ورزش بروز
0

مهمترین برنامه غذایی جی کاتلر و نظرات او درباره تمرین و هوازی

برنامه غذایی جی کاتلر
بازدید 328

آیا جی کاتلر درباره تمرینات و هوازی نکات خاصی دارد؟

بله، جی کاتلر درباره تمرینات و هوازی نکات خاصی دارد. او یک بدنساز حرفه‌ای است و تجربیاتی مهم در این زمینه دارد. جی کاتلر بر اهمیت تمرینات وزنه‌برداری و افزایش قدرت تأکید می‌کند و باور دارد که برای ساختن عضلات بزرگ و قوی، باید تمرینات وزنه‌برداری را به طور منظم و با شدت انجام داد. همچنین، او به ترکیب تمریناتی که متنوع و شامل تمرینات مختلف برای هر گروه عضلات است، توجه می‌کند تا به تعادل و توسعه یکنواخت عضلات بدن برسد.

در مورد هوازی، جی کاتلر تاکید می‌کند که برای حفظ عضلات و کاهش چربی باید از هوازی معتدل و منظم استفاده کرد. او پیشنهاد می‌دهد که هوازی را پس از جلسات وزنه‌برداری انجام داده و به طور معقول و با شدت مناسب اجرا کنید. او معتقد است که بیش از حد هوازی انجام دادن ممکن است باعث از بین رفتن عضلات و کاهش قدرت و حجم آنها شود.

از نظر جی کاتلر، تغذیه مناسب نیز بسیار حائز اهمیت است و برای دستیابی به نتایج بهتر، باید تغذیه سالم و متنوعی را رعایت کرد. او توصیه می‌کند که به مصرف مناسب پروتئین، کربوهیدرات و چربی‌های سالم توجه کنید و از مکمل‌های مورد نیاز برای پشتیبانی از عملکرد بدن استفاده کنید.

بنابراین، می‌توان گفت که جی کاتلر به اهمیت تمرینات وزنه‌برداری، هوازی معتدل، و تغذیه مناسب برای دستیابی به اهداف بدنسازی و حفظ سلامتی تأکید می‌کند.

سوالات مربوط به برنامه غذایی جی کاتلر

در این مقاله، سه سؤال متداول در زمینه تغذیه قبل از تمرین برای ورزشکاران را بررسی خواهیم کرد و نظر جی کاتلر را در این خصوص بررسی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید  راهنمای خرید دمبل، کتل بل و هالتر برای ساخت باشگاه خانگی خودتان

۱- آیا باید وعده‌های غذایی قبل از تمرین بلافاصله قبل از تمرین مصرف شوند؟

پاسخ جی کاتلر:

اولین چیزی که من تعجب می‌کنم این است که آیا شما بلافاصله پس از مصرف غذا تمرین را شروع می‌کنید؟ این می‌تواند مشکل ساز باشد و حتی باعث تقسیم توجه برای هضم غذا می‌شود. بدن شما برای هضم غذا به زمان نیاز دارد.

من همیشه وعده‌های غذایی خود را حدود ۶۰ دقیقه قبل از تمرین می‌خورم. همواره احساس می‌کنم که سه وعده غذایی در روز، از اهمیت بیشتری برخوردار هستند: صبحانه، وعده قبل تمرین و وعده بعد از تمرین. به نظرم، کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌های زودجذب برای وعده قبل تمرین مناسب‌تر هستند.

در بخش پروتئین، من از گوشت قرمز استفاده نمی‌کنم، زیرا زمان زیادی برای هضم آن نیاز دارد. به جای آن، از سینه مرغ، ماهی یا تخم مرغ سفید استفاده می‌کنم. و در بخش کربوهیدرات، به جای میل یا برنج قهوه‌ای، از برنج سفید و سیب زمینی استفاده می‌کنم. این انتخاب‌ها حتی باعث افزایش انرژی من در حین تمرین می‌شوند.

۲- برای حفظ عضلات، کدام روش هوازی مناسب‌تر است؟

پاسخ جی کاتلر:

من هر دو نوع هوازی را انجام داده‌ام و باید بگویم که جلسات هوازی کوتاه مدت که در آن‌ها شدت به صورت زیگ‌زاگ بالا و پایین می‌شود، را ترجیح می‌دهم. به نظرم، این روش بهتر از جلسات طولانی مدت ۶۰-۴۵ دقیقه با سرعت ثابت است.

من بهترین نتیجه را از جلسات هوازی ۳۰-۲۰ دقیقه‌ای با اینتروال‌های دو دقیقه‌ای کسب کرده‌ام. به این صورت که دو دقیقه سخت و دو دقیقه آرام‌تر را انجام می‌دهم. این روش به نظر من برای حفظ عضلات بهتر است و نیازی به زمان طولانی‌تر برای هوازی ندارد. همانطور که جلسات تمرینی طولانی‌تر بهتر نیستند.

بیشتر بخوانید  راهنمای جامع سم زدایی در بدنسازی

۳- در انجام حرکات سینه، ابتدا حرکات پرسی و سپس حرکات تک مفصلی مثل قفسه‌ها را بزنیم یا بهتر است آن‌ها را باهم ترکیب کنیم؟

پاسخ جی کاتلر:

من حرکات تک مفصلی و قفسه‌ها را مابین حرکات پرسی و چندمفصلی انجام می‌دهم. صحبت من درباره ایجاد کشش و پرکردن سینه است. بسیاری از افراد از انجام حرکات کششی و قفسه‌ها قبل از حرکات پرسی برای ایجاد پیش‌خستگی آگاه هستند، اما من این کار را به دلیل دیگری انجام می‌دهم. این نوع حرکات باعث ایجاد کشش و بازشدن بافت‌های سینه و در نتیجه بهبود عرضه خون به سینه‌ها می‌شوند.

حرکات قفسه و کراس اور معمولاً به عنوان پایان بخش تمرینات سینه شناخته می‌شوند. اما من هرگز به آن‌ها به این شکل نگاه نکردم. تمام تمرینات مختلف سینه بسیار مهم هستند. زیرا شما نمی‌توانید بدون ایجاد زوایای مختلف توسعه مورد نظر را در عضلات به دست آورید.

انجام انواع حرکات پرسی برای رشد کافی نیست. شما باید همچنین حرکات قفسه را انجام دهید. ترکیب آن‌ها با هم و انجام حرکات قفسه مابین حرکات پرسی تأثیر مناسبی بر روی عضلات شما خواهد داشت.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *