ورزش بروز
0

برنامه تمرینی فلکس ویلر مستر المپیا ۲۰۱۷ + زندگی نامه

فلکس ویلر - فیگور گیری فلکس ویلر
بازدید 354

فلکس ویلر در سال ۱۹۹۴ در یک حادثه رانندگی وحشتناک دچار آسیب دیدگی شد. شرایط آنقدر بد بود که ممکن بود تا زندگی اش را فلج کند. این حادثه باعث افسردگی او شد، اما او دوباره به تمریناتش بازگشت و با شدت بیشتری تلاش کرد و به سطح بالاتری در بدنسازی رسید. در سال ۱۹۹۹ مشخص شد که او دچار یک نوع خاص بیماری کلیوی ارثی است.

زندگی نامه ورزشی فلکس ویلر

او در سال ۲۰۰۰ رسماً از مسابقات حرفه‌ای بازنشسته شد، اما تا سال ۲۰۰۳ در مسابقات شرکت کرد. هرچند، در سال ۲۰۱۷ دوباره در مسابقات مستر المپیا شرکت کرد و به مقام پانزدهم رسید. همچنین در سال ۲۰۰۵ برای نبرد نمایشی در مسابقات آرنولد کلاسیک حضور داشت. پس از بازنشستگی از بدنسازی، فلکس ویلر شروع به فراگیری هنرهای رزمی مانند تکواندو و آیکیدو کرد.

فلکس ویلر در مجموع در ۴۱ مسابقه از سال ۱۹۸۲ تا سال ۲۰۱۷ شرکت کرد. حاصل این مسابقات شامل ۶ قهرمانی آماتوری و ۱۶ قهرمانی حرفه‌ای است. ویلر یکی از ورزشکارانی است که با تداوم زیاد موفق به کسب عنوان قهرمان مسابقات مستر المپیا نشد. در دوره‌ای که بالاتر از رونی کلمن، افسانه بدنسازی، قرار می‌گرفت، دوریان یتس آماده را نمی‌توانست شکست دهد.

در آن سال‌ها ویلر ورزشکاران بزرگی را شکست داد، مانند شاون ری، رونی کلمن، دکستر جکسون، کوین لورون، لی پریست و بسیاری دیگر، اما هیچگاه موفق به کسب عنوان قهرمان مسابقات مستر المپیا نشد. وی سه بار به مقام دوم مسابقات مستر المپیا دست یافت. وی در سال ۲۰۱۷ پس از ۱۷ سال دوباره به مسابقات مستر المپیا بازگشت و با ۵۱ سال سن به مقام پانزدهم دست یافت.

مشخصات فیزیکی سلطان تقارن بر روی استیج مسابقات به شرح زیر بوده است:

  • قد: ۱۷۹ سانتیمتر
  • وزن: ۱۲۵ کیلوگرم (حداکثر غیرمسابقاتی)
  • وزن مسابقاتی: ۱۰۹ کیلوگرم
  • دور بازو: ۵۸٫۵ سانتیمتر
  • دور ران: ۸۰ سانتیمتر
  • دور سینه: ۱۳۸ سانتیمتر

ویلر در نیروی پلیس مشغول به فعالیت بود و بعد از مدت کوتاهی تمام تمرکز خود را بر روی بدنسازی حرفه‌ای شدن گذاشت. وی اولین بار در سال ۱۹۸۳ در یک مسابقه شرکت کرد، اما اولین مسابقه سطح بالایی که در آن موفق شد، مسابقات جوانان آمریکا بود که در آن به عنوان قهرمان مسابقات پیروز شد. فلکس تا سال ۱۹۸۹ زمانی که جام اول خود را در مسابقات NPC کالیفرنیا کسب کرد، ۶ جام آماتوری را کسب کرد. وی در سال ۱۹۹۳ وارد دنیای حرفه‌ای شد و در مسابقات حرفه‌ای IFBB شرکت کرد و با کسب عنوان قهرمانی به شهرت رسید.

فلکس ویلر از انعطاف بدنی بالایی برخوردار بود، که این انعطاف بدنی در حدی بود که می‌توانست حرکت Split را انجام دهد. به همین خاطر به او “سلطان تقارن و انعطاف” می‌گفتند. او به دلیل رفتار مغرورانه‌اش شناخته شده است، که بسیاری دلیل آن را به دوران کودکی سخت او می‌دانند.

بیشتر بخوانید  موثرترن اصول چربی سوزی در بانوان چیست؟

فلکس ویلر همچنین به عنوان مدیر روابط عمومی و رسانه‌های یک شرکت ورزشی در آمریکا مشغول به کار بود. در سال ۲۰۰۷، وی در یک مصاحبه با راد لبه در مجموعه افسانه‌های بدنسازی که در نشریه Ironman منتشر شده بود، شرکت کرد. در سال ۲۰۱۹، به دلیل مشکلاتی در سیستم عروقی گردش خون، پزشکان مجبور به قطع پای راست وی شدند. در آن سال، فلکس ویلر با انتشار عکسی از خود در بیمارستان، تمامی مردم را به شگفتی کشاند. در آن عکس، ویلر با پای قطع شده خود روی تخت بیمارستان به تصویر کشیده شده بود.

فلکس ویلر در کودکی فقر، آزار و اذیت کودکانه و تمایل به خودکشی را تجربه کرد. او در دوران مدرسه با مشکلات نارساخوانی مواجه بود. اما در ورزش، به خصوص ورزش‌های رزمی، بسیار با استعداد بود. استعداد خود در بدنسازی را در سنین نوجوانی پیدا کرد و با تمریناتش در رشته وزنه‌برداری، این استعداد شکوفا شد. او خود را در ابتدا یک رزمی‌کار و سپس یک بدنساز پرورش اندام می‌دانست.

دلیل قطع پای راست فلکس ویلر چیست ؟

فکس ویلر، یک ورزشکار مشهور است که در فضای مجازی سکوت می‌کند و به نظر نمی‌رسد که واکنشی نشان دهد.

البته دلایل محکمی وجود دارد که او نمی‌خواهد حرف بزند و به مصاحبه بپردازد. اطرافیان و مشاورانش قصد دارند ابتدا پزشکان و روانشناسان فلکس را در رابطه با وضعیت روانی او آماده کنند، تا وی در نظراتش به جنبه مثبت این واقعه اشاره کند و نقش و قدرت او در مقابله با این حادثه تلخ در رسانه‌ها به خوبی مشخص شود.

اطرافیان ویلر نمی‌خواهند او نگرانی و ناراحتی خود را نشان دهد یا درباره این واقعه منفی صحبت کند.

فلکس ویلر، یک ورزشکار محبوب بود، اگرچه هرگز قهرمان المپیک نشد، اما رقیب جدی رونی کلمن در نظر گرفته می‌شد.

در کارنامه ویلر، عنوان قهرمان مردمی قابل مشاهده است و چهار بار قهرمانی در مسابقات آرنولد کلاسیک نیز اعتبار او را در سطح بین‌المللی تثبیت کرد.

سرانجام، فلکس ویلر سکوت خود را شکست! پس از گذشت چند روز از عمل جراحی، او در یک پست که در زیر می‌بینید، اعلام کرد:

در ابتدای متن، به طور خلاصه به افتخارات خود اشاره کرد و اعلام کرد که باید در عمل جراحی پاش قطع شود.

سپس از تمامی طرفداران و افرادی که در این مدت در کنار او و خانواده‌اش بودند و برای سلامتی او دعا کردند، تشکر کرد.

در انتها، به اخباری که خارج از صفحه شخصی او منتشر می‌شوند اشاره کرد و گفت که این اخبار غیرقابل اعتماد هستند و تنها منبع اصلی، صفحه رسمی او در شبکه‌های اجتماعی است.

توصیه های فلکس ویلر + برنامه تمرینی

یکی از علاقه‌مندی‌های فلکس ویلر تکرارهای زیاد بود. برای او فرقی نمی‌کرد که ورزش با هالتر، دمبل یا ماشین باشد، او تمریناتی با تکرارهای بالا را دوست داشت تا خون را به داخل عضلات هدایت کند. محدوده تمرین فلکس برای هر ست تا ۲۰ تکرار خواهد بود. تجمع اسید لاکتیک در تکرارهای نهایی ست با تکرار زیاد خسته‌کننده نیست، بلکه می‌تواند نتیجه‌بخش باشد.

بیشتر بخوانید  تأثیر ارتفاع بر فعالیت‌های ورزشی

نمونه تمرین پا:

1. پرس پا: ۵ ست در ۱۲ تکرار
2. هک اسکوات: ۵ ست در ۱۵ تکرار
3. اسکات هالتر: ۵ ست در ۱۸ تکرار
4. جلو پا: ۵ ست در ۲۰ تکرار

برای ایجاد حجم بالا در تمرین، فلکس ویلر تمرینات قدرتی مختلفی را پیشنهاد می‌کند. مثلاً پرس سینه هالتر، اسکات و ددلیفت. با این حال، برای دست‌یابی به فیزیک بدنی مانند فلکس ویلر، نیاز به تمرینات متنوعی است. همچنین، برای تضمین حجم کافی در تمرین، برنامه غذایی قوی نیز لازم است. زمانی که برنامه غذایی نیازهای کالری را برای حجم بیشتری تأمین می‌کند، می‌توانید تمرینات جانبی را برای رشد عضلات بدنتان اضافه کنید.

نمونه تمرین قفسه سینه:

1. پرس نیمکت هالتر: ۵ ست در ۱۲ تکرار
2. پرس سینه دستگاه: ۵ ست در ۱۵ تکرار
3. پرس سینه دمبل شیبدار: ۵ ست در ۱۸ تکرار
4. کراس اوورهای کابلی: ۵ ست در ۲۰ تکرار

استفاده از زوایا در تمرینات نیز یکی از روش‌هایی است که افراد برای تقویت قسمت‌های عقبی بدن استفاده می‌کنند. فلکس ویلر نیز از این روش برای اطمینان حاصل کردن از عدم عقب‌افتادگی قسمت‌های بدنش در زمان نمایش استفاده کرده است. افزودن حجم مناسب می‌تواند به افزایش عضلات کمک کند. یکی از موضوعات ثابت در برنامه تمرینی فلکس وینمونه تمرین عقب بدن:

1. راکینگ رو:
– ۵ ست در ۱۲ تکرار
2. خم شرکتی:
– ۵ ست در ۱۵ تکرار
3. راکینگ برنجی:
– ۵ ست در ۱۸ تکرار
4. پول‌اور دمبل:
– ۵ ست در ۲۰ تکرار

حفظ ریتم تمرین در باشگاه بسیار مهم است. فلکس معتقد است که حفظ ریتم به خوبی، بهبود جریان و عملکرد کلی در باشگاه را به همراه دارد. همچنین آموزش مقاومتی نیازمند دانش و همچنین استفاده عملی در دنیای واقعی است. با در نظر گرفتن هر دو عامل، می‌توانیم بهترین تصمیم را برای خود بگیریم.

نمونه تمرینی که می‌توانید انجام دهید، تمرین دو سر بازو است. این تمرین شامل کرل متناوب دو سر بازو (5 ست در 12 تکرار)، جلوبازو لاری دستگاه (5 ست در 15 تکرار) و جلوبازوهالتر (5 ست در 18 تکرار) است.

یکی از کلیدهای موفقیت در بدنسازی، درگیر کردن عضلات قبل از حرکت است. این روش کوچک باعث فعال شدن ماهیچه‌های ذهنی و تمرکز بیشتر بر روی ماهیچه‌ای که در حال کار است، می‌شود. احساس عضله در طول تمرین بسیار مهم است و هیچ چیز بدتر از اتمام یک ست بدون احساس عضله نیست. لمس عضله‌ای که در حال تمرین است، یکی از راه‌های برقراری ارتباط قوی‌تر با ماهیچه‌های ذهن است. تمرینات یک طرفه نیز عالی برای احساس عضله در بالاتنه هستند و همچنین می‌توانید از این روش برای حرکات پایین تنه در جایی که دستان شما آزاد است، استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  راهنمای جامع و علمی برای طراحی یک برنامه تقویت عضلات

نمونه تمرینی دیگر، تمرین پشت است. این تمرین شامل کشش لت با گریپ عریض (5 ست در 12 تکرار) و ددلیفت دستگاه اسمیت (5 ست در 15 تکرار) می‌شود. همچنین فلکس توصیه می‌کند که بین ست‌ها یک کشش استاتیک کوتاه به مدت 15 ثانیه انجام دهید.

در برخی موارد هدف تمرین، افزایش حجم عضلات است و در این صورت، داشتن یک عضله کمی ضعیف‌تر مشکلی نیست. اما اگر هدف قدرت خالص باشد، دراپ ست‌ها، سوپرست‌ها و ست‌های غول‌پیکر وقت ضایع خواهند بود.

همچنین تمرینات ملایم فاشیا باعث جریان خون در عضلات می‌شود.

 

تذکر مهم: قبل از شروع هر برنامه تمرینی جدید، بهتر است با یک مربی ورزشی یا متخصص تمرینات ورزشی مشورت کنید تا برنامه‌ای مناسب برای شما تهیه شود و از صحت انجام تمرینات اطمینان حاصل شود. همچنین، حتماً در هنگام انجام تمرینات ورزشی از فنیک‌های صحیح استفاده کنید و در صورتی که هرگونه درد یا مشکلی در اثر تمرینات ایجاد شد، به متخصص مراجعه کنید.

برنامه تمرینی فلکس ویلر

با هدف تنظیم تعادل بین فرکانس تمرین و زمانی که برای استراحت و بازیابی نیاز است، طراحی شده است. بنابراین، او در روزهای شنبه تا چهارشنبه تمرینات وزنه‌برداری را انجام می‌دهد و در روزهای آخر هفته، یا استراحت می‌کند یا تمرینات دیگری را انجام می‌دهد. این تمرینات شامل موارد زیر است:

– روز شنبه: تمرین سینه
– روز یکشنبه: تمرین پشت
– روز دوشنبه: تمرین دست‌ها
– روز سه شنبه: تمرین شانه
– روز چهارشنبه: تمرین پاها
– روز پنجشنبه: روز استراحت
– روز جمعه: روز استراحت

همینطور که مشاهده می‌کنید، فلکس ویلر در هفته برنامه‌ای را دنبال می‌کند که به او امکان می‌دهد بین تمرین و استراحت به بهترین شکل تعادل برقرار کند.

 

آیا فلکس ویلر در ورزش‌های دیگری نیز موفق بود؟

فلکس ویلر در دوران جوانی به عنوان یک رزمی‌کار بسیار مهارت داشت و در این رشته برخی مسابقات را برنده شده بود. اما بیشتر به خاطر حضور در رشته بدنسازی شناخته می‌شود و در این رشته به عنوان یکی از برترین ورزشکاران تاریخ شناخته می‌شود. بنابراین، بدنسازی رشته‌ی اصلی و موفقیت فلکس ویلر بوده است.

مسابقات فلکس ویلر

یکی از مسابقات بسیار خاص فلکس ویلر در برابر رونی کلمن است که در این ویدئو این مسابقه را با شما به تماشا می نشینیم ، اگر علاقه دارید یکی از جذاب ترین مسابقات بدنسازی فلکس ویلر را ببینید این ویدئو رو از دست ندید.

آخرین مسابقه فلکس ویلر

در این ویدئو آخرین مسابقه ای که فلکس ویلر شرگت کرده است را خواهید دید با ما همراه باشید.

 

مستند کوتاه فلکس ویلر

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *