ورزش بروز
0

رازهای جابجایی وزنه به صورت انفجاری حرکات

جابجایی وزنه
بازدید 282

بلند کردن وزنه‌ها به صورت انفجاری یا در حالی که بدن تکان می‌خورد، بین بدنسازان شهرت خوبی ندارد؛ چرا که می‌تواند باعث شود قسمتی از حرکت که برای فشار دادن به عضله برنامه‌ریزی شده بود، برای شما آسان‌تر شود. با این حال، اگر در جای مناسب از شتاب لازم برای بلند کردن وزنه استفاده کنید، می‌توانید از این تکنیک به خوبی بهره ببرید.

دلایل مخالفت بدنسازان با اجرای انفجاری حرکات:

اگر فرض کنیم که می‌خواهید با حرکت پرس سرشانه، شانه خود را تمرین کنید، اما در هنگام بلند کردن وزنه، برای ایجاد شتاب اولیه، از نیروی پایین تنه استفاده می‌کنید، این به معنای افزایش فشار بر روی شانه نیست و می‌تواند باعث کاهش رشد عضلات شود.

این نوع اجرای حرکت پرس سرشانه، به نام پرس انفجاری شانه هم شناخته می‌شود. اگر حرکت را به درستی انجام ندهید، این شتاب می‌تواند باعث کاهش فشار روی شانه شود.

اگر این حرکت را به مدتی انجام دهید، خواهید دید که به مرور می‌توانید فشار بیشتری را به شانه وارد کنید و همزمان با شانه، پاها را نیز تمرین کنید.

همین اتفاق برای حرکت جلو بازو هالتر نیز می‌افتد. در ابتدا، از نیروی لگن و باسن برای بلند کردن هالتر استفاده می‌کنید، اما در طولانی مدت، جلو بازو با فشار بیشتری مواجه خواهد شد.

قبلاً در یک مقاله درباره کش ورزشی، در مورد نقطه گیر صحبت کرده بودم.

نقطه گیر، چالشی‌ترین بخش دامنه هر حرکتی است. اینجا محلی است که عضله تمایل به رسیدن به خستگی کامل (بریدن) دارد و اینجا دقیقاً نقطه‌ای است که بیشترین تحریک برای رشد عضلانی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید  آیا مصرف کری آلکالین مناسب است یا خیر؟

سخت‌ترین بخش حرکات وزنه آزاد معمولاً در میانه دامنه حرکت قرار دارد. اینجا جایی است که اهرم حرکت موازی با زمین می‌شود و بازوی گشتاور بلندتری را ایجاد می‌کند. اینجا همان نقطه گیر معروف است.

همانطور که در شکل بالا مشاهده می‌کنید، وقتی که ساعد (اهرم حرکت) با زمین موازی است، بازوی گشتاور بلندتری ایجاد می‌شود و باعث می‌شود وزنه سنگین‌تری به حساب آید (تا ۴۰ درصد سنگین‌تر).

حرف آخر:

حتی اجرای حرکاتی مانند پرس شانه انفجاری و پرس سینه انفجاری هم نباید باعث شود که فرم حرکت به هم بخورد. در واقع، هر چیزی بدون فکر و دقت انجام نمی‌شود. باید به مرور تکنیک شما بهبود پیدا کرده و رکورد وزنه‌هایتان را نیز بهبود بخشید. (اصل اضافه بار پیشرونده)

تقریباً همه حرکات را می‌توان در همان نقطه ابتدایی به صورت انفجاری انجام داد، اما این به معنای استفاده از تقنیت تقلبی نیست و نباید فرم حرکت را به هم بریزاند. البته، استفاده از این تکنیک را به تازه‌کارها توصیه نمی‌کنم!

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *