی، منجر به بهبود سلامت قلبی و عروقی و کاهش سطح کلسترول می‌شود. علاوه بر این، این مکمل‌های غذایی می‌توانند به سلامت مفاصل نیز کمک کنند. به طور خاص، امگا ۳ به کاهش نشانه‌های بیماری‌هایی مانند روماتیسم، آرتروز مفصلی و لوپوس کمک می‌کند. مصرف ۱-۳ گرم روغن ماهی در روز، می‌تواند به کاهش التهاب مفاصل و سفتی آن‌ها کمک کند. تحقیقات زیادی نشان داده‌اند که امگا ۳ اثرات مثبتی روی درد مفصل دارد.

اثرات کورکومین در کاهش ورم و سفتی مفاصل

زردچوبه به دلیل داشتن ترکیبی به نام کورکومین، یکی از مواد ضد التهاب قدرتمند است که درباره مزایای آن، مطالب زیادی وجود دارد.

کورکومین با کاهش تورم مفصل و کاهش رادیکال‌های آزاد، می‌تواند به کنترل بیماری‌هایی مانند آرتروز و دیابت کمک کند. تحقیقات نشان داده‌اند که کورکومین با تأثیر مشابهی به عنوان داروهای ضد التهابی مانند دیکلوفناک سدیم، موثر است. در مقابل دیکلوفناک سدیم، کورکومین نسبت به عوارض نفخ، درد شکم، مشکلات گوارشی، خستگی، خونریزی و حالت تهوع، غیر مسموم است.

بیشتر بخوانید  راهنمای کامل مصرف شکر در تمرینات بدنسازی

اثرات کندرویتین در کاهش درد مفاصل

گلوکزآمین و کندرویتین دو ترکیب است که به طور طبیعی در بافت‌های پیوندی و مفاصل وجود دارند. این ترکیبات به صورت مکمل نیز موجود هستند و می‌توانند به کاهش التهاب در مفاصل کمک کنند. گلوکزآمین و کندرویتین به اندازه داروی ضد درد سلکوکسیب موثر هستند.

متیل سولفونیل متان (MSM) یکی از مکمل‌هایی است که بیشتر برای درمان دردهای ناشی از آرتروز تجویز می‌شود. می‌توانید این مکمل را همراه با گلوکزآمین و کندرویتین مصرف کنید. مصرف روزانه توصیه شده برای متیل سولفونیل متان (MSM) ۲۶۰۰ میلی‌گرم است. این مکمل می‌تواند به کاهش درد مفاصل و عضلات کمک کند.

سخن پایانی:

در مورد مکمل‌های مختلفی برای کاهش درد مفصل صحبت کردم، اما بسیار مهم است که به مهمیت کلسیم، ویتامین D، زینک و منیزیم نیز اشاره کنم. این ریزمغذی‌ها برای حفظ سلامت استخوان و مفاصل بسیار ضروری هستند و وعده‌های غذایی روزانه شما باید حاوی آن‌ها باشند.

بهترین راهکار برای درمان درد مفصل، ترکیبی از روش‌های مختلف است که شامل مصرف مکمل‌های مختلف، قطع مصرف شکر، حذف لاکتوز و گلوتن از رژیم غذایی می‌شود. پس فقط به مصرف مکمل‌ها اکتفا نکنید و راهکارهای همه جانبه را امتحان کنید.

شما از کدام یک از این مکمل‌ها برای درمان درد مفصل استفاده می‌کنید؟

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *