ورزش بروز
0

راهکارهای مهم و پرطرفدارترین رژیم های سال ۲۰۱۹

رژیم های سال ۲۰۱۹
بازدید 208

در بخش قبلی این مقاله، به توضیح ۵ رژیم غذایی محبوب سال ۲۰۱۹ پرداختیم. حال در ادامه، لیست معروف‌ترین رژیم‌های غذایی سال ۲۰۱۹ که در رتبه ششم تا دهم قرار گرفته‌اند، را بررسی می‌کنیم.

لازم به ذکر است که این لیست بر اساس آمار گوگل تهیه شده است. این آمار بر اساس عملکرد تمامی کاربران گوگل جمع‌آوری شده است.

  •  رژیم دوبرو (The Dubrow Diet) (معروف‌ترین رژیم‌های غذایی سال ۲۰۱۹)

این رژیم توسط تری و هِدِر دوبرو تنظیم شده است و ترکیبی از دو رژیم روزه متناوب (intermittent fasting) و رژیم کم کربوهیدرات (low carb) می‌باشد.

برای شروع این برنامه غذایی، در ابتدا ۲ تا ۵ روز را طبق برنامه رژیم روزه متناوب (۱۶ ساعت روزه و ۸ ساعت تغذیه) سپری خواهید کرد. در این مرحله، تمرکز خود را بر روی وعده‌های حاوی پروتئین، چربی‌های سالم و سبزیجات غیرنشاسته‌ای نگه خواهید داشت.

در فاز دوم این برنامه، شما دو گزینه دارید. می‌توانید تعداد مشخصی از غذاهای غیررژیمی را به عنوان وعده آزاد در دسترس خود قرار دهید. همچنین، بین دو برنامه روزه متناوب ۱۶/۸ (۱۶ ساعت روزه و ۸ ساعت تغذیه) و ۱۲/۱۲ (۱۲ ساعت روزه و ۱۲ ساعت تغذیه) حق انتخاب دارید.

فاز سوم به عنوان مرحله نگه‌داری شناخته می‌شود. در این مرحله، شما باید به مدت ۵ روز رژیم روزه متناوب ۱۲/۱۲ را رعایت کنید. همچنین، برای دو روز باقی‌مانده از هفته، روزه متناوب ۱۶/۸ را نیز انجام دهید.

بسیاری از متخصصین سلامت درباره این رژیم نظر داده‌اند و بیشتر آن را تأیید کرده‌اند. تنها مشکلی که برای آن وجود دارد، میزان کالری کم دریافتی فرد در این برنامه غذایی است که توسط آن مشخص می‌شود.

  •  رژیم سرت فود (The Sirtfood Diet)
بیشتر بخوانید  بهترین مکمل‌های ضد التهاب

سرتوئین‌ها گروهی از پروتئین‌ها هستند که متابولیسم بدن را تنظیم می‌کنند. غذاهایی که حاوی مقدار بالایی از سرتوئین‌ها هستند، به آنها اصطلاحاً “سرتفود” می‌گویند. این رژیم توسط دو متخصص برجسته تغذیه به نام‌های آیدان گوگینز (Aidan Goggins) و گِلِن مَتِن (Glen Matten) تهیه و تنظیم شده است. آنها باور دارند که سرتفودها راز لاغری و تناسب اندام هستند و مصرف این دسته از غذاها به همراه حفظ توده عضلانی و پیشگیری از بیماری‌های مزمن نیز کمک می‌کند. یکی از دلایل محبوبیت این رژیم می‌تواند شمردن مجاز مصرف شراب قرمز و شکلات باشد؛ زیرا هر دوی این مواد حاوی سرت هستند. بزرگترین نقطه ضعف این برنامه غذایی ممکن است میزان بسیار پایین کالری دریافتی فرد در سه روز اول باشد، که تقریباً حدود ۱۰۰۰ کالری است.

  •  رژیم بدون کربوهیدرات و بدون قند (The no-carb and no sugar diet)

در این رژیم، تنها کافیست یک گروه غذایی را به طور کامل از برنامه غذایی خود حذف کنید. این به این معناست که در این برنامه غذایی مجاز به مصرف پروتئین‌ها و چربی‌ها هستید، مانند :

  • گوشت قرمز،
  • ماهی،
  • تخم‌مرغ،
  • پنیر، روغن،
  • کره و غیره.

برخی مطالعات انجام شده بر روی این برنامه غذایی نشان داده‌اند که این رژیم یک نسخه افراطی‌تر از رژیم کتوژنیک است، با این تفاوت که در آن شما با حذف کربوهیدرات شروع به از دست دادن وزن می‌کنید. همچنین، برخی مطالعات دیگر نشان داده‌اند که این برنامه غذایی در مقایسه با محدود کردن کل کالری دریافتی در طول روز تأثیر بیشتری ندارد.

این رژیم برای مدت زمان کوتاه توصیه شده است و در مدت طولانی ممکن است مضر باشد.

  • رژیم غذایی اندومورف (The Endomorph Diet)
بیشتر بخوانید  راهکارهای کامل برنامه رژیم کتوژنیک

اندومورف به دسته‌ای از افراد گفته می‌شود که بدنی بزرگتر و ضخیم‌تر دارند. آنها تمایل به افزایش وزن و توده چربی، به خصوص در قسمت میانی بدن، بیشتر دارند. به دلیل ساختار خاص این افراد، در این رژیم غذایی مصرف غذاهای حاوی کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده که باعث افزایش وزن می‌شوند، محدود شده است. به طور میانگین، می‌توان گفت که در این برنامه غذایی، وعده‌های روزانه شما را ۴۰٪ پروتئین، ۴۰٪ چربی و ۲۰٪ کربوهیدرات تشکیل خواهد داد.

  •  رژیم جنیفر لوپز (The Jlo Diet) – معروف‌ترین رژیم‌های غذایی سال ۲۰۱۹

همانطور که از نام این رژیم پیداست، مبتکر آن بازیگر و خواننده آمریکایی، جنیفر لوپز است. طبق گفته‌های او، در این برنامه غذایی افراد باید از مصرف کافئین و الکل خودداری کنند و به سوی مصرف غذاهای سالم حرکت کنند. به دلیل تغییرات دوره‌ای در این رژیم، نمی‌توان یک روند ثابت برای آن تعیین کرد. باید به‌طور مداوم از برنامه‌های تغذیه‌ای این ستاره برتر پیروی کرد. به عنوان مثال، او اخیراً در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرده بود که قصد دارد چالش ۱۰ روزهٔ عدم مصرف کربوهیدرات و شکر را انجام دهد. او همچنین طرفداران خود را به این چالش دعوت نموده بود.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *