ورزش بروز
0

همه چیز درباره رژیم قلیایی

رژیم
بازدید 249

آیا تا به حال درباره رژیم قلیایی شنیده‌اید؟

رژیم قلیایی به منظور لاغر شدن و جلوگیری از ابتلا به برخی از بیماری‌ها مفید است.

رژیم قلیایی چیست؟

در این رژیم غذایی، به جای مصرف مواد غذایی اسیدی، بیشتر مواد غذایی که باعث افزایش مقدار قلیایی بدن می‌شوند، مصرف می‌شود. برای انجام این کار، می‌توانید از میوه‌ها، سبزیجات و آجیل‌ها استفاده کنید و از خوردن مواد شیرین، لبنی، گوشت، الکل، کافئین و مواد غذایی فراوری شده پرهیز کنید.
در رژیم قلیایی، به جای مصرف مواد غذایی اسیدی، از مواد غذایی استفاده می‌شود که مقدار قلیایی بدن را افزایش می‌دهند.
• چگونه می‌توانید این کار را انجام دهید؟
• با مصرف میوه، سبزیجات و آجیل‌ها
• اجتناب از مصرف مواد شیرین، لبنی، گوشت، الکل، کافئین و مواد غذایی فرآوری شده

رژیم قلیایی و بر پایه سبزیجات؛

مواد غذایی قلیایی شامل:

خرما، شاهی آبی، انجیر، اسفناج، گریپ فروت، لیمو، رازیانه، بروکلی، مارچوبه، گل کلم، کنگرفرنگی، کلم پیچ و ریشه چغندر می‌باشند. همچنین، کیوی، موز، توت‌ها، کرفس، گوجه‌فرنگی، کدو سبز و زردآلو نیز به مواد غذایی قلیایی تعلق دارند. دانه‌هایی مانند گل تاج خروس، برنج سفید، عدس، جو، جودوسر، ارزن و کوینولا به مواد غذایی قلیایی تعلق دارند، اما باید از موادی مانند گندم، ذرت و گندم سیاه دوری کرد. شاه‌بلوط بیشترین میزان مواد قلیایی را داراست و بادام نیز با تأمین مقدار مناسب کلسیم برای بدن، به اندازه‌ی متوسط محسوب می‌شود. در این رژیم، با نوشیدن آب‌های قلیایی می‌توان سطح PH بدن را افزایش داد و کاهش رفلاکس اسید معده را تسهیل کرد.

بیشتر بخوانید  چگونگی عملکرد حافظه عضلانی: مکانیسم مموری ماسل چگونه است؟

آیا شربت آب باعث کاهش چربی شکم می‌شود؟

این رژیم غذایی برای کاهش وزن مناسب است. با افزایش سطح قلیایی بدن، تعادل بدن به سمت کاهش وزن تمایل پیدا می‌کند. این رژیم همچنین برای کاهش چربی‌های داخلی بدن نیز مناسب است. زیرا وقتی سطح اسید بدن بالاست، مقاومت بدن به انسولین افزایش می‌یابد، و این به معنای فشار برای تولید بیشتر انسولین در بدن است. به این ترتیب، هر کالری که مصرف می‌کنید به چربی تبدیل می‌شود.

افزایش سطح انرژی

آیا رژیم غذایی شما باعث بیماری و خستگی شده است؟

همیشه به یاد داشته باشید: ما به همان چیزی تبدیل می‌شویم که می‌خوریم. اگر اغلب احساس خستگی می‌کنید، بدن شما اسیدی شده است. رژیم غذایی قلیایی باعث افزایش انرژی و جوانسازی بدن می‌شود. چراکه در این رژیم غذایی، مقدار بالایی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن مصرف می‌شود.
افزایش سلامتی
رژیم غذایی قلیایی باعث می‌شود که عادات غذایی سالمی پیدا کنید که دیگر به فکر ترک آن‌ها نخواهید بود. در این رژیم غذایی، میزان مصرف اسید فولیک، فیبر، ویتامین E و C، منیزیم و فیتوشیمیکال‌ها برای بدن افزایش می‌یابد. حتی اگر تمام مواد غذایی ذکر شده را مصرف نکنید، کاهش مصرف مواد غذایی فرآوری شده باعث افزایش سلامتی بدن شما خواهد شد.

ساخت عضلات
داشتن یک محیط اسیدی در بدن، به تنهایی باعث افزایش عضلات نمی‌شود. اما با ترکیب این رژیم با جلسات تمرینی، می‌توانید به عضله سازی ادامه دهید. بدن‌سازها برای ساختن عضلات، به مصرف پروتئین نیاز دارند. اما مصرف بیش از حد پروتئین، باعث ایجاد محیط اسیدی قوی در بدن می‌شود که ممکن است مشکلاتی را به دنبال داشته باشد. بنابراین، اگر تصمیم به دنبال کردن این رژیم غذایی و ساخت عضلات هستید، توصیه می‌شود که به مصرف معقول پروتئین از منابع مختلف توجه کنید و از سایر منابع پروتئین نیز استفاده کنید.
پیری را به تعویق بیاندازید
از پوست پیر خود خداحافظی کنید و درباره سن خود به دیگران دروغ نگویید. با اعلام سن خود، آن‌ها را شگفت‌زده کنید. چطور؟ با مصرف میوه و سبزی‌هایی که می‌توانند اثرات مخرب محیطی بر پوست را خنثی کنند.
مصرف مواد غذایی اسیدی مانند پنیر، قهوه، گوشت و شکر می‌تواند پوست را به پیری حساس کند. محیط اسیدی باعث شتاب بخشیدن حمله رادیکال‌های آزاد به دیواره سلولی می‌شود.
یکی از قوانین رژیم غذایی قلیایی، پرهیز از مصرف شکر است. رعایت این قانون می‌تواند به جوان‌تر نگه داشتن پوست کمک کند.

بیشتر بخوانید  موثرترین راه تمرینات اینتروال (تمرینات تناوبی با شدت بالا و کم)

از درد کمر خلاص شوید
اگر شما هم با درد کمر مواجه هستید، باید بدانید که تنها نیستید. فقط در آمریکا، ۶۵ میلیون نفر از درد کمر مزمن رنج می‌برند.

تحقیقات نشان داده‌اند که با رعایت یک رژیم غذایی قلیایی، می‌توان درد کمر را کاهش داد. وقتی بدن اسیدی باشد، تولید رادیکال‌های آزاد بالا می‌رود و بدن دیگر نمی‌تواند مقابل آن‌ها مقاومت کند. این موضوع می‌تواند منجر به افزایش التهاب مزمن در بدن شود.

آزمایش سطح pH خون چگونه انجام می‌شود؟

“مقدار معقول سطح pH خون بین ۷.۱ تا ۷.۵ است. در صورتی که این مقدار پایین‌تر از این باشد، بدن در شرایط اسیدی و در صورتی که بیشتر از این باشد، در شرایط قلیایی قرار دارد.
برای اندازه‌گیری سطح pH خون می‌توانید آزمایش خون انجام دهید یا از کیت‌های آماده استفاده کنید که با تحلیل ادرار، میزان pH را نشان می‌دهند. این کار را در صبح زود با شکم خالی انجام دهید.
اگر سطح pH خون پایین است، باید مصرف سبزیجات و میوه‌ها را افزایش داده و بعد از دو ماه دوباره این آزمایش را تکرار کنید.”

سخن پایانی:
این رژیم غذایی، علاوه بر کاهش وزن، باعث سم زدایی در بدن نیز خواهد شد و می‌تواند به کاهش میزان اسید در بدن کمک کند.
اگر شما نیز با افزایش وزن مواجه هستید و به دنبال مصرف شکر و سایر کربوهیدرات‌ها هستید و یا با خستگی و درد مفاصل مواجه هستید، به احتمال زیاد، میزان اسید در بدن شما بالاست.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *