ورزش بروز
0

آیا باید ال آرژنین مصرف کنیم یا خیر؟

ال آرژنین
بازدید 221

خبرهای زیادی درباره مزایای مصرف ال آرژنین منتشر شده است که می‌تواند با افزایش تولید هورمون رشد و کراتین، عملکرد بدن را بهبود بخشد. اما در عجیب‌ترین مورد، بهترین خصوصیات این مکمل، از نگاه‌های عمومی پنهان است!

ال آرژنین نقش برجسته‌ای در برطرف کردن خستگی و گشاد کننده‌گی عروق دارد که باعث بهبود عملکرد قلب و کاهش سردرد می‌شود.

ال آرژنین چیست؟

ال آرژنین یک آمینواسید نیمه ضروری است. برای درک مفهوم آمینواسید نیمه ضروری، ابتدا باید درباره تفاوت بین آمینواسید‌های ضروری و غیرضروری آگاه شویم.

بدن برای انجام کارهای روزمره به ۲۰ آمینواسید نیاز دارد. به همه آن‌ها نیازمندیم و این مورد قطعی است.

۱۱ نوع از این آمینواسیدها را بدن می‌تواند به صورت خودکار تولید کند، بنابراین مصرف مداوم آن‌ها ضروری نیست.

اما ۹ نوع دیگر از آمینواسیدها توسط بدن تولید نمی‌شوند، بنابراین شما باید آن‌ها را از طریق رژیم غذایی خود مصرف کنید تا بدن شما به درستی کار کند.

از لحاظ فنی، بدن قادر به تولید ال آرژنین است، اما در شرایط خاص مانند بیماری و آسیب‌های بدنی، نیاز به مقدار بیشتری از ال آرژنین وجود دارد و بدن نمی‌تواند مقدار کافی ال آرژنین تولید کند.

در چنین شرایطی، مصرف مکمل‌های ال آرژنین توصیه می‌شود.

یکی از مهم‌ترین مزایای ال آرژنین، تولید اکسید نیتریک است. اکسید نیتریک به عنوان یک گشادکننده عروق، رگ‌ها و شرایان بدن، باعث می‌شود تا مواد مغذی و اکسیژن به راحتی به سلول‌ها برسند.

این خاصیت از آنچه که فکر می‌کنید، بزرگتر است! گشاد شدن عروق خونی، باعث کاهش ریسک بیماری‌های قلبی، سردرد و مشکلات جنسی در آقایان می‌شود.

بیشتر بخوانید  چگونه می‌توانیم سوخت و سازی انعطاف‌پذیر داشته باشیم؟

همچنین، ال آرژنین رادیکال‌های آزاد را از سلول‌ها جمع‌آوری کرده و به عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

تاثیر ال آرژنین بر عملکرد تمرینی

بهبود جریان خون در بدن، کافی است که ال آرژنین را به عنوان یک مکمل تشخیص دهیم که باعث توزیع بهتر مواد مغذی به عضلات و کاهش خستگی در بدن می‌شود.

در یک تحقیق، که در سال ۲۰۰۲ در مجله کالج آمریکایی دانش قلب‌شناسی منتشر شد، اثر مثبت استفاده از ال آرژنین بر روی ظرفیت تمرینی و کیفیت زندگی افراد مشاهده شد.

اما مشکلی که وجود دارد، این است که نتایج متفاوتی در تحقیقات مختلف به دست آمده است! یکی از دلایل این تفاوت در نتایج، استفاده از ال آرژنین همراه با سایر مکمل‌ها توسط شرکت‌کنندگان بوده است. به دلیل نداشتن اطلاعات کافی، نمی‌توانیم بفهمیم کدام مکمل سبب بهبود عملکرد شده است.

استفاده از ال آرژنین به صورت خوراکی، به نظر می‌رسد تأثیر کمتری نسبت به مصرف آن به صورت تزریقی دارد.

مصرف بیش از حد ال آرژنین، منجر به ایجاد علائمی مانند اسهال و تهوع می‌شود. به همین دلیل، اگر در حال استفاده از مکمل‌های پروتئینی هستید، باید بدانید که این مکمل‌ها حاوی مقداری ال آرژنین نیز هستند و در صورت تمایل به مصرف مستقل ال آرژنین، باید مقدار مصرف آن را کنترل کنید.

با این حال، ال آرژنین قابلیت افزایش نیروی عضلانی را دارد. در یک تحقیق طولانی که توسط مجله علم پزشکی و ورزش در سال ۲۰۰۵ منتشر شد، مشخص شد که ترکیب ال آسپارتات و ال آرژنین، باعث کاهش انباشتگی لاکتات و اکسیژن خون در طول یک دوچرخه سواری با فشار متوسط می‌شود.

بیشتر بخوانید  مقایسه رژیم کم کربوهیدرات با رژیم کم چربی

همین‌طور در سال ۲۰۱۰، در مجله جامعه تغذیه ورزش، تحقیقی منتشر شد که نشان داد ترکیب آرژنین و آنتی اکسیدانت برای مردان میان‌سال دوچرخه سوار، باعث افزایش قابلیت هوازی می‌شود. این باعث می‌شود تا قبل از ترشح اسید لاکتیک در بدن، سخت‌تر ورزش کنند.

درباره مصرف ال آرژنین در رژیم غذایی

اگر نگران سطح ال آرژنین در بدن خود هستید، می‌توانید از مصرف این مکمل استفاده کنید یا به جای آن، از مصرف منابع غذایی با پروتئین با کیفیت مانند تخم مرغ، گوشت گاو، ماهی سالمون، آجیل و دانه‌ها استفاده کنید.

آیا شما تجربه‌ای از مصرف ال آرژنین داشته‌اید؟

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *