ورزش بروز
0

راهنمایی در انتخاب بهترین کفش‌های فوتسال و نکات مهم

کفش‌های فوتسال
بازدید 201

اگر شما قصد دارید در یک باشگاه فوتبال سرپوشیده بازی کنید، توصیه می‌شود که کفشی مناسب با سطح زمین بازی را خریداری کنید و یک جفت کفش را انتخاب کنید که در طولانی مدت با شما همراهی خوبی داشته باشد. در خرید کفش فوتسال، به جذابیت ظاهری آن توجه نکنید، بلکه طراحی مناسب و راحتی پا برای شما امکان پیشرفت سریع‌تر را فراهم می‌کند و همچنین از آسیب‌های جدی به پاها و صدمات آنها جلوگیری می‌کند. بنابراین، جذابیت ظاهری را به طراحی فنی کفش فدا کنید.

میزان چسبندگی کفش با سطح زمین بازی و جلوگیری از سر نیفتادن کفش در حین دویدن سریع و چرخش‌ها باید مناسب و بهینه باشد، تا تمرکز بازیکن بر عملکرد بازی افزایش یابد و خطر آسیب دیدگی، به ویژه در ناحیه مچ پا، کاهش یابد. کفش فوتسال دارای زیره تخت لاستیکی با چسبندگی خاصی است که برای سطوح سخت زمین و فوتبال داخل سالن طراحی شده است. همچنین، این کفش‌ها وزن سبکی دارند و برای استفاده در خیابان نیز راحت هستند.

راهنمایی در انتخاب بهترین کفش فوتسال

وقتی تصمیم می‌گیرید کفش فوتبالی برای خود تهیه کنید، نکات زیر را در نظر بگیرید. اولین نکته این است که کفش فوتسال شما باید به طور کامل مناسب باشد و بتواند پاهایتان را در برابر آسیب‌ها محافظت کند. بررسی دقیق ویژگی‌های کفش مورد نظر خود را انجام داده و کفشی را انتخاب کنید که با آن احساس راحتی بیشتری داشته باشید و همچنین با پست و شرایط بازی شما سازگار باشد. در انتخاب کفش فوتبال سالنی، راحتی باید اولین اولویت شما باشد. اگر کفش فوتسال شما راحت نباشد، نمی‌توانید بهره‌وری خوبی داشته باشید. همانطور که اشاره شد، برخی از کفش‌ها به‌طور خاص و با در نظر گرفتن موقعیت و پست بازیکنان در بازی فوتسال طراحی و ساخته می‌شوند.

  • مهاجمان

بازیکنانی که به سمت دروازه حریف حرکت می‌کنند، معمولاً سرعتی دارند و تعداد آنها در زمین زیاد است. آنها تمایل دارند از کفش‌های سبک وزن استفاده کنند و لمس پابرهنه روی توپ را تجربه کنند.

  • هافبک‌ها

کفش‌های کنترلی برای بازی سازهای هافبک طراحی شده‌اند. این کفش‌ها کمی پر شده‌تر هستند و بیشتر از کفش‌های سرعتی محافظتی برای پاها ارائه می‌دهند. این نوع کفش‌ها تمایل دارند که کمی بیشتر باز شوند تا راحتی و طبیعی بودن در قرارگیری روی پا را به شما بدهند.

  • مدافعان

مدافعان نیز گروهی خاص هستند. برخی از آنها برای حرکت سبک‌تر و چابکی پاها، از کفش‌های سرعتی استفاده می‌کنند، در حالی که برخی دیگر برای محافظت بیشتر پاها در هنگام دفاع، از کفش‌های چرمی استفاده می‌کنند.

  • دروازه‌بان‌ها

با دروازه‌بانان، تنها به راحتی کفش توجه کنید و همچنین آن دسته از کفش‌های فوتسال که قفل عالی برای حرکت جانبی دارند. هر چارچوبی که مطابق با سلیقه خودتان باشد را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که بهترین گزینه را برای خودتان انتخاب کرده‌اید.

  • طول عمر

مانند سایر کفش‌ها، کفش‌های فوتبال داخل سالن نیز باید دارای دوام مناسب باشند. متأسفانه، بسیاری از مواد سبک و انعطاف‌پذیر مورد استفاده در این کفش‌ها، دارای عمر کمتری هستند. بنابراین، شما باید یک مدل پیدا کنید که کفش به سرعت خراب نشود و همچنان بتواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد.

مناطق مهمی در کفش وجود دارند که باید به دوام آنها توجه کنید. در فوتبال داخل سالن، حرکات جانبی و شتاب باعث فشار زیادی بر روی اتصال بالای کفش و کف آن می‌شود. بنابراین، این منطقه باید قوی باشد تا از فرود آمدن این دو قسمت جلوگیری کند. همچنین، کفش فوتسال باید در منطقه مچ پا محکم باشد، زیرا این قسمت در انجام حرکات جانبی در بازی فوتسال نیاز به پشتیبانی دارد. به طور متناقض، یک کفش فوتبال داخل سالن باید سبک‌تر از کفش‌های معمولی یا کفش‌های سایشی باشد، اما به طور قطع بنا به نوع بازی فوتسال، تحت فشار و ساییدگی بیشتری قرار می‌گیرد. هر چه بیشتر بازی کنید، باید به دوام و تأثیر آن بر طول عمر کفش‌های فوتبال داخل سالن خود بیشتر توجه کنید.

  • ظاهر و طراحی
بیشتر بخوانید  راهکارهای کلیدی برای تقویت و افزایش عضلات باسن

اشتباه نکنید که مدل و طراحی کفش تأثیری ندارد. طرح‌های استاندارد و ساده، معمولاً دارای نوارهای سیاه و سفید هستند. با این حال، شما می‌توانید از مدل‌هایی با طیف رنگی متنوع استفاده کنید تا به سلیقه خودتان بیشتر بپردازید. تنوع در جنس، رنگ و طرح ظاهری کفش‌ها، به میزان علاقه شما به بازی و استفاده مکرر از آنها کمک می‌کند.

  • کشش و پشتیبانی

دو وظیفه اصلی کفش فوتبال داخل سالن، فراهم‌کردن کشش مناسب و حمایت از پاهای بازیکن است. کشش مناسب برای امکان حرکت سریع و سرعت بالا در بازیکنان فوتسال بسیار حائز اهمیت است و حمایت از مفاصل در زمان حرکت و دریبل زدن نیز بسیار مهم است.

نقش اول به یک کف کفش مناسب نیاز دارد که به طور کلی می‌تواند از مواد لاستیکی ساخته شده باشد. در این صورت، لاستیک قادر است بر کنترل سطح بازیکن در زمین عمل کند، اما وزن اضافی به کفش اضافه نمی‌کند. این نکته در انتخاب کفش فوتسال بسیار مهم است، زیرا یک کفش سنگین می‌تواند سرعت بازیکن را کاهش دهد و عمل شوت زدن و کنترل توپ را دشوارتر کند.

همچنین، سطح کفش نقش تخته‌های کفش بیرونی را بازی می‌کند. لذا، از اهمیت وزن، چسبندگی و پوشش لاستیکی مطمئن شوید. تلاش کنید کفش را تجربه کرده و در آن بدوید و جهت حرکت را تغییر دهید تا حس و تأثیر آن را احساس کنید.

همانطور که می‌دانید، فوتبال همواره برای زانوها و مچ پا چالش‌برانگیز است، زیرا سرعت بالایی را می‌طلبد. فوتبال داخل سالن به دلیل اندازه کوچکتر زمین، بازی سخت‌تری است و سرعت بازی در آن بالاتر است نسبت به فوتبال در چمن طبیعی. کفش فوتبال داخل سالن بسیار سبک است و ویژگی برجسته آن این است که باید به درستی زیر مفصل مچ پا قرار گیرد. این به نحوی است که بتواند بدون محدود کردن حرکت مچ پا، آن را پشتیبانی کند. قسمت یقه کفش به واقع بخشی است که واقعاً باید به اندازه‌ای ایده‌آل باشد و ارتفاع آن اهمیت بسیاری دارد. آنچه به زبانه پشت آشیل پا نیز گفته می‌شود، بخشی است که دور مچ پا قرار می‌گیرد. برخی بازیکنان ترجیح می‌دهند یقه بلندی داشته باشند زیرا این امر فشرده‌سازی مورد نیازشان را فراهم می‌کند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می‌دهند آزادی چرخش بیشتری داشته باشند.

هزینه

کفش خوب، دارای مقاومت بیشتر و عمر طولانی‌تری خواهد داشت، بنابراین نیازی به تعویض آن نخواهید داشت. زیرا جنس بدون کیفیت زودتر از انتظار خراب می‌شود و شما را مجبور به خرید مجدد می‌کند. یک کفش فوتسال با کیفیت مناسب، هزینه معقولی را در بر خواهد داشت و ویژگی‌های مورد نظر شما را تأمین خواهد کرد.

بیشتر بخوانید  راهنمای جامع برای تقویت عضلات سینه

مواد استفاده شده در تولید کفش‌های فوتسال

استفاده از مواد مختلف در تولید کفش‌های فوتسال، تجربه و حس متفاوتی را برای بازیکنان به ارمغان می‌آورد.

چرم قابل انعطاف، نرم و قابل شکل‌گیری با پا است و لمسی بسیار خوب دارد، اما با گذشت زمان و شکستگی، از کیفیت کمی برخوردار می‌شود.
چرم جیر: این نوع چرم، به همراه یک لایه بالایی برداشته شده است و برای ارائه حس نرم‌تر در لمس استفاده می‌شود.
چرم کانگورو (چرم K): این نوع چرم، به شگفتی راحتی و احساس بی‌نظیری می‌بخشد.
چرم پوست گوساله: این نوع چرم، قیمت مناسب‌تری نسبت به چرم K دارد و احساس و لمس مشابهی را ارائه می‌دهد. همچنین، قابلیت انعطاف و دوام مشابهی نیز دارد و در حفظ شکل کفش بهتر عمل می‌کند، اما وزن آن بیشتر از چرم K است.
چرم کامل: این نوع چرم، ضخیم‌تر و دوام‌بیشتری نسبت به پوست گوساله یا چرم K دارد، اما حس و لمس مشابهی را ارائه می‌دهد و بیشترین وزن را دارد.

مواد مصنوعی در کفش‌ها

مواد مصنوعی سبک‌تر، نازک‌تر و دوام‌بیشتری نسبت به چرم‌های واقعی دارند و کمتر کشش می‌یابند.

چرم مصنوعی: این نوع مواد مصنوعی، تلاش می‌کند نقش و حس چرم واقعی را القا کند، اگرچه معمولاً در تماس کامل با پا نیست.
مش: این نوع پارچه نازک و قابل تنفس است و بسیار سبک است، اما پشتیبانی کمتری از پا دارد.

جدیدترین کفش‌های فوتسال با کیفیت عالی

کفش‌های فوتسال داخل سالن اندکی تفاوت با کفش‌های فوتبال معمولی دارند. در ابتدا، آنها هیچ گونه گل میخی ندارند و به جای آن از زیره‌های لاستیکی بادوام استفاده می‌شود. زیره این کفش‌ها قابل مقایسه با کفش‌های استفاده شده در بسکتبال یا والیبال است. همچنین، کفش‌های فوتسال داخل سالن دارای الگوی آج دار هستند که بهبود کشش را بر روی سطوح براق و صاف فراهم می‌کند و برای فوتسال بسیار مناسب است. با این حال، مواردی وجود دارد که باید در انتخاب بهترین کفش فوتسال (فوتبال داخل سالن) برای خودتان در نظر بگیرید. از جمله مهمترین موارد آنها، یادگیری آناتومی پا، انتخاب کفش‌های مناسب برای زمین سخت یا چمن و آشنایی با مواد استفاده شده برای ساخت کفش که باید با پای بازیکن هماهنگ باشد. در ادامه، 5 مدل برتر کفش فوتسال از جدیدترین مدل‌ها را برای شما معرفی می‌کنیم تا با ویژگی‌های این کفش‌ها آشنا شده و بهترین تصمیم را در هنگام خرید بتوانید بگیرید.

  • جوما اسکین رگا

جدیدترین مدل فوتسال از برند جوما است و به عنوان کفشی بسیار انعطاف‌پذیر شناخته می‌شود. روکش این کفش از نخ‌های مصنوعی ساخته شده است و از زیره انعطاف‌پذیر SALA 2014 استفاده شده است. وزن این کفش فوتسال جوما تنها 235 گرم است. بخش جلویی کفش نیز برای افزایش دوام تقویت شده است. با توجه به سرعت بازی فوتسال و حرکات و ضربات مکرر و سریع، دماغه این کفش از این ویژگی برخوردار است که با شوت کردن و ارسال توپ به سمت دروازه، به حملات شما قدرت بیشتری می‌بخشد. همچنین، مواد جذب کننده شوک فیلونی در مچ پا، زانوها و پشت پا در برابر سطوح داخلی سخت محافظت می‌کند.

  • آی‌سی آمبرو 4 پرو

زمانی که به کفش فوتسال اشاره می‌شود، برند آمبرو در برزیل بسیار محبوب است و احتمالاً فالکائو، پادشاه فوتسال، در جام جهانی فوتسال 2016 از کفش آمبرو استفاده کرده است. وزن آی‌سی آمبرو 4 پرو باورنکردنی تنها 213 گرم است و دارای بالایی ساخته شده از ماده مش بسیار تنفس‌پذیر است که به پاها اجازه می‌دهد به راحتی تنفس کنند. بالایی با ماده‌ای پوشیده شده است که اصطکاک بیشتری ایجاد می‌کند و در نتیجه کنترل توپ را بهبود می‌بخشد و شوت‌های برتری را به همراه دارد. این کفش همچنین دارای لایه میانی فشرده EVA است که راحتی و تناسب بسیار عالی را به ارمغان می‌آورد. این یک انتخاب عالی برای پادشاه دریبل زدن است که باعث پراکندگی حریفان در زمین فوتسال به هر طرف می‌شود.

  • آدیداس اسپزیال
بیشتر بخوانید  راهکارهای بهبود عملکرد در ورزش و تناسب اندام

کفش چندمنظوره آدیداس در ابتدا در سال ۱۹۷۹ برای بازیکنان هندبال طراحی شده بود، اما در طول سال‌ها به یکی از محبوب‌ترین کفش‌های فوتسال در شمال اروپا تبدیل شد. حتی اگر برخی از بازیکنان حرفه‌ای فوتسال درباره دیگر کفش‌های آدیداس تردید داشته باشند، نمی‌توان انکار کرد که آدیداس اسپزیال بهترین کفش سالنی در طول زمان بوده است. این کفش با راحتی بالا و تماس بالا با توپ، با یک لایه جیر در بخش روبرو طراحی شده است که با پای بازیکن سازگار است. بالا نازک این کفش به پاها اجازه می‌دهد در هنگام بازی سریع در زمین فوتسال نفس بکشند و به فضای داخل کفش گرم نشوند. زیره ممکن است ویژگی برجسته‌ای از این کفش باشد که چسبندگی عالی را با سطح زمین و همچنین توپ فراهم می‌کند. این کفش دارای یک پاشنه جامد است که باعث محافظت بیشتر از پاشنه و زانوی شما می‌شود و همچنین استحکام شما در زمین را تضمین می‌کند. با وزن ۳۴۰ گرم، این کفش جزء کفش‌های سبک فوتسال نمی‌باشد.

  • جوما فری 1.0

این کفش برای بازیکنان سریع و با استعداد فنی در فوتسال طراحی شده است که با تغییر مکرر سرعت و جهت سروکار دارند. جوما فری 1.0 با استفاده از کف انعطاف‌پذیر SALA 2014 و مواد سبک فیلون، یک کفش سبک و نرم را به ارمغان می‌آورد. این کفش دارای یک سیستم پاشنه است که از پاشنه، زانو و مفاصل حفاظت می‌کند و کنترل را بهبود می‌بخشد. جوما فناوری اسپورتک را در بالای کفش خود به کار برده است. اسپورتک یک میکرو بافت است که تماس با توپ و کنترل توپ را بهبود می‌بخشد. همچنین، زیره و بالای کفش بسیار سبک بوده و وزن آن تنها ۲۳۷ گرم است.

پوما اینویکتو سالا

کفش پوما اینویکتو سالا ابتدا با الهام از اوسین بولت، دونده سرعت، طراحی شده است. این کفش انعطاف‌پذیری و سرعت بهینه را به شما ارائه می‌دهد. بالای کفش از ترکیب جیر و چرم نرم ساخته شده است که احساس عالی و لمس نرم روی توپ را به شما القا می‌کند. همچنین، استفاده از مواد با کیفیت در این کفش فوتسال پوما دوام بالایی را تضمین می‌کند. کفش در اطراف ناحیه جلوی پا دارای سوراخ است تا به پا اجازه دهد گرما از بین برود. به منظور افزایش دوام، کفش در ناحیه انگشتان پا، که یک نقطه حیاتی در بازی فوتسال است، تقویت شده است. به دلیل دوام و تقویت ناحیه انگشتان پا و همچنین سرعت در زمین، این کفش توسط بسیاری از دروازه‌بانان فوتسال مورد استقبال قرار گرفته است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *