ورزش بروز
0

موثرترین مکمل آرژنین

مکمل
بازدید 195

معرفی مکمل آرژنین

مکمل آرژنین شامل آرژنین است که یک اسید آمینه نیمه ضروری است و به صورت طبیعی در بدن تولید می‌شود. این آمینو اسید در غذاهای روزانه مانند گوشت قرمز، مرغ، ماهی، غلات و لبنیات وجود دارد و همچنین در بازار به صورت فرم‌های آرژنین – آلفا کتو گلوتارات (A-AKG) و آرژنین – کتو ایزو کوپرات (A-KIC) عرضه می‌شود.

نحوه عملکرد مکمل آرژنین در بدن

مکمل آرژنین با افزایش میزان تولید نیتریک اکسید (NO) در بدن، تأثیر مثبت خود را نشان می‌دهد. این امر منجر به بهبود عملکرد ورزشکار می‌شود. نیتریک اکسید باعث افزایش فرآیندهای رگ گشایی (گشاد شدن قطر عروق) می‌شود، که در نتیجه منجر به افزایش گردش خون می‌شود. افزایش گردش خون به معنای انتقال سریعتر اکسیژن و مواد مغذی در سطح بدن است. مصرف این مکمل بهبود فرآیند گردش خون را تسریع می‌دهد و در همین حال پمپاژ آن را در حین تمرینات مقاومتی افزایش می‌دهد. این مسئله بهبود فرآیند بازسازی و رشد عضله را تسهیل می‌کند.

نتایج برخی مطالعات علمی انجام شده بر روی آرژنین

تحقیقات گسترده‌ای با هدف بررسی تأثیرات مصرف مکمل آرژنین بر روی بدن ورزشکاران انجام شده است. لیو و همکاران در سال ۲۰۰۹ به نتایج جالبی رسیدند. آنها متوجه شدند که مکمل‌های آرژنین هیچ تأثیری بر میزان تولید نیتریک اکسید در بدن ورزشکاران حرفه‌ای ندارند. ویلوگبی و همکارانش نیز در سال ۲۰۱۱ آزمایشات مختلفی انجام دادند، اما نتوانستند هیچ تغییری در میزان نیتریک اکسید، گردش خون و یا عملکرد ورزشکارانی که مکمل آرژنین مصرف کرده بودند را مشاهده کنند. با ادامه این آزمایشات، مشخص شد که استفاده از این مکمل در ورزشکاران مبتدی منجر به بهبود عوارض ذکر شده می‌شود. با این حال، بکسوس و همکارانش نتوانستند این تغییرات را در ورزشکاران حرفه‌ای و زنان ثبت کنند.

بیشتر بخوانید  حقایقی در مورد رژیم کمبریج قبل از شروع این برنامه چه چیزی را باید بدانید

دوز مطمئن مصرف مکمل آرژنین

تا به امروز هیچ عارضه مصرفی خاصی برای این مکمل ثبت نشده است. حتی مصرف دوزهای تا ۲۰ گرم در روز از این مکمل هیچ مشکلی در بدن ورزشکاران ایجاد نکرده است.

نتیجه‌گیری

با توجه به تحقیقاتی که توسط انستیتوهای معتبر ورزشی و تغذیه‌ای بر روی این مکمل انجام شده است، به نظر نمی‌رسد که مصرف این مکمل تأثیر مثبت چشمگیری در افزایش سطح نیتریک اکسید داشته باشد. در نتیجه، ما پیشنهاد می‌کنیم که اگر علاقه‌مند به افزایش میزان آن هستید، از منابع طبیعی مانند آب چغندر بهره ببرید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *