ورزش بروز
0

معجون معجزه آسا برای شکستگی استخوان

معجون معجزه آسا برای شکستگی استخوان
بازدید 202

درمان شکستگی استخوان بستگی به عواملی مانند نوع شکستگی، مکان و شدت آسیب دارد. روش‌های درمان شامل استفاده از چسب‌ها برای چسباندن استخوان، استفاده از وسایل پشتیبانی مانند بانداژ و گیپس، مصرف داروها و در مواردی جراحی است.

درست کردن معجون شکستگی استخوان

علاوه بر روش‌های پزشکی، برخی از معجون‌ها و روش‌های سنتی نیز برای درمان شکستگی استخوان استفاده می‌شود. به عنوان مثال:

– معجون زنجبیل: زنجبیل خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد و ممکن است به درمان شکستگی استخوان کمک کند. برای تهیه این معجون، ریشه زنجبیل را خرد کرده و با آب جوش مخلوط کنید. سپس این مخلوط را بر روی ناحیه شکستگی استخوان بمالید.

– معجون خردل: خردل خواص ضد التهابی دارد و می‌تواند به درمان شکستگی استخوان کمک کند. برای تهیه این معجون، پودر خردل را با آب مخلوط کنید و به صورت گازی روی ناحیه شکستگی استخوان بمالید.

– معجون آلوئه ورا: آلوئه ورا خواص ضد التهابی و آنتی باکتریالی دارد و می‌تواند به درمان شکستگی استخوان کمک کند. برای تهیه این معجون، آلوئه ورا را خرد کرده و آن را روی ناحیه شکستگی استخوان بمالید.

مهم است به یاد داشته باشید که هرگونه درمان سنتی یا ادعای درمانی باید با مشورت پزشک معالج شما انجام شود و هیچگاه نباید به جای درمان‌های پزشکی رسمی استفاده کنید.

تغذیه صحیح برای شکستگی استخوان : چی بخوریم چی نخوریم ؟

تغذیه صحیح برای شکستگی استخوان بسیار مهم است. در ادامه به برخی از مواد غذایی که می‌توانند در فرآیند بهبودی و استحکام‌بخشی به استخوان‌ها کمک کنند، اشاره خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید  چگونه می‌توانیم اشتها را افزایش دهیم؟

1. پروتئین: مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین می‌تواند ساختار استخوان را تقویت کند. به عنوان منابع خوبی از پروتئین، می‌توانید گوشت، ماهی، تخم مرغ، بلغور، لوبیا و تن ماهی را در رژیم غذایی خود در نظر بگیرید.

2. کلسیم: کلسیم یک ماده معدنی بسیار ضروری برای سلامت استخوان است. برای تامین کلسیم مورد نیاز بدن می‌توانید از مصرف شیر و فرآورده‌های لبنی، سبزیجاتی مانند کلم بروکلی و کرفس، ماهی‌های چرب و تخم مرغ استفاده کنید.

3. ویتامین D: ویتامین D نقش مهمی در جذب کلسیم توسط استخوان‌ها دارد. برخی از منابع غذایی حاوی ویتامین D شامل ماهی‌های چرب مانند ماهی قزل آلا، تن ماهی و سالمون، تخم مرغ و ماست هستند.

4. منیزیم: منیزیم نیز به عنوان یک ماده معدنی مهم برای سلامت استخوان شناخته شده است. برخی از منابع خوب منیزیم شامل بادام، برنج، دانه‌های کامل، تخمها، سیب‌زمینی و اسفناج هستند.

5. ویتامین C: ویتامین C به عنوان یک آنتی‌اکسیدان مهم برای سلامت استخوان شناخته شده است. برخی از منابع غذایی حاوی ویتامین C شامل پرتقال، توت‌های فرنگی، گوجه فرنگی، برگ‌های سبز و قرنبیط هستند.

در نهایت، مصرف یک مولتی‌ویتامین نیز می‌تواند مفید باشد. اما به دلیل جدی بودن شکستگی استخوان، قبل از مصرف هرگونه مکمل غذایی، بهتر است با پزشک یا متخصص پزشکی مشورت کنید تا راهنمایی دقیق‌تری برای تغذیه مناسب در فرآیند بهبودی دریافت کنید. همچنین، توصیه می‌شود در طول فرآیند بهبودی، فعالیت‌های ورزشی سبک و مناسب را انجام داده و استحکام استخوان‌ها را تقویت کنید. برای تعیین رژیم غذایی مناسب برای شما، مشاوره با یک تغذیه‌شناس یا متخصص تغذیه می‌تواند مفید باشد.

بیشتر بخوانید  آیا باید ال آرژنین مصرف کنیم یا خیر؟

علایم جوش خوردن استخوان

جوش خوردن استخوان پس از شکستگی بهبودی در وضعیت جسمی فرد را نشان می‌دهد. در صورتی که جوش خوردن استخوان به صورت طبیعی اتفاق بیافتد، می‌توان با رعایت تغذیه مناسب و انجام فعالیت‌های فیزیکی مناسب، فرآیند ترمیم را تسریع کرد. برای این منظور، مصرف غذاهای حاوی مواد مغذی مهم برای سلامت استخوان‌ها مانند کلسیم و ویتامین D توصیه می‌شود. همچنین، انجام فعالیت‌هایی که باعث وزش خون و افزایش ترمیم زخم‌های استخوانی می‌شود، مفید است.

در مواردی که نیاز به جراحی برای جوش خوردن استخوان وجود دارد، پزشک معالج ممکن است از داروهایی مانند ضد التهاب‌ها و کورتیکواستروئیدها استفاده کند تا التهاب در ناحیه شکستگی کاهش یابد و فرآیند ترمیم استخوان تسریع شود. همچنین، مکمل‌های کلسیم و ویتامین D نیز برای تقویت استخوان‌ها و افزایش فرآیند ترمیم توصیه می‌شوند.

با این حال، نوع دارویی که پزشک تجویز می‌کند، بستگی به نوع شکستگی، سن و شرایط جسمی فرد و سایر عوامل دارد. بنابراین، همیشه بهتر است با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید و داروها را تنها با تجویز پزشک مصرف کنید.

همچنین، مصرف میوه‌هایی که حاوی مواد مغذی مفید برای سلامت استخوان هستند، می‌تواند به بهبود ترمیم و بهبودی پس از شکستگی کمک کند. برخی از میوه‌هایی که حاوی مواد مغذی مفید برای استخوان هستند عبارتند از پرتقال، کیوی، موز، توت‌فرنگی و هلو. این میوه‌ها حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی مهمی مانند ویتامین C، ویتامین K، کلسیم، پتاسیم و فیبر هستند که به سلامت استخوان‌ها کمک می‌کنند.

به هر حال، برای دریافت راهنمایی دقیق و نیز تجویز دارو، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید  "تصورات نادرست و اشتباه درباره چربی سوزی"
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *