ورزش بروز
0

بهترین حرکت استثنایی برای افزایش قدرت عضلات (بخش اول)

افزایش قدرت عضلات
بازدید 203

افزایش قدرت عضلات، چالش بزرگ بدنسازی است

افزایش قدرت عضلات یکی از بزرگترین چالش‌هایی است که اکثر ما با آن روبه‌رو هستیم. ایجاد قدرت کلی در بدن، دغدغه اکثر بدنسازان است. بسیاری از ورزشکاران حرکتی را که می‌خواهند در آن قدرتمند باشند، با وزن‌های سنگین و سنگین‌تر انجام می‌دهند. اما آیا این روش صحیح است؟

افزایش قدرت عضلات با تمرین

واقعیت این است که این روش اشتباه نیست. با این حال، می‌توان از یک روش ساده‌تر برای افزایش قدرت عضلات بدن استفاده کرد، بدون اینکه نیاز به تغییر کامل تمرینات خود داشته باشیم. تنها کاری که باید انجام دهیم، تمرکز بر چهار حرکت است.

بررسی این چهار حرکت به ما کمک می‌کند تا با درک کامل و انجام صحیح آنها، از تأثیرات آنها در هنگام تمرین بهره‌برداری کنیم.

حرکت پیاده‌روی کشاورز (Farmers Walk)

تصور کنید بدن شما مانند یک لوله است که آب از یک سر آن ریخته می‌شود. آبی که وارد می‌شود، نیرویی است که عضلات شما تولید می‌کنند. و آبی که خارج می‌شود، نیرویی است که شما با جابجایی وزنه‌ای که می‌خواهید وارد کنید، به بیرون می‌برید. اگر لوله از هر سوی سوراخ نباشد، آبی که وارد می‌شود به طور کامل خارج می‌شود. به عبارت دیگر، انتقال نیرو به‌صورت 100٪ صورت می‌گیرد. اما اگر لوله سوراخ داشته باشد، آب به بیرون نشت می‌کند. و به دلیل عدم تطابق بین ورودی و خروجی، انتقال قدرت کاهش می‌یابد.

یک عضله عقب افتاده می‌تواند یک نشت قدرت باشد. از رایج‌ترین نشت‌های قدرت در عضلات بدن، عضلات مرکزی (کور)، یعنی شکم و کمر، دست‌ها و قسمت بالایی پشت هستند. در حرکت فارمرز واک (پیاده‌روی کشاورز)، تمرکز بر تقویت این نواحی به خوبی وجود دارد و می‌تواند نتایج مشهودی را به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید  فهرست جامعی از تمام وسایل مورد نیاز برای کوهنوردی

حرکت حمل بار روی آرنج Zercher

در حالی که حرکت پیاده‌روی کشاورز یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین حرکات در این زمینه است، حمل بار در Zercher نیز به طور کامل موثر است.

Zercher :

به یک نوع حرکت حمل بار اشاره دارد که در آن بار کلی روی آرنج‌ها نگه داشته می‌شود. این عمل باعث می‌شود که فشار به طور کامل به جلو متمایل شود. این موضوع باعث می‌شود بدن به عضلات بالا نیاز بیشتری داشته باشد، اما به همان اندازه تنش و فشار را بر روی هسته مرکزی بدن به خوبی افزایش دهد.

لویی سیموفر در این زمینه می‌گوید:

Zercher به شما این امکان را می‌دهد که اسکات را بهتر انجام دهید و در عین حال با افزایش قدرت عضلات در قسمت بالای زیربغل، کول‌ها و دست‌ها، به بر طرف کردن ضعف‌های کلی شما کمک می‌کند. نکته‌ای که واجب دارد این است که شما باید کمی زمان برای یادگیری فرم صحیح این حرکت به خود بدهید.

 

 

 

 

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *