ورزش بروز
0

انواع قرص لاغری و چربی سوز پرفروش دنیا

Slimming and fat burning pills
بازدید 31

در حال حاضر، بسیاری از جوانان به دست‌یابی به تناسب اندام و داشتن بدنی فرم‌تر علاقه‌مند هستند. بخش عظیمی از افراد با اضافه وزن، به دنبال بهترین روش برای کاهش وزن خود هستند. در این راستا، برخی از افراد به هر روشی برای کاهش وزن و دست‌یابی به وزن مطلوب خود روی می‌آورند. شاید شما نیز تاکنون درباره قرص‌های لاغری یا چربی‌سوز و وعده‌های مرتبط با لاغری سریع شنیده باشید. اما آیا واقعاً داروی لاغری توانایی مثبتی در کاهش وزن دارد؟ آیا واقعاً بهترین داروی لاغری وجود دارد؟ در این مقاله، ما قصد داریم ۳۵ داروی لاغری پرفروش در جهان را برای شما معرفی کنیم.

تنوع قرص‌های لاغری در چه صورتی است؟

در ادامه، قصد داریم به معرفی بهترین قرص لاغری موجود، تأثیر آنها در کاهش وزن و عوارض مرتبط با آنها بپردازیم.

یکی از قرص‌های لاغری موجود با نام “ادیوس” است. ادیوس یک قرص لاغری گیاهی است که با افزایش متابولیسم بدن، به سوزاندن چربی‌ها کمک می‌کند. این قرص حاوی مقداری جلبک دریایی است که با تحریک سوخت و ساز بدن، منجر به کاهش وزن می‌شود. با این حال، باید ذکر شود که قرص ادیوس به تنهایی موجب لاغری نمی‌شود و مصرف آن باید به همراه یک برنامه غذایی و ورزشی مناسب صورت گیرد.

قرص لاغری گلوریا، یکی از داروهای موجود در بازار است که به کاهش وزن سریع وعده می‌دهد. گفته می‌شود این قرص دارای ترکیبات گیاهی است که با افزایش سوخت و ساز بدن، کاهش چربی‌ها، کاهش جذب قند و کاهش اشتهای کاذب، منجر به کاهش وزن می‌شود.

با مصرف قرص گلوریا، عوارض جانبی زیر ممکن است رخ دهد:

اسهال
مشکلات گوارشی
بی‌خوابی
افزایش فشار خون
افزایش ضربان قلب
مشکلات کبدی
داروی لاغری جی سی یا گارسینیا کامبوجیا نیز یکی دیگر از داروهای لاغری است. طرفداران این قرص ادعا می‌کنند که برخلاف سایر قرص‌های لاغری، استفاده از آن همراه با رژیم غذایی و ورزش لازم نیست. همچنین، ادعا می‌شود که این قرص از ترکیبات گیاهی تشکیل شده است. با این حال، مهم است بدانید که برخی از افراد مانند بارداران، افراد مبتلا به فشار خون، افراد با مشکلات نارسایی کبدی و کلیوی، و بیماران قلبی مجاز به مصرف این قرص جی سی نیستند.

عوارض جانبی مصرف قرص آلفا اسلیم عبارتند از:

کاهش اشتها
یبوست
افسردگی
بی‌خوابی
درد گوش
تشنگی
آبریزش بینی
افزایش فشار خون

قرص آلفا اسلیم، یکی از داروهای لاغری است که برخی افراد برای کاهش وزن پیشنهاد می‌کنند. این قرص از ترکیبات گیاهان و میوه‌های کمیاب تشکیل شده است. با این حال، مصرف این قرص برای زنان باردار و افراد زیر ۱۸ سال ممنوع است. همانند بسیاری از قرص‌های لاغری دیگر، این دارو نیز دارای عوارض جانبی متعددی است.

عوارض جانبی مصرف قرص آلفا اسلیم شامل موارد زیر می‌شوند:

تغییرات خلق و خو
بی‌قراری
سردرد
بی‌خوابی
افسردگی
بالا رفتن ضربان قلب
افزایش فشار خون
اسهال و حالت تهوع

قرص بلوبری یکی دیگر از داروهای لاغری است که از میوه بلوبری تهیه می‌شود. بلوبری معروف به خاصیت کم کالری و غنی بودن از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. اما آیا قرص بلوبری نیز می‌تواند برای کاهش وزن مفید باشد و هیچ ضرری به بدن نرساند؟ گفته می‌شود که قرص بلوبری دارای خاصیت کاهش اشتها است و باعث می‌شود اشتهای کاذب شما نسبت به غذا کاهش یابد. با این حال، باید به عوارض احتمالی این داروی لاغری نیز توجه کرد.

عوارض جانبی مصرف قرص بلوبری شامل:

افت شدید قند خون
تاری دید
ضعف بینایی
تهوع
استفراغ

قرص فلوردو یک مکمل گیاهی ایرانی است که با کمک رفع اشتهای کاذب و جذب قند، به کاهش وزن کمک می‌کند. این دارو از ترکیب عصاره‌ی گیاهانی مانند نعناع فلفلی، چای سبز، ختمی و انجدان ساخته شده است. با این حال، مصرف بیش از حد این قرص ممکن است منجر به عوارض جانبی شود.

عوارض جانبی مصرف قرص فلوردو شامل:

مشکلات گوارشی
اسهال
گرفتگی شکمی
تشنگی
از دست دادن آب بدن

استفاده بیش از حد از این دارو ممکن است به عوارض مربوط به سیستم گوارشی منجر شود، از جمله اسهال، گرفتگی شکمی و تشنگی. همچنین، مصرف طولانی مدت و بیش از حد این مکمل ممکن است باعث از دست دادن آب بدن و اختلالات مربوط به تعادل آب و الکترولیت شود.

بنابراین، قبل از استفاده از قرص فلوردو، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و در صورت ظهور هرگونه علائم ناخوشایند، مصرف را متوقف کنید.

قرص یونیک اسلیم یک مکمل گیاهی است که همانند سایر قرص‌های گیاهی، ادعای کاهش وزن را دارا است. این قرص از عصاره گیاه نارنج تهیه می‌شود و به طریقی کمک می‌کند تا سایز و وزن را به‌صورت سریع کاهش دهد. باید توجه داشت که مصرف این قرص برای زنان باردار و افراد زیر ۱۸ سال ممنوع است. همچنین، این دارو می‌تواند نوسانات فشار خون و خطر بیماری‌های قلبی را به همراه داشته باشد.

عوارض جانبی مصرف قرص یونیک اسلیم شامل:

بی‌خوابی
افزایش ضربان قلب
افزایش سطح انرژی
افزایش فشار خون
خطر بیماری‌های قلبی-عروقی

قرص فلوفیت یا نوتریفیت نیز یک نوع قرص مکمل لاغری است که به دلیل حاوی ۱۰۰۰ میلی‌گرم اسید لینولئیک کانژوگه‌ای (CLA)، ادعای چربی سوزی و کاهش وزن دارد. CLA یک نوع چربی ترانس طبیعی است که در بدن حیوانات تولید می‌شود. با این حال، چربی‌های ترانس مصنوعی که در این قرص‌ها استفاده می‌شوند، با چربی‌های ترانس طبیعی که در گوشت حیوانات یافت می‌شوند، تفاوت دارند و برای بدن ضررهای بیشتری دارند.

بیشتر بخوانید  توضیح در مورد رژیم ویت واچرز چیست؟ به همراه نمونه

مصرف قرص فلوفیت حتی به همراه ورزش، نه تنها به کاهش وزن کمک نمی‌کند، بلکه ممکن است باعث عوارض جبران ناپذیر شود. برای کاهش وزن، بهتر است اسید لینولئیک کانژوگه‌ای (CLA) را از طریق مواد غذایی مانند کره، گوشت بره، پنیر موزارلا و پنیر خامه‌ای دریافت کنید.

عوارض جانبی مصرف قرص فلوفیت شامل:

افزایش التهاب
ایجاد حساسیت
آسیب به کبد
بیماری‌های قلبی

قرص هیدروکسی کات یکی از مکمل‌های محبوب برای کاهش وزن در سراسر جهان است. این قرص حاوی کافئین و عصاره‌های گیاهی است. بر اساس نتایج پژوهش‌ها، این ترکیب می‌تواند منجر به کاهش وزن تا ۶ کیلوگرم در مدت ۳ ماه شود. با این حال، این اثر بر جای نمی‌ماند و فرد پس از مدتی به وزن قبلی خود و حتی بیشتر بازمی‌گردد.

عوارض جانبی مصرف هیدروکسی کات عبارتند از:

احتمال بروز حساسیت به کافئین که ممکن است منجر به اضطراب، خارش، لرزش، حالت تهوع، اسهال و تحریک پذیری شود.
گزارش‌های زیادی درباره استفاده از این قرص و عوارض جانبی آن منتشر شده است که شامل مسمومیت کبدی، التهاب پوست، تنگی نفس، مشکلات خونی و حتی مرگ می‌شوند.
بنابراین، قبل از مصرف هیدروکسی کات، بهتر است با پزشک خود مشورت کرده و احتمال عوارض جانبی را به دقت ارزیابی نمایید.

قرص لاغری کالری بلاکر به شکلی مشابه فیبرهای غذایی عمل می‌کند و با کاهش جذب کربوهیدرات و چربی و افزایش دفع آنها، به کاهش وزن کمک می‌کند. استفاده از این قرص برای زنان باردار و شیرده و افراد زیر ۱۸ سال توصیه نمی‌شود.

عوارض جانبی قرص کالری بلاکر شامل:

نفخ شدید
حالت تهوع
استفراغ
احساس خفگی
کمبود ویتامین در بدن
قبل از استفاده از قرص کالری بلاکر، مهم است با پزشک خود مشورت کنید و احتمال عوارض جانبی را به دقت ارزیابی کنید. همچنین، توصیه می‌شود تغذیه مناسب و تنظیم وزن را به‌همراه فعالیت بدنی منظم برای کاهش وزن در نظر بگیرید.

قرص کتون تمشک یا رسپری از تمشک تهیه می‌شود و در تولید مواد غذایی، خوشبوکننده‌ها و محصولات آرایشی استفاده می‌شود. با مصرف این قرص، سطح لیپاز در بدن افزایش می‌یابد. لیپاز یک آنزیم است که چربی‌ها را به مولکول‌های قابل هضم تبدیل می‌کند.

قرص کتون تمشک به شدت شبیه به کپسایسین است که در فلفل چیلی و قرمز یافت می‌شود. این ترکیب میتواند متابولیسم را افزایش داده و بافت‌های چربی را کاهش دهد.

عوارض جانبی قرص کتون شامل:

افزایش فشار خون
آسیب به سیستم عصبی
بی‌خوابی
خارش بدن
تپش قلب

قرص لاغری پاپایا ساخته شده در فیلیپین است و حاوی عصاره میوه پاپایا است که به کاهش وزن، کوچک شدن سایز و تنگ شدن معده کمک می‌کند.

عوارض جانبی قرص پاپایا شامل:

افزایش ضربان قلب
تپش قلب
کاهش فشار خون
بی‌خوابی
سردرد شدید

این عوارض در هفته اول مصرف قرص پاپایا معمولاً بیشتر احساس می‌شوند. قبل از مصرف، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و احتمال عوارض جانبی را به دقت ارزیابی کنید.

قرص لاغری اسپرولینا از نوعی جلبک سبز آبی تهیه می‌شود و بسیاری از ورزشکاران و افراد جویای مکمل غذایی به آن علاقه‌مند هستند. این داروی گیاهی گفته می‌شود که به دلیل وجود ویتامین E در آن، به درخشان شدن پوست نیز کمک می‌کند.

عوارض جانبی مصرف قرص اسپرولینا شامل:

بیماری‌های خود ایمنی مانند لوپوس
اختلالات خون‌ریزی
سردرد
حالت تهوع
کم خوابی

قرص کافئین (Caffeine) حاوی ماده‌ای است که به طور طبیعی در قهوه، چای سبز و شکلات تلخ وجود دارد و حتی به بسیاری از غذاها و نوشیدنی‌ها اضافه می‌شود. مصرف کافئین می‌تواند کیفیت خواب را کاهش داده و علائمی مانند اضطراب، حالت تهوع و اسهال را به وجود آورد. ادعای استفاده از قرص کافئین برای لاغری و تناسب اندام صحیح نیست و هیچ تأثیری در این زمینه ندارد، زیرا خواب کافی با کاهش وزن ارتباط مستقیم دارد.

عوارض جانبی مصرف قرص کافئین شامل:

سردرد
تشنگی شدید
تپش قلب
لرزش
استفراغ
بی‌خوابی
اسهال
سرگیجه

قرص لاغری قهوه سبز (Green Coffee) حاوی کافئین و اسید کلروژنیک است. این قهوه سبز بدون بو است و برای کاهش وزن استفاده می‌شود، زیرا کافئین موجود در آن میزان کربوهیدرات روده را کاهش می‌دهد. با این حال، باید توجه داشت که قهوه سبز خود احتمالاً مضر نیست، اما قرص‌های حاوی آن ممکن است عوارض جانبی زیادی در بدن ایجاد کنند.

مصرف قرص قهوه سبز (Green Coffee) ممکن است عوارض زیر را به دنبال داشته باشد:

سفت شدن دیواره قلب
اختلال در خواب
ایجاد اختلالات گوارشی
فشار به سلول‌های چشم
کاهش فشار خون
دفع کلسیم
افزایش اضطراب و بی قراری

قرص تن لس (Toneless) شامل ترکیبات گیاهی مانند زیره سیاه، زنیان، کرفس و چای سبز است. این قرص، به حدی به کاهش وزن کمک می‌کند، اما باید توجه داشت که عصاره گیاه سداب در آن وجود دارد و مصرف طولانی مدت آن برای بدن مضر است. یکی از بزرگترین عوارض این داروی لاغری، پس از قطع مصرف آن، بازگشت وزن به دو برابر وزن قبلی است.

عوارض مصرف قرص تن لس شامل:

اسهال
مشکلات گوارشی
بازگشت وزن پس از قطع مصرف

قرص عصاره چای سبز یا گرین تیدین، حاوی چای سبز و گیاهان دارویی است و به خاطر آنتی اکسیدان‌های موجود در آن، ادعا می‌شود که بهبود متابولیسم بدن را تسهیل می‌کند و از افزایش وزن جلوگیری می‌کند. اما باید توجه داشت که مصرف این قرص به تنهایی کافی نیست و نباید به عنوان روش اصلی کاهش وزن استفاده شود. برخی از عوارض جانبی قرص گرین تیدین شامل بی‌قراری، اضطراب، دفع کلسیم، اختلال در خواب و بیماری‌های گوارشی است.

بیشتر بخوانید  راهکارهای مهم و پرطرفدارترین رژیم های سال ۲۰۱۹

قرص لاغری لینولئیک اسید متصل (CLA) یک مکمل غذایی از نوع امگا ۶ است و شامل چربی‌های ترانس مصنوعی است. این قرص در داروخانه‌ها بدون نیاز به نسخه قابل تهیه است، اما به دلیل عوارضی که دارد، توصیه می‌شود تا مصرف آن تحت نظر پزشک یا متخصص تغذیه انجام شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قرص CLA، پیشنهاد می‌شود مقالات مرتبط را مطالعه کنید.

عوارض قرص CLA ممکن است شامل عوارض زیر باشد، اما توجه داشته باشید که هر فرد ممکن است به طور متفاوت به آن واکنش نشان دهد:

اختلالات گوارشی
مشکلات روده‌ای
عوارض مرتبط با سیستم عصبی مانند اضطراب و اختلال در خواب
تغییرات در سطح کلسترول خون
ممکن است تداخل با برخی داروها داشته باشد
همچنین، مهم است که قبل از مصرف هر نوع قرص لاغری، با یک پزشک مشورت کنید و راهنمایی‌های او را درباره مصرف، دوز و عوارض ممکن دنبال کنید.

مشکلات گوارشی، التهاب، مشکلات کلیوی، احتمال ابتلا به کبد چرب و احتمالاً ابتلا به دیابت از جمله عوارضی هستند که ممکن است در نتیجه مصرف قرص لاغری بروز کنند. همچنین، پس از قطع مصرف این دارو، وزن شما ممکن است به بدتر از حالت اول بازگردد.

قرص لاغری گلوکومانان (Glucomannan) یک نوع فیبر است که پس از مصرف، آب را در بدن جذب کرده و به ژل تبدیل می‌شود. در گذشته، ریشه کنجاک یا همان گلوکومانان به عنوان یک مکمل شناخته شده و استفاده می‌شد. مردم شرق آسیا از این گیاه برای درمان آسم، سرفه، سوختگی و اختلالات پوستی استفاده می‌کردند. مصرف منظم گلوکومانان قبل از غذا منجر به کاهش وزن و لاغری می‌شود، اما این دارو همراه با عوارض خاص خود است.

عوارض جانبی گلوکومانان شامل التهاب، استفراغ، نفخ معده و مدفوع نرم می‌شود.

قرص لاغری ونوستات، ارلیستات یا زنیکال با نام تجاری ونوستات عرضه می‌شود. این دارو با جذب چربی موجود در غذاها، باعث جذب کالری کمتر و لاغری سریع‌تر می‌شود. مصرف طولانی مدت ارلیستات ممکن است باعث مانع شدن جذب ویتامین‌های حل در چربی مانند ویتامین‌های E، D، A، K و برخی از داروها شود. در بهترین حالت، مصرف این دارو همراه با رژیم غذایی و برنامه ورزشی می‌تواند کمکی در کاهش وزن داشته باشد.

مصرف ونوستات می‌تواند به عوارض جانبی زیر منجر شود:

مسمومیت کلیه
بیماری‌های گوارشی
خارش چشم
دفع ویتامین‌های حل در چربی از بدن
گرفتگی بینی
تب و لرز
ضعف و سرگیجه

قرص لاغری کولئوس فورسکولین نیز یک مکمل گیاهی از خانواده نعناع است که با تحریک تولید آنزیم‌های لیپاز و ادنوزین به کاهش وزن کمک می‌کند. با این حال، مصرف این دارو در افراد باردار، افراد زیر ۱۸ سال و افراد مبتلا به کم خونی ممنوع است. هرچند ممکن است قرص فورسکولین قابلیت چربی‌سوزی را افزایش دهد، اما با عوارض جانبی زیر همراه است.

مصرف قرص کولئوس فورسکولین ممکن است منجر به عوارض جانبی زیر شود:

عفونت مثانه
فشار خون
اگزما
بی‌خوابی
تشنج
آسم
سرطان
قرص لاغری ال کارنتین نیز یکی از قرص‌های محبوب در بین افرادی است که می‌خواهند وزن خود را کاهش دهند. در افرادی که ال کارنتین را برای کاهش وزن مصرف می‌کنند، احتمال ابتلا به بی‌اشتهایی عصبی بسیار بالا است. این به این دلیل است که این داروی لاغری اشتها را کاهش می‌دهد و حساسیت فرد به لاغر شدن می‌تواند منجر به بی‌اشتهایی عصبی و سوءتغذیه شدید شود.

عوارض جانبی قرص ال کارنتین شامل موارد زیر می‌شود:

حالت تهوع
استفراغ
گرفتگی عضلات
بیماری قلبی
بوی بد بدن

قرص لاغری دارچین یا سینامون به بدن کمک می‌کند تا قند و کربوهیدرات را با سرعت بیشتری تجزیه کند و از تبدیل آنها به چربی جلوگیری کند. با این حال، علاوه بر تداخل با برخی داروهای آنتی بیوتیک، رقیق کننده خون، داروهای قلبی و دیابت، ممکن است عوارض دیگری نیز در بدن ایجاد شود.

عوارض جانبی قرص دارچین شامل موارد زیر می‌شود:

حساسیت
بیماری‌های آلرژیک
التهاب
سوء‌هاضمه
کاهش شدید قند خون
قرص لاغری هزال نیز یک داروی گیاهی است که با ترکیب آن با ورزش و رژیم غذایی، به کاهش وزن کمک می‌کند. اما توجه داشته باشید که قرص هزال تنها تا زمانی موثر است که شما آن را مصرف می‌کنید. پس از قطع مصرف این داروی لاغری، عوارض خود را نشان می‌دهد. به دلیل دفع سریع چربی‌ها، این دارو ممکن است باعث عدم جذب ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین E، A و K شود.

عوارض جانبی قرص هزال شامل موارد زیر می‌شود:

زخم معده
احتمال خونریزی معده
افزایش فشار خون
سنگ صفرا
انسداد روده
افزایش احتمال ابتلا به هپاتیت
قرص لاغری سینفرین که به نام پرتقال تلخ هم شناخته می‌شود، ارتباطی با افدرین دارد. افدرین به دلیل عوارض جانبی جدی توسط FDA ممنوع شده است و بعنوان یک ماده کاهش وزن شناخته می‌شود. مشابه افدرین، سینفرین نیز ممکن است عوارض جانبی جدی مرتبط با قلب و اعتیاد داشته باشد.

عوارض جانبی قرص سینفرین شامل موارد زیر می‌شود:

ایجاد مشکلات قلبی
بی‌اشتهایی عصبی
ضعف
سرگیجه
اعتیاد دارویی
قرص لاغری ابستاپ (Obestop) حاوی ترکیباتی از جمله عصاره چای سبز، فیبرهای غذایی، کروم و کولین است. کافئین و چای سبز به عنوان مواد چربی سوز قوی‌ترین موجود در ابستاپ عمل می‌کنند و می‌توانند به افزایش فعالیت چربی سوزی کمک کنند. با این حال، مصرف این قرص در افرادی که کم کاری تیروئید دارند و از داروی لووتیروکسین استفاده می‌کنند، بیماران کلیوی، افراد مبتلا به کبد چرب و فشار خون بالا توصیه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید  همه چیز در مورد آنابولیسم و کاتابولیسم پروتئین

عوارض جانبی قرص ابستاپ شامل موارد زیر می‌شود:

احتمال تشنج
بی‌خوابی
اضطراب
سردرد
اسهال
سرگیجه
نفخ
دلپیچه

قرص سفامادار یک قرص است که از عصاره گیاهی تهیه می‌شود و دارای اثر چربی سوزی است. مصرف این قرص با دوز کنترل شده بی‌خطر است، اما به هیچ عنوان برای اطفال، خانم‌های باردار و شیرده توصیه نمی‌شود. تا زمانی که این دارو مصرف می‌شود، موثر است و پس از قطع آن، ممکن است بازگشت وزن رخ دهد و حتی ممکن است باعث افزایش وزن به میزان چند برابر شود.

عوارض جانبی قرص سفامادار شامل موارد زیر می‌شود:

نفخ
مشکلات گوارشی
بازگشت وزن پس از قطع مصرف
قرص گارسینیا کامبوجیا نیز یک قرص است که تولید آنزیم چربی در بدن را کنترل کرده و هورمون سروتونین را افزایش می‌دهد. افزایش سروتونین باعث کاهش اشتها می‌شود، اما تأثیر جدی در کاهش وزن ندارد یا به‌طور بسیار کمی است. یکی از عوارض جدی گارسینیا کامبوجیا مشکلات گوارشی است.

عوارض جانبی قرص گارسینیا کامبوجیا شامل:

سردرد
حالت تهوع
مشکلات پوستی
ناراحتی گوارشی
کاهش شدید قند خون
قرص لاغری کیتوزان یک ترکیب پلی‌ساکاریدی است که مشابه فیبرهای غذایی قابل هضم نیست. کیتوزان یک ماده اتصال دهنده چربی است که قابلیت جذب توسط روده را ندارد و بدون تغییر در دستگاه گوارش عبور می‌کند. یکی از نگرانی‌های اصلی درباره این قرص‌ها، عدم جذب چربی و در نتیجه عدم جذب ویتامین‌های محلول در چربی است.

عوارض جانبی مصرف کیتوزان شامل:

نفخ
یبوست
کاهش جذب ویتامین‌های محلول در چربی
مضر برای افرادی که سندرم سوء جذب دارند

قرص سرکه سیب یک نوع مکمل گیاهی لاغری است که مواد اولیه‌ی آن از کانادا وارد می‌شود. این محصول ادعا می‌کند که با افزایش متابولیسم و کاهش قند خون به کاهش وزن کمک می‌کند. قرص سرکه سیب حاوی پلی‌فنول است که به خاطر آن لاغری اتفاق می‌افتد. با این حال، اگر شما مبتلا به آسم هستید، باید از استفاده از قرص سرکه سیب خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث حمله‌های آسمی شود.

عوارض جانبی قرص سرکه سیب عبارتند از:

کمبود پتاسیم
سوء‌هاضمه
بیماری‌های گوارشی
تحریک گلو
مکمل اسلیم می شامل عصاره‌ی گیاهی چای سبز، گوارانا، گارسینیا، رودیولا و فلفل سیاه هندوستان است. با استفاده از این مکمل، نمی‌توانید هر غذایی که می‌خواهید بخورید و برخی از غذاها را باید محدود کنید. این مکمل به افزایش متابولیسم و کاهش چربی‌های بدن کمک می‌کند.

عوارض جانبی قرص اسلیم می عبارتند از:

کاهش آب بدن
افزایش فشار خون
افزایش ضربان قلب

قرص فت برنر یک داروی ایرانی است که با افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش اشتها به کاهش وزن کمک می‌کند. این دارو شامل عصاره‌های ال کارنیتین، سرکه سیب، فلفل قرمز و چای سبز است. بسیاری از افراد از این مکمل برای سریع کاهش چربی و وزن استفاده می‌کنند، اما حضور کافئین در قرص می‌تواند باعث بی‌قراری، استرس و اختلالات خواب شود.

عوارض جانبی قرص فت برنر شامل:

بی‌خوابی
اضطراب
افسردگی
مشکلات گوارشی
قرص لاغری کربو اسلیم یک کپسول کاملاً طبیعی است که شامل عصاره لوبیا قرمز، عصاره چای سبز و عنصر کروم است. این کپسول با ترشح آنزیم هضم کننده کربوهیدرات، جذب آن را مهار کرده و به عملکرد طبیعی بدن مشکل ایجاد می‌کند. عدم جذب کربوهیدرات ممکن است مشکلاتی مانند سوء تغذیه و بیماری‌های گوارشی را ایجاد کند.

عوارض جانبی مصرف کربو اسلیم شامل:

ایجاد حساسیت
خارش و تورم زبان
سردرد
نفخ و یبوست

قرص لاغری اسلیم کوئیک یک مکمل دارویی است که با کاهش اشتها و افزایش متابولیسم منجر به کاهش وزن می‌شود. این مکمل تأثیری بر روی دفع آب از بدن دارد و عوارض خطرناکی نیز دارا است. همچنین می‌تواند باعث کمبود مواد مغذی و ویتامین‌های مهم در بدن شود.

عوارض جانبی اسلیم کوئیک شامل موارد زیر است که در طی دوره مصرف و پس از قطع این قرص ممکن است رخ دهد:

بی‌قراری
اضطراب
بی‌خوابی
تشنگی
اشتهای شدید
افزایش فشار خون
افزایش ضربان قلب
کاهش اشتها

قرص لاغری ردوکیل یک کپسول گیاهی و طبیعی است که با کاهش شدید قند خون به لاغری کمک می‌کند. اما کاهش شدید قند خون دارای خطرات جدی است و ممکن است باعث افزایش اشتها و افزایش وزن در طولانی‌مدت شود.

عوارض جانبی مصرف ردوکیل شامل:

اسهال
خشکی بدن و کمبود آب
کاهش شدید قند خون
ضعف و کم‌توانی
بی‌حالی
سرگیجه

در پایان معرفی داروهای لاغری، باید به یک نکته توجه کنیم. هیچ قرص لاغری‌ای وجود ندارد که به طور قطعی و تضمینی وزن را کاهش دهد. اگر چنین محصولی وجود داشت، هر فردی با مصرف آن به وزن مطلوب خود می‌رسید. درست است که کاهش وزن با رژیم غذایی زمان‌بر است، اما این فرصتی است برای تغییر سبک زندگی. با رژیم غذایی سالم و مشاوره مناسب، می‌توانید انتخاب‌های غذایی سالمی داشته باشید.

برنامه‌ریزی منظم برای ورزش همچنین با ترشح هورمون‌های شادی، به روحیه و انگیزه شما در رسیدن به هدف کمک می‌کند. حتی اگر داروی جادویی لاغری وجود داشته باشد، با قطع آن، کاهش وزن نیز متوقف می‌شود. همچنین، حتی بهترین نوع داروی لاغری نیز عوارض خاص خود را دارد. بنابراین، راهکار اصولی برای رسیدن به تناسب اندام، استفاده از رژیم غذایی و تغییر در سبک زندگی برای بهبود و تناسب اندام است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.