ورزش بروز
0

لاغری شکم و بدن با مصرف معجزه‌آسای اسفناج

spinach
بازدید 39

وقتی درباره کاهش وزن صحبت می‌کنیم، بسیاری از برنامه‌های رژیم غذایی وجود دارند که قول کاهش وزن سریع را می‌دهند. برای کاهش وزن، باید بیشتر از مقدار کالری مصرفی خود کالری سوزانده شود. علاوه بر ورزش روزانه و مصرف کمتر غذاهای فست فود، چرب و پرنمک، باید یک برنامه غذایی و ورزشی سالم و مناسب پیدا کنید که علاوه بر سالم بودن، فرآیند سوزاندن چربی را تسهیل کنند. یکی از گزینه‌های غذایی مفید برای کاهش وزن، اسفناج است که می‌توانید برای کاهش سریع‌تر وزن آن را امتحان کنید.

اسفناج می‌تواند فرآیند کاهش وزن را تسریع کند. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که یک فنجان اسفناج را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه کنید و به چربی اضافی بدنتان اجازه دهید آزاد شود. به ویژه، اسفناج برای کاهش وزن در ناحیه شکم بسیار موثر است. در این مقاله، به بررسی تأثیرات اسفناج در فرآیند کاهش وزن و روش‌های صحیح مصرف این سبزی مقوی می‌پردازیم.

اطلاعات جدید درباره اسفناج و کاهش وزن!

اسفناج یک سبزیجات قدرتمند است که حاوی فیبر نامحلول بسیار زیادی است. فیبر نامحلول یک عنصر مهم برای کاهش وزن است.

یک مطالعه اخیر که در موسسه ملی سلامت و کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده منتشر شد، استفاده از اسفناج را برای کاهش وزن مورد بررسی قرار داد. در این مطالعه، چند زنی که در یک برنامه کاهش وزن سه ماهه شرکت کرده بودند، مورد ارزیابی قرار گرفتند.

نتایج این مطالعه نشان داد که زنانی که روزانه ۵ گرم اسفناج مصرف می‌کردند، نسبت به سایر افراد، کاهش وزن بیشتری (۴۳ درصد) داشتند.

برای کاهش وزن، باید کالری‌های کمتری مصرف کنید و خوشبختانه، یک فنجان اسفناج تنها ۷ کالری دارد. فیبر نامحلول در اسفناج باعث ایجاد سیری دراز‌مدت می‌شود و کالری در بدن جذب نمی‌شود.

بنابراین، با اضافه کردن اسفناج به رژیم غذایی روزانه‌تان، می‌توانید فیبر کافی را دریافت کنید و کالری‌ها را کنترل کنید. تجربه کنید و در چند روز تفاوت را به خودتان نشان دهید.

فیبر بالای اسفناج باعث می‌شود که برای مدت طولانی‌تر سیری حس کنید و مصرف کالری بیش از حد را محدود کنید. به جای خوردن وعده‌های ناسالم و نوشیدنی‌های شیرین، می‌توانید جایگزینی سالم‌تر را انتخاب کرده و یک فنجان اسفناج مصرف کنید.

قبل از پاسخ به این سوال که آیا اسفناج برای کاهش وزن مفید است یا نه، باید ابتدا بدانیم که اسفناج چه ارزش غذایی‌ای دارد. بیایید نگاهی به محتوای یک فنجان (۳۰ گرم) اسفناج خام بیندازیم:

بیشتر بخوانید  راهنمایی کامل رژیم کتوژنیک از صفر تا صد

تعداد کالری: ۶.۹
مقدار پروتئین: ۰.۸۵ گرم
مقدار چربی: ۰.۱۱ گرم
مقدار کربوهیدرات: ۱.۰۹ گرم

خواص اسفناج برای کاهش وزن

اسفناج خواص بسیار زیادی برای کاهش وزن دارد. با مصرف این سبزیجات، می‌توانید وزن خود را کاهش دهید زیرا اسفناج یک غذای کم کالری است و حاوی مقدار زیادی آب و فیبر است. همچنین، فیبر موجود در اسفناج به هضم و جذب بهتر غذا کمک می‌کند. این باعث کنترل متابولیسم شما می‌شود و به کاهش وزن کمک می‌کند.

اسفناج حاوی ویتامین‌های فراوانی است. این سبزیجات یکی از سالم‌ترین برگ‌های سبز و سرشار از مواد مغذی ضروری مانند پروتئین، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و ویتامین A است. می‌توانید اسفناج را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید، بهترین روش این است که آن را به سالاد اضافه کنید یا با آن غذاهای مختلفی تهیه کنید. اسفناج حاوی ریزمغذی‌های غنی است که آن را به یک منبع انرژی طبیعی از ویتامین و مواد معدنی تبدیل می‌کند.

اسفناج بهترین گزینه برای رژیم‌های غذایی محدود است، زیرا به مقدار قابل توجهی کالری دریافتی روزانه شما اضافه نمی‌کند و در عین حال از کمبود مواد مغذی جلوگیری می‌کند. بنابراین، با مصرف اسفناج، می‌توانید وزن خود را به روشی سالم‌تر کاهش دهید بدون این که به بدن خود آسیب برسانید.

همانطور که می‌بینید، اسفناج یک نوع سبزیجات پربرگ است که کم کالری است و در عین حال نسبتاً غنی از پروتئین است. اما این تنها چیزی نیست که اسفناج در خود دارد، زیرا مزیت اصلی آن در ریزمغذی‌هایش است.

در همین حجم اسفناج، ویتامین‌ها و مواد معدنی زیر وجود دارد:

ویتامین آ: ۱۴ میکروگرم RAE (به عنوان بتاکاروتن)
ویتامین سی: ۸.۴۳ میلی‌گرم
ویتامین کا: ۱۴۵ میکروگرم
فولات: ۵۸.۲ میکروگرم
کلسیم: ۲۹.۷ میلی‌گرم
پتاسیم: ۱۶۷ میلی‌گرم
منیزیم: ۲۳.۷ میلی‌گرم
فسفر: ۱۴.۷ میلی‌گرم
آهن: ۰.۸ میلی‌گرم
همچنین، اسفناج حاوی مقادیر کمتری از ویتامین E، ویتامین B6، ریبوفلاوین، تیامین، نیاسین، منگنز، روی و سایر عناصر معدنی است.

اسفناج می‌تواند جلوی فشار خون بالا را بگیرد و از آن جلوگیری کند. یکی از مشکلاتی که با چاقی و اضافه وزن همراه است، افزایش فشار خون و احتمال بروز سکته قلبی است، به ویژه اگر رژیم غذایی ناسالمی داشته باشید.

بیشتر بخوانید  لاغری موضعی با روشی جدید کرایولیپولیز

پتاسیم نقش مهمی در کنترل سطح فشار خون دارد. مقدار پتاسیم موجود در اسفناج به شما کمک می‌کند تا اثر سدیم را که عامل اصلی افزایش فشار خون است، کاهش دهید.

همچنین، اسفناج بهبود هضم را تسریع می‌دهد. فیبر موجود در آن، با حفظ باکتری‌های مفید روده، سلامت دستگاه گوارش را تقویت می‌کند. با مصرف یک فنجان اسفناج در روز، می‌توانید به حفظ سلامت دستگاه گوارش خود کمک کنید.

برای لاغری، می‌توانید اسفناج را به روش‌های مختلف مصرف کنید تا برنامه رژیمیتان لذیذتر و مفیدتر شود.

در زیر چند روش استفاده از اسفناج برای لاغری را می‌توانید بیاموزید:

  • بورانی اسفناج: اسفناج پخته را با ماست چکیده، نمک و فلفل ترکیب کنید. در صورت تمایل و با توجه به رژیم غذاییتان، می‌توانید کمی گردو یا پیازداغ به آن اضافه کنید.
  • اسموتی اسفناج: می‌توانید آب اسفناج را با برگ‌هایش را به چند میوه ترکیب کنید. به عنوان مثال:
  • اسموتی سیب سبز و اسفناج: میزانی سیب سبز خرد شده را با برگ‌های تمیز اسفناج، همراه با کمی ماست یا کشک و مقداری عسل مخلوط کنید تا یک نوشیدنی صبحانه سالم و آنتی‌اکسیدانی درست کنید.

اسموتی آووکادو، آناناس و اسفناج: مقداری آووکادوی خرد شده را با مقداری آناناس و برگ‌های اسفناج در آن مخلوط کنید و یک شیرین‌کننده طبیعی به دلخواهتان اضافه کنید تا یک اسموتی اسفناج خوشمزه و سالم درست کنید.

اسموتی پاپایا، موز و اسفناج: اسفناج و موز در اسموتی‌ها به خوبی با هم ترکیب می‌شوند. مقداری پاپایای تازه خرد شده را به مخلوط اضافه کنید تا خواص تقویت کننده هضم را به همراه مقداری ماست افزایش دهید.

با استفاده از این روش‌ها، می‌توانید اسفناج را در برنامه لاغری خود به خوبی بهره ببرید و همچنین از طعم و مزه‌های مختلف لذت ببرید.

برای تهیه سوپ اسفناج، می‌توانید از این دستور آسان و کم‌کالری استفاده کنید:

مواد لازم:

یک عدد پیاز خرد شده
دو عدد سیب زمینی کوچک خرد شده
۲۷۵ گرم برگ اسفناج شسته شده
یک حبه سیر له شده
۶۰۰ میلی لیتر آب سبزیجات
نمک و فلفل تازه آسیاب شده به میزان لازم
جوز هندی تازه رنده شده برای تزیین (اختیاری)

طرز تهیه:

در یک قابلمه، پیاز را با روغن تفت دهید تا نرم شود و رنگ بگیرد.
سیب زمینی‌ها را به قابلمه اضافه کنید و برای چند دقیقه تفت دهید تا کمی طلایی شوند.
برگ اسفناج و سیر له شده را به قابلمه اضافه کنید و به مدت چند دقیقه تفت دهید تا اسفناج کمی شرکت کند.
آب سبزیجات را به قابلمه بریزید و به جوش بیاورید. سپس حرارت را کم کنید و به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه بپزید تا سبزیجات نرم شوند.
با استفاده از میکسر یا آبمیوه‌گیر، محتوای قابلمه را به یک سوپ یکنواخت و کرمی تبدیل کنید.
با نمک و فلفل به طعم خودتان بپردازید و دوباره سوپ را گرم کنید.
سوپ را در ظرف‌های سرو بریزید و به دلخواه با جوز هندی تازه رنده شده تزیین کنید.
سوپ اسفناج آماده است! می‌توانید آن را به عنوان یک وعده سالم و مقوی در برنامه رژیمی خود بهره ببرید.

بیشتر بخوانید  بهترین رژیم لاغری بدون گرسنگی

روش تهیه سوپ اسفناج به این شکل است:

همه‌ی مواد (به جز جوز هندی) را در یک قابلمه بزرگ بریزید و درب آن را ببندید. قابلمه را روی حرارت بگذارید و بگذارید محتویات آن به جوش بیاید. سپس حرارت را کم کنید و مواد را به مدت ۲۰ دقیقه بپزید.

حالا می‌توانید با استفاده از غذاساز یا گوشت‌کوب، محتویات قابلمه را مخلوط کنید تا یک سوپ یکنواخت بدست آید. در صورت تمایل، می‌توانید روی سوپ کمی جوز هندی رنده شده بریزید تا آن را تزیین کنید.

پودر اسفناج، یک مکمل کاهش وزن است که از برگ‌های اسفناج تهیه می‌شود و به صورت قرص یا کپسول در دسترس است. این پودر یک پودر سبز رنگ است که می‌توانید آن را با آب یا اسموتی مخلوط کنید.

این پودر از تیلاکوئیدهای غلیظی که در برگ‌های اسفناج وجود دارند، تشکیل شده است. تیلاکوئیدها ساختارهای میکروسکوپی هستند که در داخل کلروپلاست سلول‌های سبز گیاهی قرار دارند.

نقش تیلاکوئیدها، جذب نور خورشید است که فرآیندی به نام فتوسنتز است و انرژی لازم برای تولید کربوهیدرات را در اختیار گیاهان قرار می‌دهد. تیلاکوئیدهای موجود در عصاره اسفناج، فعالیت آنزیمی به نام لیپاز که چربی‌ها را هضم می‌کند را کاهش می‌دهند.

این عمل باعث تأخیر در هضم چربی می‌شود که منجر به افزایش سطح هورمون‌های کاهش اشتها مانند پپتید ۱ شبه گلوکاگون (GLP-1) می‌شود. همچنین، سطح هورمون گرلین که مسئول احساس گرسنگی است، کاهش می‌یابد. عصاره اسفناج هیچ عوارض جانبی ناخوشایندی مانند مدفوع چرب یا گرفتگی معده ندارد که در برابر سایر داروهای مهارکننده لیپاز وجود دارد.

 

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.