ورزش بروز
0

راهنمایی کامل رژیم جنی کریگ

رژیم
بازدید 75

رژیم جنی کریگ یک برنامه غذایی ساختار یافته است که بر پایه غذاهای پیش‌بسته‌بندی شده ارائه می‌شود. این برنامه غذایی شامل محدودیت کالری، چربی و اندازه وعده‌های غذایی است. طبق ادعاهای وب سایت جنی کریگ، وعده‌های غذایی توسط تغذیه‌شناسان و متخصصان علوم غذایی طراحی می‌شوند. در این رژیم، غذاها بدون استفاده از شیرین‌کننده‌ها یا رنگ‌های مصنوعی، شربت ذرت با فروکتوز بالا، چربی‌های ترانس و مونوسدیم گلوتامات (MSG) تهیه می‌شوند. با توجه به برنامه انتخابی شما، ممکن است هنوز نیاز به تهیه جداگانه وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌ها باشد.

رژیم جنی کریگ یک برنامه کاهش وزن ساختار یافته است که در سال ۱۹۸۳ توسط سید و جنی کریگ تأسیس شد. هدف اصلی آن‌ها بود که یک روش آسان برای کاهش وزن برای افرادی که با اضافه وزن مبارزه می‌کنند، ارائه دهند. این برنامه برای افرادی طراحی شده است که به دنبال کاهش وزن با حمایت یک مربی شخصی و استفاده از غذاهای آماده هستند.

رژیم جنی کریگ شامل یک مربی برای پیگیری می‌شود و غذاها و میان‌وعده‌های آماده را فراهم می‌کند. در این برنامه، وعده‌های غذایی بدون استفاده از شربت ذرت با فروکتوز بالا، چربی‌های ترانس، MSG و رنگ‌های مصنوعی و شیرین کننده‌ها تهیه می‌شوند.

برنامه لاغری جنی کریگ به کاهش وزن کمک می‌کند

این برنامه برای کمک به کاهش وزن شامل کاهش کالری دریافتی از طریق وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌های کنترل شده طراحی شده است. بیشتر غذاهای اصلی حاوی ۲۰۰ تا ۳۰۰ کالری هستند، در حالی که میان‌وعده‌ها و دسرها ۱۵۰ تا ۲۰۰ کالری دارند. برنامه جنی کریگ بسته به جنس، سن، سطح فعالیت و اهداف کاهش وزن شخص، روزانه ۱۲۰۰ تا ۲۳۰۰ کالری را برای افراد در نظر می‌گیرد. مربی شخصی با همکاری شما، به شما کمک خواهد کرد تا هدف تمرینی واقع‌بینانه‌ای برای کاهش وزن تعیین کنید. طبق ادعاهای وب‌سایت جنی کریگ، هر عضو به طور متوسط در این برنامه حدود ۰.۴۵ تا ۰.۹ کیلوگرم در هفته وزن کم می‌کند.

رژیم جنی کریگ، یک رژیم غذایی است که نیاز به ورزش ندارد، اما توصیه می‌شود هر هفته حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی را در ۵ روز انجام داده تا بهبود نتایج رژیم داشته باشید. عملکرد رژیم جنی کریگ به این صورت است که میزان کالری مصرفی شما در روز بین ۱۲۰۰ تا ۲۳۰۰ کالری است و براساس وزن فعلی، سن، جنسیت، قد، وزن هدف و عادات تناسب اندام شما طراحی می‌شود.

بیشتر بخوانید  راهنمای سالم غذاخوردن برای بدنسازان

در این رژیم، سه برنامه غذایی مختلف وجود دارد: برنامه غذایی ساده، برنامه غذایی ضروری و برنامه غذایی بیشترین کاهش وزن. مصرف مقدار معقولی از الکل و کافئین نیز در این رژیم مجاز است و مربی شما در تعیین مقادیر مناسب آن‌ها به شما کمک خواهد کرد.

در حین رژیم جنی کریگ، شما می‌توانید از بین بیش از ۱۰۰ غذای آماده انتخاب کنید. علاوه بر غذاها و میان‌وعده‌هایی که توسط جنی کریگ ارائه می‌شوند، توصیه می‌شود که میوه‌ها، سبزیجات و محصولات لبنی کم چرب را به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید و بسته به برنامه‌تان، از یک میان‌وعده دلخواه لذت ببرید.

شما می‌توانید غذاها و میان‌وعده‌های زیر را به وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌های خود اضافه کنید،

علاوه بر سفارش وعده‌های غذایی از جنی کریگ:

میوه‌ها: انواع توت‌ها، مرکبات، سیب، خربزه، آناناس، موز، گیلاس
سبزیجات غیر نشاسته‌ای: سبزیجات کلم، بروکلی، مارچوبه، کدو سبز، خیار، گوجه فرنگی، فلفل
لبنیات کم چرب: پنیر رشته‌ای سبک، ماست یونانی بدون چربی، شیر کم چرب یا بدون چربی
نوشیدنی‌های بدون کالری: آب گازدار، قهوه، چای
انواع کنسرو شده یا منجمد
این میوه‌ها و سبزیجات نیز در رژیم جنی کریگ مجاز هستند و می‌توانید از آنها استفاده کنید.

در رژیم جنی کریگ، اعضای رژیم مجاز به خوردن هر نوع غذایی هستند، اما با شرط آنکه مصرف کالری‌ها در حد مجاز روزانه باشد.

رژیم جنی کریگ فواید محدودی دارد و به موارد زیر اشاره می‌کند:

  • نسبتاً آسان: چرا که رژیم جنی کریگ در مراحل ابتدایی غذاها و میان‌وعده‌های آماده را فراهم می‌کند، پیروی از این رژیم نسبتاً آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید، گرم کردن مجدد غذا و اضافه کردن میوه‌ها، سبزیجات یا لبنیات کم چرب به آنها است تا وعده غذایی کامل شود.
    اسنک‌ها: در این رژیم، می‌توانید اسنک‌ها را مصرف کنید و نیازی به پخت و پز ندارید. این باعث می‌شود غذا را سریع و آسان مصرف کنید و برنامه‌های پیچیده رژیم‌های معمولی را حذف کنید.
    انتخاب برنامه: با سه گزینه برنامه موجود، می‌توانید برنامه‌ای را انتخاب کنید که بهترین تناسب با اهداف کاهش وزن و سبک زندگی شما را دارد.

در کل، رژیم جنی کریگ از این جهت متمایز می‌شود که اجازه می‌دهد تا شما طبق نیاز خود انتخاب کنید و همچنین پیروی از آن را راحت و آسان می‌سازد.

در رژیم جنی کریگ، وعده‌های غذایی کم کالری، کم چرب و کنترل شده هستند. این وعده‌های غذایی از پیش بسته‌بندی شده به افراد کمک می‌کنند تا اندازه وعده‌ها را بهتر درک کنند، بنابراین می‌توانند در آشپزی در خانه یا خارج از خانه آن‌ها را تکرار کنند. افزودن میوه‌ها و سبزیجات به وعده‌های غذایی، افراد را تشویق می‌کند تا محصولات بیشتری مصرف کنند و یاد بگیرند که چگونه یک بشقاب حاوی مواد غذایی متعادل داشته باشند.

بیشتر بخوانید  راهنمایی در انتخاب بهترین کفش‌های فوتسال و نکات مهم

یکی از اجزای مفیدترین رژیم جنی کریگ، حمایت فردی مربیان است. تحقیقات نشان داده است که داشتن حمایت اجتماعی از طرف خانواده، دوستان یا مربیان سلامت، شانس افراد را برای کاهش وزن و حفظ آن بهبود می‌بخشد.

علاوه بر کاهش وزن، رژیم جنی کریگ ممکن است به بهبود مدیریت قند خون کمک کند. یک مطالعه نشان داده است که پیروی از برنامه جنی کریگ منجر به تنظیم بهتر قند خون و کاهش سطح تری گلیسیرید می‌شود.

هزینه بالا: ارتباطی با اینکه حق عضویت ماهانه حذف شده است، شرکت در جنی کریگ هفتگی هزینه‌بر است. برنامه‌های این رژیم معمولاً گران قیمت هستند و برخی از آنها نیاز به خرید وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌های اضافی دارند.

ناسازگاری با نیازها و ترجیحات غذایی: این رژیم برای افرادی با نیازها یا ترجیحات غذایی خاص مناسب نیست. همچنین، توصیه می‌شود میوه‌ها، سبزیجات و محصولات لبنی اضافی را برای افزودن به وعده‌های غذایی خریداری کنید.

  • هزینه‌های اضافی: رژیم جنی کریگ حداقل حدود ۱۰۰ دلار هفتگی هزینه دارد و مالیات و هزینه‌های حمل و نقل نیز به آن اضافه می‌شود.
  • نامقرون‌به‌صرفه بودن: مطالعات نشان داده است که رژیم جنی کریگ قیمت بسیار بالایی دارد و مقرون به صرفه نیست.
  • کاهش وزن کوتاه‌مدت: اگر به برنامه رژیم جنی کریگ پایبند باشید، می‌توانید در کوتاه مدت وزن خود را کاهش دهید. با این حال، تحقیقات نشان می‌دهد که هرچه وزن سریع‌تر کاهش یابد، احتمال پایداری آن کمتر است.

رژیم جنی کریگ، یکی از رژیم‌های لاغری است که برای کاهش وزن بلند مدت توصیه نمی‌شود، زیرا اثربخشی آن در این زمینه ثابت نشده است. همچنین، کاهش وزن سریع منجر به از دست دادن بافت عضلانی بدون چربی می‌شود، که این همان وزنی نیست که شما به آن علاقه دارید.

یک شکایت در سال ۲۰۱۳ ادعا کرد که رژیم جنی کریگ می‌تواند باعث ایجاد سنگ کیسه صفرا در برخی افراد شود. همچنین، بسته‌بندی‌های محصولات رژیم جنی کریگ عموماً برچسب حلال را ندارند، که این مسئله می‌تواند محدودیت‌هایی را برای افرادی که رژیم‌های خاص را رعایت می‌کنند، ایجاد کند. به عنوان مثال، هیچ یک از محصولات رژیم جنی کریگ دارای برچسب کوشر یا حلال نیستند و گزینه‌های ناهار یا شام وگان نیز در این رژیم وجود ندارد. همچنین، اقلام فاقد گلوتن در رژیم جنی کریگ، در دسترس هستند اما به وضوح علامت‌گذاری نشده‌اند.

بیشتر بخوانید  برنامه تمرینی مایک منتزر : بهترین و کاربردی ترین سیستم های تمرینی

غذاهای فراوری شده موجود در رژیم جنی کریگ شامل مواد افزودنی و کربوهیدرات‌های تصفیه شده و روغن هستند که ممکن است برای سلامت روده مضر باشند. بنابراین، استفاده از این غذاها باید به دقت و با آگاهی انجام شود.

اگر از خوردن غذاهای بسته‌بندی شده یا منجمد به اندازه کافی لذت نمی‌برید، رژیم جنی کریگ مناسب شما نیست. این رژیم غذایی می‌تواند در کوتاه مدت، با خوردن غذاهایی که از پیش بسته‌بندی شده‌اند، ایجاد عادات نا‌سالم غذایی را آسان کند، اما خود به تنهایی مهارت‌های مورد نیاز برای کاهش وزن سالم را به شما یاد نمی‌دهد.

مهمیت مربیان در رژیم جنی کریگ قابل توجه است، اما باید توجه داشت که این مربیان متخصص تغذیه نیستند و توصیه‌های مرتبط با شرایط پزشکی را نمی‌توانند ارائه دهند. بسیاری از این مربیان در واقع اعضای سابق رژیم جنی کریگ هستند که تصمیم گرفته‌اند خودشان به عنوان مربی فعالیت کنند. به همین دلیل، تخصص و تجربه کافی برای ارائه راهنمایی مناسب و تنظیم برنامه غذایی با توجه به ویژگی‌های شخصی و شرایط پزشکی را ندارند.

یکی از مسائلی که در رابطه با رژیم جنی کریگ وجود دارد، نبود تخصص برخی از مربیان تغذیه این رژیم است. افرادی که شرایط پیچیده‌ای از نظر سلامتی دارند، باید قبل از شروع یک رژیم غذایی جدید، راهنمایی از یک تغذیه‌شناس یا سایر متخصصان بهداشتی دریافت کنند.

برخی از افراد مجاز به استفاده از رژیم جنی کریگ نمی‌باشند. به عنوان مثال:

کودکان زیر ۱۳ سال: کودکانی که زیر ۱۳ سال هستند، نباید از این رژیم استفاده کنند، زیرا هنوز در دوران رشد قرار دارند. اگر کودکان بالای ۱۳ سال هیچ بیماری دیگری به جز آسم یا آلرژی فصلی ندارند، نیاز به موافقت و راهنمایی والدین خود دارند.

زنان باردار: زنانی که باردار هستند یا در دوره شیردهی قرار دارند، نباید از این رژیم استفاده کنند. با این حال، مادران شیرده پس از شش هفته پس از تولد نوزاد خود می‌توانند برای ثبت نام در این رژیم اقدام کنند. میزان کالری مصرفی برای مادران شیرده بسته به سن کودک و تعداد دفعات شیردهی متفاوت است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.