ورزش بروز
0

باورهای اشتباه و افسانه‌هایی درباره فیتنس که باید از آن‌ها پرهیز کرد

فیتنس
بازدید 128

در این مقاله، به بررسی اشتباهات و خرافاتی درباره شکل و شدت تمرینات بدنسازی و فیتنس می‌پردازیم. باورهایی که اگر به آن‌ها اعتقاد کنید، ممکن است منجر به هدررفت وقت، انرژی و حتی پول شما شوند، بدون اینکه به هدف مطلوب خود در تمرینات برسید. این اشتباهات مکرر ممکن است منجر به ناکامی در دستیابی به نتیجه مطلوب شده و شما را از ادامه فعالیت ورزشی ناامید کنند. پس، با ما در ادامه همراه باشید.

آیا دراز نشست به کاهش چربی شکم کمک می‌کند؟

اگرچه تمرینات شکم می‌توانند به تقویت عضلات اطراف شکم کمک کنند، اما به تنهایی قادر به کاهش چربی شکم نیستند. در حین ورزش، بدن انسان چربی را در ناحیه‌های مختلف از دست می‌دهد و فقط در منطقه شکم انجام تمرینات شکمی کافی نیست. برای کاهش چربی شکم، باید به تمرینات کاردیوو هوازی با تمرکز ویژه بپردازید و در کنار آن، برنامه‌ای برای بدنسازی شامل تمریناتی مانند دراز نشست را انجام دهید. و همچنین، تغذیه خود را نیز بهبود دهید که بسیار مهم است.

آیا خانم‌ها باید با وزنه‌های سبک کار کنند؟

بیشتر خانم‌ها در بدن خود مقدار کافی تستوسترون ندارند تا عضلاتی شبیه به آرنولد ساخته شود که بسیاری از خانم‌ها از آن ناراحت می‌شوند. در واقع، بلند کردن وزنه‌های سنگین به خانم‌ها کمک می‌کند تا وزن کم کنند، بدنشان شکل بگیرد و اعتماد به نفس پیدا کنند. بنابراین، اگر مدت زمان طولانی است که با وزنه‌های سبک کار می‌کنید و نتیجه‌ای به دست نمی‌آورید، به احتمال زیاد یکی از اشتباهات خود را پیدا کرده‌اید.

آیا شدت تعرق نشان می‌دهد چقدر جدی تمرین کرده‌اید؟

اگرچه تیشرتی که پس از یک تمرین سخت خیس عرق شده است، باعث ایجاد احساس فوق‌العاده‌ای می‌شود، اما در واقعیت، هیچ ارتباطی بین میزان تعرق و میزان جدیت تمرین وجود ندارد. تعرق زیاد یا کم در هنگام تمرین، نشان‌دهنده‌ی میزان تلاش و سختی تمرین نیست.

بیشتر بخوانید  راهکار موثرترین برای ساخت عضله به صورت پیوسته و مداوم

اگر درد نکشید، چیزی بدست نخواهید آورد، باور اشتباهی است

یک تفاوت بزرگ بین درد و سختی تمرین وجود دارد. اگرچه ممکن است پس از تمرینات سخت، عضلاتتان احساس خستگی کنند، اما اگر در هنگام انجام تمرینات درد بیابید، ممکن است آسیب ببینید. درد عضلانی شدید که بیش از یک یا دو روز پس از تمرین ادامه دارد، نشان‌دهنده‌ی وجود آسیب جدی یا تمرین بیش از حد است. بنابراین، بهتر است با توجه به حس خود و بهره‌گیری از راهنمایی مربی، تمرینات را منطقی و به میزان مناسبی انجام دهید.

آیا حرکات کششی پیش از تمرین باعث کاهش آسیب می‌شود؟

مطالعات متعدد نشان داده‌اند که حرکات کششی قبل از تمرین در واقع از صدمات پیشگیری نمی‌کنند! در واقع، افرادی که قبل از تمرین حرکات کششی انجام می‌دهند، حتی ممکن است در مقابل صدمات بیشتر آسیب‌پذیر باشند. به نظر می‌رسد که انجام حرکات کششی پس از تمرین، به عنوان یک گزینه بهتر برای جلوگیری از کوفتگی عضلات است. بجای انجام حرکات کششی قبل از تمرین، بهتر است با یک مقدار پیاده روی تند، پرش بالا پایین یا هر فعالیتی که عضلات مورد استفاده در تمرینتان را فعال کند، بدن خود را گرم کنید. این گرم کردن مناسب به کاهش ریسک آسیب کمک می‌کند.

آیا تمرینات کاردیو با شدت کم بهتر چربی می‌سوزانند؟

احتمالاً با دستگاه‌های تمرینات کاردیویی مانند تردمیل یا دوچرخه ثابت که برای برنامه‌های چربی سوز استفاده می‌شوند آشنا هستید، اما باید بدانید که در واقع هیچ پشتوانه‌ای برای ایده این وجود ندارد که تمرینات کاردیو با شدت کم بهتر از تمرینات کاردیو با شدت زیاد در سوزاندن چربی هستند. تام هلند، متخصص و نویسنده در زمینه تمرینات ورزشی و تناسب اندام، می‌گوید که اصلی‌ترین عامل در سوزاندن چربی، سوزاندن کالری است. بنابراین، هر چه شما به صورت جدی‌تر و سخت‌تر تمرین کنید، کالری بیشتری هم سوزانید.

بیشتر بخوانید  چگونه می‌توانیم از ضربان قلب ذخیره بهره‌برداری کنیم و آن را به چه شکلی به کار ببریم؟

آیا استفاده از دستگاه‌ها امن‌تر از وزنه‌های آزاد هستند؟

این باورهای غلط ممکن است شما را به خطر بیاندازد! بسیاری از علاقمندان به بدنسازی، به جای یادگیری نحوه استفاده از وزنه‌های آزاد، به دستگاه‌های تمرین متکی می‌شوند، زیرا اعتقاد دارند استفاده از دستگاه‌ها، فرم بدن آن‌ها را بهبود می‌بخشد و خطر آسیب دیدن را کاهش می‌دهد.

اما همچنان استفاده نادرست از دستگاه‌ها می‌تواند منجر به آسیب رسیدن به عضلات و مفاصل شما شود، از تنظیم نادرست طول و ارتفاع تا استفاده از گروه عضلات نادرست برای فشار و کشیدن. بگوییم شما از وزنه‌های آزاد استفاده می‌کنید یا از دستگاه‌ها، حتماً اطمینان حاصل کنید که قبل از شروع تمرین، یک مربی بدنسازی متخصص به شما نشان داده استفاده صحیح روش‌های تمرینی را.

 

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *