ورزش بروز
0

داشتن باشگاه ورزشی شخصی در خانه با استفاده از وسایل ورزشی

باشگاه ورزشی شخصی در خانه
بازدید 265

“با شیوع ویروس کرونا، بسیاری از علاقمندان ورزش به ورزش در خانه روی آورده‌اند و حتی با توجه به خطرات احتمالی، ورزش در خانه همچنان محبوب است. این موضوع باعث شده وسایل ورزشی مناسب برای استفاده در فضای خانه، بیشتر مورد توجه قرار بگیرند. در این مقاله، قصد داریم شما را با تعدادی از این وسایل آشنا کنیم تا بتوانید از آن‌ها برای افزایش تنوع و اثربخشی تمرینات خود استفاده کنید.”

“فهرستی از وسایل ورزشی مناسب برای استفاده در خانه شامل موارد زیر است:

  • طناب بازی
  • دمبل
  • وزنه کتل بل
  • کش پیلاتس
  • تشک یوگا
  • توپ طبی
  • توپ پیلاتس
  • کش بدنسازی
  • گلایدینگ دیسک
  • مانع ورزشی مخروطی
  • غلتک
  • فوم رولر
  • وزنه‌های پوشیدنی
  • حلقه تناسب اندام
  • میل بارفیکس
  • کفش ورزشی
  • لباس ورزشی”

“بعضی از موارد این لیست، الهام گرفته شده از یکی از مقالات مجله تین ووگ هستند که ۱۵ تجهیزات ورزش در خانه برتر را معرفی کرده است. اما بقیه وسایل بر اساس سلیقه و فرهنگ ورزشی خودمان انتخاب شده‌اند.”

طناب بازی،

به عنوان یک وسیله ورزشی، برای سرگرمی و تقویت ورزش در فرهنگ آفریقایی-آمریکایی شناخته شده است. زمانی که یک وسیله ورزشی جزو فرهنگ باشد، محبوبیت آن بیشتر می‌شود. طناب زدن بر روی قسمت‌های بالایی و پایینی بدن، تاثیرگذار است. این ورزش هوازی می‌تواند ضربان قلب شما را به ۱۶۰ تا ۱۸۰ ضربه در دقیقه برساند و تاثیر آن بر روی کاهش چربی شکم قابل توجه است. برای خرید یک طناب مناسب، باید هر یک از دسته‌های طناب را با دستان خود بگیرید و یک پایتان را وسط طناب قرار دهید. سپس دستان‌تان را در راستای بدن به بالا بیاورید. اگر طول طناب به گونه‌ای باشد که دستان شما به وسط قفسه سینه‌تان برسد، طول آن برای شما مناسب است.

دمبل،

یکی از وسایل کوچک و مفید است که با آن می‌توان حرکات مختلفی را برای تقویت عضلات دست و پا انجام داد. با استفاده از دمبل، حرکات ورزشی قدرتمندتر می‌شوند. به عنوان مثال، انجام حرکت اسکوات با دمبل برای افراد با بدن ورزیده، بهتر از انجام این حرکت بدون دمبل است. دمبل‌های ایروبیک یکی از وسایل ضروری برای فیتنس بانوان هستند که دارای پوشش نرم و صیقلی هستند. از طرف دیگر، دمبل‌های چکشی بزرگتر و سنگین‌تر هستند و در دسته لوازم جانبی بدنسازی قرار می‌گیرند. بنابراین، دمبل یکی از دوستان وفادار ورزشکاران است.

وزنه کتل بل،

یکی دیگر از وسایل بدنسازی جانبی است که وزن آن به طور نامتقارن توزیع می‌شود و در حین انجام حرکات، برای افزایش قدرت و ثبات بیشتر، موثر است. این وزنه کمتر در میان وسایل ورزش در خانه شناخته شده است. انجام حرکات با این وزنه می‌تواند تنوع بیشتری به حرکات بازو، کمر، پا و سایر بخش‌های بدن اضافه کند. به عنوان مثال، حرکات مشهوری که با این وسیله انجام می‌دهند شامل حرکت اسنچ کتل بل، حرکت کتل بل سوئینگ، حرکات داخل پا یا ساعد با وزنه کتل بل می‌شوند.

بیشتر بخوانید  فعالیت ورزشی و تأثیر آن بر فیزیولوژی قلب و ریه

کش ورزشی،

انواع مختلفی دارد. کش پیلاتس، نوع رایج ترین کش ورزشی است که در دسته وسایل فیتنس بانوان قرار می‌گیرد و به پیلاتس محدود نمی‌شود. با استفاده از این کش، می‌توان حرکاتی چون jumping squats، hip bridges، donkey kicks و… را با استقامت بیشتری انجام داد. کش های ورزشی پیلاتس، سه سطح مقاومت دارند و از مواد مختلفی ساخته می‌شوند. کش های لاستیکی، برای افرادی که ران های بزرگتری دارند، مناسب هستند. کش های بافته شده از نخ هم برای کسانی که دوست ندارند کش از دست‌شان لیز بخورد، مناسب هستند.

نوع دیگر کش ورزشی، کش بدنسازی نام دارد که دارای طول بیشتر و دستگیره است. برخی از این کش ها می‌توانند به گیره‌ای که در دیوار قرار دارد وصل شوند تا شخص بتواند به حرکات ورزشی تی آر ایکس یا تمرینات دلخواهش بپردازد. یک نکته جالب درباره این کش ها، این است که می‌توانند جای خالی دمبل را پر کنند، چرا که با اثر کششی و مقاومتی‌شان، همان اثر دمبل را بر روی عضلات دارند.”

“در اینجا درباره کفش اسپرت و انواع آن بخوانید:

کفش اسپرت، یکی از وسایل بسیار مهم ورزشی است که باید با دقت و با توجه به نوع ورزشی که انجام می‌دهید، انتخاب شود. انواع مختلفی از کفش اسپرت وجود دارند که برای ورزش‌های مختلف مناسب هستند، مانند کفش‌های بسکتبال، کفش‌های فوتبال، کفش‌های دویدن و… برخی کفش‌های اسپرت هم دارای ویژگی‌هایی هستند که برای استفاده در فعالیت‌های روزمره مناسب هستند.

همچنین، تشک ورزشی یکی از وسایل مهم ورزش در خانه است. تشک ورزشی، فضای ایمن‌تری برای ورزش کردن فراهم می‌کند و انواع مختلفی مثل تشک تاشو، تشک اسفنجی، تشک یوگا و… دارد. برخی ورزش‌ها هستند که به تشک مخصوص‌شان نیاز دارند، مانند پارکور و تکواندو. اگرچه تشک ورزشی، وسیله‌ای ضروری برای ورزش در خانه نیست، اما داشتن آن می‌تواند به شما در ورزش کردن بهتر و ایمن‌تر کمک کند.”

“توپ طبی (Weight Slam Ball)،

یکی دیگر از وسایل بدنسازی مفید است. با استفاده از این توپ، می‌توانید کل بدن خود را ورزش داده و به تقویت قسمت فوقانی و مرکزی بدن خود بپردازید. به عنوان مثال، با همزمان استفاده از حرکات کششی و توپ طبی، می‌توانید عضلات بیشتری را درگیر کرده و تمرین خود را بهبود بخشید. اگر به دنبال یک وسیله ورزشی همه کاره هستید، توپ طبی (که در ایران به نام توپ بدنسازی سنگین نیز شناخته می‌شود) یک گزینه عالی است.”

بیشتر بخوانید  راهنمای کامل بدنسازی برای مربیان

“توپ بدنسازی، توپ پیلاتس یا توپ ایروبیک، یک توپ پر شده با هوا با وزن کم است که با جنس محکم خود به افراد کمک می‌کند تا وزن سنگین را تحمل کنند. این توپ یکی از وسایل اصلی در تمرینات فیتنس بانوان است و در حرکات مختلف می‌توان از آن استفاده کرد. با توجه به اینکه این توپ حمایت خوبی از کمر به عمل می‌آورد، در انجام حرکات شکم می‌توانید دامنه حرکت خود را افزایش دهید و عضلات بیشتری را درگیر کنید. انواع مختلف این توپ شامل توپ پیلاتس عاج دار، دسته‌دار و … می‌باشد.”

“مانع ورزشی مخروطی، با طراحی یک مسیر خوب و استفاده از این موانع می‌توانید در خانه فضایی برای تحرک بیشتر فراهم کنید و چابکی خود را بهبود بخشید. این موانع را بیشتر در تمرینات فوتبال مشاهده می‌کنیم، اما می‌توانید در تمامی ورزش‌ها برای بهبود کنترل بدن خود از آن‌ها استفاده کنید. البته، برای این موانع جایگزین‌های بسیاری نیز وجود دارد و شما می‌توانید با هر جسمی برای خودتان مسیری پر از موانع طراحی کنید.

غلتک AB Roller (چرخ تمرین شکم کراس فیت)،

یکی از محبوب‌ترین لوازم جانبی بدنسازی است. با استفاده از این غلتک، می‌توانید حرکاتی را انجام داده و تعادل کل بدن خود را بهبود بخشید. جلو و عقب بردن غلتک کراس فیت در حالیکه شخص تکیه بر زانوانش زده، یک تمرین عالی برای تقویت عضلات مرکزی بدن است.”

“فوم رولر،

یکی از وسایل اصلی در فیتنس بانوان و آقایان است که به حجم‌دهی سریع‌تر عضلات کمک می‌کند. وقتی که عضلات را روی فوم رولر حرکت می‌دهیم، فشاری روی تارهای انقباضی عضله ایجاد می‌شود که باعث خارج شدن آن‌ها از فاز استراحت می‌شود. همچنین، عضله غیرفعال و سفت هم ریلکس می‌شود و به آن خونرسانی می‌شود. استفاده از فوم رولر موجب افزایش جریان خون به عضلات می‌شود و به دلیل اینکه این حرکت مانند گرم کردن برای عضله می‌باشد، آسیب‌دیدگی‌های ورزشی به کمترین میزان ممکن می‌رسند. پیش از شروع تمرینات‌تان، از فوم رولر استفاده کنید.”

“وزنه‌های پوشیدنی مانند وزنه مچ دست و پا و وزنه جلیقه‌ای، برای افرادی که به دنبال این هستند که در طول روز کمی ورزش کنند، مناسب هستند. با استفاده از این وزنه‌ها، می‌توانید حرکات روزمره خود را با صرف انرژی بیشتر انجام دهید و کالری بیشتری را سوزاند. این وزنه‌ها اغلب از نوع شنی و قابل تنظیم هستند. برای انتخاب وزن مناسب، دقت کنید که وزنی را انتخاب کنید که تحملش نه خیلی سخت و نه خیلی آسان باشد.”

بیشتر بخوانید  چگونه بدنسازی به کاهش چربی کمک می‌کند؟

“حلقه تناسب اندام یا هولاهوپ، یکی از بهترین تمرینات هوازی برای آب شدن چربی‌های شکم و پهلو است. برای داشتن تاثیر بیشتر، بهتر است مدل‌هایی از حلقه را انتخاب کنید که روی آن‌ها برجستگی ژله‌ای (که به آن‌ها ماساژور هم گفته می‌شود) دارند، که به این مدل حلقه عاج دار هم گفته می‌شود. برجستگی‌های حلقه عاج دار به نواحی که با آن حلقه می‌زنید ضربه می‌زند و باعث افزایش چربی سوزی و سفت و محکم شدن بدن می‌شود.

میله بارفیکس نیز به عنوان یک خوراک برای ورزشکاران حرفه‌ای و متوسط بسیار مهم است. با استفاده از این میله، تمام عضلات بالاتنه بدن، شامل بازو، ساعد، شانه و زیربغل درگیر می‌شوند و حجم بیشتری به آن‌ها داده می‌شود. به همین دلیل، میله بارفیکس یکی از مورد علاقه‌ترین لوازم جانبی بدنسازی است.”

“برای تمرینات ورزشی، به یک کفش ورزشی مناسب به نام کفش ترینینگ یا کفش ترینر نیاز دارید. در واقع، هر کفشی که شرایط راحت‌تری برای پاها و بدن شما حین تمرینات فراهم کند، می‌تواند یک کفش تمرینی خوب باشد. اما باید به این نکته توجه کنید که انتخاب کفش مناسب هر ورزش بسیار مهم است. با انتخاب اشتباه کفش، در ورزش‌هایی مثل پیاده‌روی و دویدن، ضررهای ورزشی را بیشتر از فوایدش تجربه می‌کنید و با سوزاندن کالری‌ها، باید دردهایی نظیر کمر درد و پادرد را تحمل کنید.

بنابراین، توصیه می‌شود حتما از برندهای معتبر کفش ورزشی خود استفاده کنید. به عنوان مثال، برند ۳۶۱ درجه یک برند معتبر در سطح جهانی است که انواع کفش‌های مخصوص دویدن و تمرین را عرضه می‌کند و می‌توانید این کفش‌ها را از ارسن مارکت خریداری کنید.”

“برای ورزش کردن، حتما باید یک دست لباس ورزشی مناسب داشته باشید که به خوبی عرق را جذب کند (بدون جنس پلاستیکی)، دست و پاگیر نباشد و برای بدن حمایت کافی انجام دهد. لباس‌های تخصصی ورزشی با جنسیت عالی ساخته می‌شوند. بنابراین، اگر به ورزش کردن علاقه‌مندید، بهترین هدیه‌ای که به خودتان می‌توانید دهید، یک دست لباس ورزشی است. شما می‌توانید پوشاک تخصصی با تکنولوژی‌هایی مانند کشش فوق‌العاده، خشک شدن سریع حین تعرق و … را از طریق وبسایت ارسن مارکت تهیه کنید.

نظر شما در مورد وسایل ورزشی مناسب برای ورزش در خانه چیست؟ فکر می‌کنید کدام وسایل ضروری هستند و کدام‌ها غیرضروری؟ آیا وسیله‌ای می‌شناسید که در لیست ما فراموش شده است؟

نظرات و تجربیات شما را از طریق بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.”

 

 

 

 

 

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *