ورزش بروز
0

راهنمای جامع سم زدایی در بدنسازی

سم زدایی در بدنسازی
بازدید 270

احتمالاً در مورد سم زدایی در بدن، خیلی شنیده‌اید. حالا اگر آماده هستید، من می‌توانم اطلاعات لازم را به شما بدهم تا بتوانید یک زندگی بهتر داشته باشید.

در چند سال اخیر، رژیم سم زدایی بسیار محبوب شده است. اگر این رژیم را به درستی دنبال کنید، بسیار موثر خواهد بود. برخی مواد غذایی در این رژیم نسبت به بقیه بهتر عمل می‌کنند.

برای شروع، بیایید ببینیم چرا این رژیم مدرن می‌تواند بسیار موثر باشد.

بدن هر روز تحت حمله سموم مختلف قرار می‌گیرد. این سموم در غذا، آب و حتی هوایی که تنفس می‌کنید، وجود دارند.

این سموم وارد بدن شما می‌شوند و بدن برای دفع آن‌ها کار زیادی را باید انجام دهد. هرچه سن شما بالاتر باشد، این سموم بیشتر روی هم انباشته می‌شوند و بدن نمی‌تواند به راحتی کار خود را انجام دهد.

به همین دلیل، با کمبود انرژی مواجه می‌شوید و بیشتر به بیماری‌ها حساس می‌شوید.

با این حال، متأسفانه راهی برای خلاصی از این سموم در محیط اطراف وجود ندارد! (البته اگر به ایستگاه فضایی بروید، شاید شانسی داشته باشید!)

اما می‌توانید به بدن خود کمک کنید تا از شر این سموم خلاص شود. چهار نقطه حساس در بدن وجود دارد که نیاز به سم‌زدایی دارند:

  • کلیه‌ها
  • کبد
  • پوست
  • روده بزرگ

چندین روش برای سم‌زدایی وجود دارد، از روش‌های پیچیده مثل ترکیبی از داروهای گیاهی تا روش‌های ساده مانند روزه‌گرفتن.

این برنامه‌ها ممکن است به مدت چند هفته تا چند ماه طول بکشند. اگر به دنبال داروهای گیاهی هستید، به روش‌هایی بروید که هر چهار ناحیه را مورد سم‌زدایی قرار می‌دهند.

استفاده از آبمیوه‌ها و گرفتن عصاره سبزیجاتی مانند کاهو، خیار و گوجه فرنگی، یکی از روش‌های عمومی برای سم‌زدایی است.

روزه داری به این معناست که در طول هر برنامه روزه داری که برای خود تعیین کرده‌اید، باید زمان مورد نیاز برای استراحت را در نظر بگیرید و هیچ برنامه تمرینی را دنبال نکنید. در طول این ۳ روز می‌توانید از عصاره سبزیجات تازه استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  توضیح درمورد اسید لاکتیک و راه‌های دفع آن در ورزش

کاری که باید انجام دهید این است که بدن را برای روزه داری آماده کنید. آخرین وعده قبل از روزه گرفتن باید میوه و سبزیجات تازه باشد. در طول این ۳ روز، آبمیوه و سبزیجات را خودتان آماده کنید.

میوه و سبزیجات را تازه تهیه کنید و بهتر است آن‌ها را از جایی که شیمیایی‌های مضر وجود ندارد، خریداری کنید. بازارهای محلی، بهترین مکان برای خرید میوه و سبزیجات تازه هستند.

برای محافظت از کلیه‌ها و پوست، باید مراقبت کنید که در طول سم‌زدایی، بیشترین میزان آب را مصرف کنید. همچنین، باید از گرفتن دوش گرم و مصرف محافظت کننده‌های خانگی برای پوست استفاده کنید.

راه بهترین برای محافظت از کلیه‌ها، مصرف آب فراوان است. این کار بسیار ساده است!

حتماً مطمئن شوید که آبی که مصرف می‌کنید، فرایندهای فیلتر شدن را طی کرده باشد.

پوست، بزرگ‌ترین اندام بدن است که در واقع یک سیستم فیلتر کردن سموم نیز دارد! بدن با ترشح عرق از طریق منافذ پوست، از شر این سموم خلاص می‌شود.

اگر توانایی تهیه فیلتر روی دوش حمام را دارید، این کار را انجام دهید. همچنین، باید از شوینده‌های مناسب برای پوست خود در حمام استفاده کنید تا از شر سلول‌های مرده پوست خود خلاص شوید!

پاک‌سازی آن‌ها کمک می‌کنند. مقدار بسیار بالایی از سموم در روده بزرگ قرار دارند و برخی از محققان بر این باورند که همه بیماری‌ها از روده بزرگ شروع می‌شوند. برای پاک‌سازی روده، می‌توانید از داروهای گیاهی استفاده کنید.

همچنین، برای محافظت از روده‌ها می‌توانید از نوشیدنی‌ها و مواد غذایی سم‌زدایی استفاده کنید. برخی از میوه‌ها مثل سیب، موز، هلو، پرتقال، گریپ فروت، کشمش، آناناس، انبه، کیوی، توت فرنگی، تمشک، شلیل، انگور سیاه، گلابی و هندوانه، خواص سم‌زدایی دارند و می‌توانید از آن‌ها برای تهیه آبمیوه استفاده کنید.

در رژیم غذایی خود باید به مصرف سبزیجات توجه کنید. سیب زمینی شیرین یکی از بهترین گزینه‌هاست، زیرا شاخص قندی کمی دارد. به علاوه، سبزیجاتی مانند هویج، پیاز، شلغم، کلم، فلفل، قارچ، ذرت شیرین، گوجه فرنگی، کدو سبز، بروکلی، تره فرنگی، خیار و گل کلم نیز باید در رژیم غذایی شما حضور داشته باشند.

بیشتر بخوانید  ۹ حرکت قدرت‌بخش برای افزایش توان فوتبالیست‌ها

همچنین، باید به مصرف ماهی تازه توجه کنید. ماهی‌هایی مانند سالمون، کاد، خال مخالی، قزل آلا، میگو، شاه ماهی، اره ماهی و ماهی تن بهترین گزینه‌ها هستند.

در نهایت، مصرف آب به میزان کافی نیز بسیار مهم است. باید همیشه به مقدار مصرف آب خود توجه کنید و از کمبود آن در بدن خود جلوگیری کنید.

مصرف آب به میزان کافی یکی از بخش‌های مهم فرایند سم‌زدایی است، بنابراین باید روزانه حداقل دو لیتر آب بنوشید.

علاوه بر آب، مواد غذایی دیگری هم وجود دارند که به عنوان سم‌زدایی مفید هستند. فهرستی که در بالای متن اشاره شده، صرفاً یک فهرست ابتدایی است و در آن عبارتی از برنج قهوه‌ای و نودل‌های برنجی نیز برای سم‌زدایی پیشنهاد شده است.

هر گونه آجیلی که نمک‌زده نشده باشد، نیز برای سم‌زدایی مناسب است. از بادام، گردو، بادام زمینی و فندق می‌توانید استفاده کنید.

همچنین، می‌توانید از هرگونه دانه دیگری که نمک‌زده نشده باشد، مثل تخم‌آفتابگردان و دانه کدو حلوایی نیز برای سم‌زدایی استفاده کنید.

در فرایند سم‌زدایی، باید به مواد غذایی خاصی که باید حذر کرد توجه کنید. این قسمت بسیار مهم است، زیرا سم‌زدایی مهم است و در عین حال قرار نیست برای همیشه ادامه داشته باشد.

اگر شما هم مثل من عاشق خوردن گوشت هستید، باید بگویم کار برای شما سخت است! در این فرایند، باید مصرف هرگونه گوشت قرمز، مرغ و بوقلمون را قطع کنید. همچنین، از هرگونه گوشت فراوری شده مانند سوسیس و کالباس باید خودداری کنید. شیر، پنیر، تخم مرغ، خامه و کره نیز باید از فهرست غذایی شما خارج شوند. هرگونه ماده غذایی که شامل گندم می‌شود، حتی نان، بیسکویت، پاستا و غیره نیز در فهرست شما جایی نخواهند داشت.

همچنین، شکلات، مربا، شکر و تقریباً هر چیزی که از سوپرمارکت خریداری می‌کنید، از فهرست غذایی شما خارج می‌شوند. در مورد نوشیدنی‌ها هم باید بگویم که مصرف قهوه، چای و الکل نیز ممنوع است.

بیشتر بخوانید  بهترین راه مصرف پروتئین وی برای بانوان و روش‌های استفاده از آن

صبحانه

برای صبحانه، سالاد میوه با جو دو سر یکی از گزینه‌های مقوی است و می‌توانید همچنین اسموتی میوه نیز تهیه کنید. در اینجا چند دستور تهیه اسموتی میوه جالب موجود است.

ناهار

برای ناهار، گزینه‌های زیادی وجود دارد اما بهترین‌ها به همراه روش پخت آمده‌اند که شامل آووکادو و سالاد میگو، کیک برنج و سالاد مدیترانه‌ای هستند.

شام

برای شام، می‌توانید ماهی تن و میگو و نودل با سبزیجاتی مانند پیاز، قارچ، فلفل و کدو سبز با کمی روغن زیتون سرخ کنید. بعد از آن، میگو را به آن اضافه کرده و چند دقیقه بعد، پوره گوجه فرنگی، فلفل سیاه و ماهی تن به همراه آب را به آن اضافه کنید و اجازه دهید این سس کمی غلیظ شود. سپس این غذا را با نودل سرو کنید.

میان وعده‌ها

برای میان وعده‌ها، می‌توانید از میوه تازه و ذرت بو داده بدون شکر و نمک استفاده کنید. همچنین، آجیل بدون نمک، ماست طبیعی بدون شکر و مواد افزودنی و چای‌های گیاهی نیز گزینه‌های خوبی هستند.

یک برنامه ساده

ممکن است انتخاب گزینه‌ها برایتان سخت باشد، بنابراین یک برنامه ساده برای سم‌زدایی پیشنهاد می‌دهیم:

  • ۱ لیوان عصاره سبزیجات
  • ۱ لیوان آبلیمو (حاوی ۲-۳ عدد لیمو)
  • ۱ کاسه بزرگ سالاد تازه همراه با جوانه گندم
  • ۳ عدد میوه تازه
  • ۲-۳ فنجان چای سبز و چای گیاهی
  • ۱ لیوان شیر بز (اختیاری)
  • ۲ قاشق چای‌خوری روغن بذر کتان
  • مخلوط سبزیجات همراه با سویا و برنج (اختیاری)

حرف پایانی

سم زدایی یک موضوع زودگذر و مد روز نیست، بلکه یک موضوع مهم و پایدار است که باید به آن توجه کنیم. سم زدایی برای کاهش وزن و چربی طراحی نشده است، بلکه برای حفظ سلامتی و پاکسازی بدن از سموم و آلودگی‌های محیطی طراحی شده است.

با رعایت اصول سم زدایی، می‌توانید زندگی سالم‌تر و با تمرکز بیشتری داشته باشید.

شما چه روش‌هایی برای سم زدایی امتحان کرده‌اید؟

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *