ورزش بروز
0

موثرترین دستگاه‌های بدنسازی در تمرینات کامل بدن

بدنسازی در تمرینات
بازدید 218

دستگاه‌های بدنسازی: تمرین کامل بدن را آسانتر کنید!

دستگاه‌های بدنسازی می‌توانند به شما در تمرین فول بادی و تقویت تمام عضلات بدن کمک چشمگیری کنند، به خصوص در جلسات تمرینی در باشگاه بدنسازی. با استفاده از این دستگاه‌ها، می‌توانید برای مدتی از حرکات وزنه‌ای آزاد دوری کنید و به خود استراحتی کوتاهی بدهید. بنابراین، حتماً از این دستگاه‌ها بهره ببرید. اغلب ما دستگاه‌های بدنسازی را که به جای وزنه‌های آزاد استفاده می‌شوند، نادیده می‌گیریم و فکر می‌کنیم که کارایی کمتری دارند. البته، قصدمان تغییر در این نظر نیست. با این حال، اگر به درد مفصل دچار مشکل هستید، آسیب دیدگی دارید یا از بدنسازی با هدف تمرین و تفکیک عضلات خاصی استفاده می‌کنید، برخی از دستگاه‌ها می‌توانند به شما کمک چشمگیری کنند. در ادامه، بهترین دستگاه‌های بدنسازی برای هر گروه عضلانی را برای شما یادآوری می‌کنیم.

دستگاه‌های بدنسازی موثر برای ساخت عضلات

اگر به دلیل درد کمر نمی‌توانید اسکوات انجام دهید، دستگاه پرس پا ۴۵ درجه یک جایگزین مناسب است. با این حال، همچنان فرم اجرا بسیار مهم است. شما نباید زانوی خود را به مقداری پایین بیاورید که باسن و پشت پایین شما از تکیه‌گاه جدا شود. اگر نمی‌توانید از وقوع این مشکل جلوگیری کنید، بهتر است از دستگاه‌های پرس پایی افقی استفاده کنید، به این معنی که در واقع در حالت افقی دراز کشیده می‌خوابید، به جای اینکه در شیب ۴۵ درجه قرار بگیرید.

افزایش مقاومت کرانچ با استفاده از دستگاه

استفاده از دستگاه در حالت خوابیده یک روش خوب برای افزودن مقاومت بیشتر به تمرین کرانچ است. با این حال، نباید تنها به این حرکت وابسته باشید. به دلیل محدودیت حرکت، آن را به طور متناوب در برنامه تمرین شکم خود در نظر بگیرید. این می‌تواند تنوع بسیار خوبی در تمرین شکم شما ایجاد کند و به شما کمک کند تا عضلات شش تکه شکمتان را برجسته و چشمگیر کنید.

بیشتر بخوانید  راهنمای جامع و علمی برای طراحی یک برنامه تقویت عضلات

استفاده از دستگاه سیمکش از پشت

همچنین، این حرکت را می‌توان با استفاده از دستگاه سیمکش از بالا انجام داد، زیرا این دستگاه فشار ممتدی را بر عضلات پشت شما اعمال می‌کند که با استفاده از وزنه‌های آزاد ممکن نیست. این حرکت باعث تقویت عضلات لاتیسموس پشتی می‌شود و در نتیجه، باعث پهن تر شدن و شکل V شکل بدنتان می‌شود.

استفاده از دستگاه جلوبازو لاری به جای هالتر

در مقایسه با حرکت جلوبازو لاری با هالتر، استفاده از دستگاه جلوبازو لاری امکان حفظ فشار روی عضله در بالای دامنه حرکت را فراهم می‌کند. علاوه بر این، برخی از دستگاه‌های جلوبازو به گونه‌ای طراحی شده‌اند که امکان اعمال فشار بیشتر در بخش بالایی، میانی و پایینی دامنه حرکت را فراهم می‌کنند.

استفاده از دستگاه پشت بازو نشسته

این دستگاه به شکلی مشابه دستگاه جلوبازو لاری عمل می‌کند، با این تفاوت که بازوی شما در موقعیت ثابت خود قرار می‌گیرد و شما قادر خواهید بود حرکت را با قدرت بیشتری انجام دهید. در برخی از انواع این دستگاه، مانند دستگاه همر، هر بازوی دستگاه دارای حرکت جداگانه‌ای است که فشار مجزا و برابری را به هر دست اعمال می‌کند و به شبیه‌سازی حرکات با دمبل شباهت دارد.

پرس سینه با دستگاه همر با بازوهای مستقل

دستگاه همر به عنوان یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌ها، حتی در میان بدنسازان حرفه‌ای شناخته می‌شود. این دستگاه دارای بازوهای مستقل است که هر یک به صورت جداگانه و بدون ارتباط با یکدیگر حرکت می‌کنند. این ویژگی موجب می‌شود که فشار به طور کاملاً متوازن بر روی هر دو طرف بدن اعمال شود و در واقع عملکرد دمبل را شبیه‌سازی کند.

بیشتر بخوانید  تقویت عضلات بارداران از طریق ورزش بارداری

پرس سرشانه با دستگاه همر با بازوهای مستقل

دستگاه همر همچنین به شما اجازه می‌دهد روی هر دست به صورت جداگانه کار کنید و همچنین شبیه‌سازی حرکت دمبل را با راحتی دستگاه ترکیب کنید. این دستگاه فشار منحصر به فردی را به عضلات سر میانی دلتوئید اعمال می‌کند و به ساختن شانه‌های پهن‌تر کمک می‌کند.

 

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *