ورزش بروز
0

آیا خرید مکمل‌های بدنسازی از داروخانه آنلاین مطمئن است؟

مکمل
بازدید 268

امروزه با توجه به لایف استایل‌های جدید، داشتن بدنی ورزیده و هیکل خوش فرم و عضلانی برای زنان و مردان از فاکتورهای اصلی جذابیت به شمار می‌آید. به همین دلیل، اغلب برای رسیدن به اندام های ایده‌آل، ورزش بدنسازی را انتخاب می‌کنند. در ورزش بدنسازی، برای داشتن بدن عضلانی و گرفتن نتیجه سریع، اکثرا با توجه به توصیه های مربی خود، به مصرف انواع مکمل بدنسازی می‌پردازند. با این حال، با توجه به گسترش کالاها و محصولات تقلبی که وارد کشور شده‌اند، اصلی‌ترین موضوع برای تهیه مکمل‌های بدنسازی، خرید مکمل بدنسازی اصلی می‌باشد.

در این مقاله، ابتدا به تعریف مکمل بدنسازی، کاربرد آن و طبقه‌بندی‌های اصلی آن پرداخته شده است. سپس، به بررسی قیمت مکمل بدنسازی و نکاتی که باید هنگام خرید مکمل بدنسازی در نظر گرفت، پرداخته شده است. در انتها، به مزایای خرید مکمل بدنسازی اصل از داروخانه آنلاین پرداخته شده است.

تعریف و مفهوم مکمل بدنسازی چیست؟

مکمل بدنسازی به عنوان یک نوع مکمل تغذیه‌ای، شامل مواد ضروری برای عضله‌سازی و فرم‌دهی بدن ورزشکاران است. به عبارت دیگر، مکمل‌های بدنسازی ابزارهایی هستند که برای تقویت توانایی سلول‌های ماهیچه‌ای در بدن ورزشکاران استفاده می‌شوند. این مکمل‌ها به صورت جداگانه یا ترکیبی و در سه شکل پودر، قرص و مایع تولید می‌شوند.

در اینجا با کاربرد مکمل بدنسازی آشنا خواهید شد!

کاربرد مکمل بدنسازی با توجه به ساختار بدن و زمان استفاده مشخص می‌شود. مکمل‌های بدنسازی دارای تنوع بالایی هستند و استفاده از آن‌ها باید متناسب با نیاز بدن و در هنگام نیاز بدن صورت گیرد. برای افزایش حجم و وزن گیری عضلات، گینرها یا کربوپروتئین‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید  آیا استفاده از وزنه‌های سبک منجر به ساخت عضله می‌شود؟

هر یک از انواع مکمل بدنسازی برای کاربردهای خاصی طراحی شده‌اند. تامین انرژی مورد نیاز، تامین ویتامین‌ها و کربوهیدرات‌های مورد نیاز بدن و چربی‌سوزی از کاربردهای بارز آن‌ها است. مکمل‌ها همچنین در کاهش تخم‌مرغی عضلات، حجم‌دهی و قدرت‌دهی عضلات، افزایش استقامت و کاهش خستگی موثر هستند.

انتخاب مکمل‌ها بر اساس ساختار بدن و مرحله بدنسازی می‌تواند به کسب نتیجه مطلوب از مکمل‌ها کمک کند. در واقع، کاربرد این محصولات به زمان و نحوه مصرف بستگی دارد. اما به طور کلی، می‌تواند منجر به حجم‌دهی و افزایش توانایی عضلات شود.

دسته‌بندی اصلی مکمل‌های بدنسازی

انواع مختلفی از مکمل‌های بدنسازی وجود دارند که به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند. به عبارت دیگر، دسته‌بندی مکمل‌های بدنسازی شامل پروتئین، کراتین و آمینواسید می‌شود. ساختار شیمیایی و تأثیر هر یک از این مواد با دوزهای متفاوت در مکمل‌های بدنسازی جهت استفاده و کارایی مورد نظر، متفاوت است.

پروتئین،

به عنوان اصلی‌ترین مکمل بدنسازی، علاوه بر عضله‌سازی، نیاز بدن به پروتئین را تأمین می‌کند. پروتئین‌ها دارای انواع مختلفی هستند که شامل پروتئین کازئین، وی، گینر، سویا و سفیده تخم‌مرغ می‌شوند. هر یک از این نوع پروتئین‌ها قابل استفاده برای افراد با توجه به هدف فرد در بدنسازی هستند.

کراتین،

نیز به عنوان یک مکمل بدنسازی ضروری برای افزایش حجم و وزن گیری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده پرمصرف، با جذب آب در ماهیچه، سبب افزایش حجم و وزن ماهیچه‌ها می‌شود. کراتین شامل انواع ترکیبی، مونوهیدرات خالص و میکرونایز است. کراتین ترکیبی از پروتئین، اسیدآمینه و کربوهیدرات تشکیل شده است.

مکمل‌های بدنسازی آمینو اسید

مکمل‌های بدنسازی آمینو اسیدی با ترمیم و تقویت بافت عضلات، آنها را برای رشد و گسترش آماده می‌کنند. اسیدهای آمینه، قدرت بدن را افزایش داده و برای پیشگیری از خستگی زودرس مناسب هستند. اسید آمینه‌های ضروری بدن شامل انواع طبیعی و غیرطبیعی هستند. نیاز بدن به اسید آمینه‌های غیرطبیعی، با مصرف مکمل‌ها جبران می‌شود.

بیشتر بخوانید  برنامه تمرینی با استفاده از تردمیل برای کاهش وزن

قیمت مکمل‌های بدنسازی

با توجه به ارزش غذایی بالای مکمل‌های بدنسازی، قیمت آنها به عددی قابل قبول تبدیل شده است. قیمت انواع مختلف مکمل‌ها با یکدیگر متفاوت است و تفاوت قیمت آنها به دلیل تفاوت ماده سازنده‌ی آنهاست. علاوه بر این، حجم ماده‌ای که خریداری می‌شود، نیز به عنوان یکی از فاکتورهای مؤثر در قیمت مکمل‌ها محسوب می‌شود.

بیشتر مواد اولیه مکمل‌های بدنسازی از کشورهای خارجی وارد ایران می‌شوند و قیمت آنها بر اساس ارزش ارز محاسبه می‌شود. به عبارت دیگر، افزایش قیمت ارز به معنی افزایش قیمت مکمل‌های بدنسازی است.

نکات مهم در خرید مکمل بدنسازی

خرید مکمل بدنسازی مرغوب و کاربردی، برای بسیاری از ورزشکاران و بدنسازان، از اهمیت بالایی برخوردار است. پس از بررسی تطبیقی محصول با نوع فعالیت جسمانی فرد، مهمترین فاکتور در خرید مکمل، مرغوبیت و اصالت مکمل است.

تحقیق درباره‌ی انواع برندهای معتبر و با کیفیت مکمل بدنسازی، به تجربه‌ی خریدی مطلوب کمک می‌کند. درخواست نمونه‌ی محصول و بررسی کامل آن نیز می‌تواند به اطمینان از کیفیت محصول کمک کند. توجه به کیفیت محصول، پیش از توجه به قیمت آن، قابل اهمیت است. به عبارت دیگر، بهتر است به کیفیت بیشتری توجه کنید تا به قیمت. رعایت نکات زیر در خرید مکمل بدنسازی مطلوب موثر است:

  • مشاوره با مربی و پزشک تغذیه در خصوص انتخاب مکمل مناسب
  • خرید محصول با حجم مناسب به نسبت مصرف و قیمت مکمل
  • حتماً محصول دارای سیب سلامت و لیبل سازمان غذا و دارو باشد
  • خرید از داروخانه‌های فیزیکی و آنلاین معتبر و دارای مجوز

همچنین، شما می‌توانید مقاله‌ی راهنمای خرید مکمل‌های بدنسازی از داروخانه‌های آنلاین را مطالعه کنید تا بتوانید خریدی مناسب و موثر داشته باشید.

بیشتر بخوانید  تعریف ظرفیت هوازی و روش‌های افزایش آن

مزایای خرید اصل مکمل بدنسازی از داروخانه‌های آنلاین

داروخانه‌های آنلاین، بهترین توزیع‌کنندگان انواع مکمل بدنسازی در سراسر کشور هستند. این داروخانه‌ها، به صورت آنلاین در دسترس عموم قرار دارند و به عنوان یک داروخانه، تضمین کیفیت و اصالت محصول را به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

تهیه مکمل بدنسازی اصل و مرغوب امری بسیار حائز اهمیت در بهبود وضعیت عضلانی ورزشکاران است. به همین دلیل، خرید این مکمل‌ها از طریق داروخانه‌های آنلاین برای ورزشکاران مزیت بسیاری دارد.

مزایای خرید از داروخانه‌های آنلاین شامل موارد زیر می‌شود:

  • سفارش ۲۴ ساعته محصول مورد نظر
  • مشاهده آسان انواع مکمل بدنسازی در سایت
  • دسترسی به موجودی تمام محصولات مورد نیاز
  • مشاهده قیمت‌ها و تخفیفات
  • امکان مقایسه قیمت‌ها
  • صرفه‌جویی در زمان
  • خرید محصول با قیمت مناسب‌تر
  • ارسال سریع محصول
  • اطمینان از مرغوبیت کالا

داروخانه آنلاین “داروبوم” به آدرس اینترنتی darooboom.com، یکی از داروخانه‌های آنلاین معتبر است که تمامی مجوزهای لازم از جمله مجوز سازمان غذا و دارو و دانشگاه علوم پزشکی را دارا می‌باشد. همچنین، این داروخانه‌ی آنلاین، نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت، معدن و تجارت را نیز دریافت کرده است.

از ویژگی‌های بارز “داروبوم”، علاوه بر ارسال رایگان مکمل‌های بدنسازی به سراسر کشور، امکان پرداخت در محل برای تمامی نقاط ایران است.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *