ورزش بروز
0

کاربردها و مزایای دماغگیر شنا: آموزش روش استفاده از این ابزار

دماغگیر شنا
بازدید 259

مزایا و فواید استفاده از دماغگیر شنا

دماغگیر شنا یک وسیله ساده است که برای جلوگیری از ورود آب به بینی هنگام شنا استفاده می‌شود. این وسیله معمولاً شامل یک شاخک دوسری به شکل U است که از میله اتصالی فلزی یا پلاستیکی و سرهای لاستیکی نرم یا سیلیکونی ساخته می‌شود. این شاخک به گونه‌ای طراحی شده است که اطراف پره‌های بینی شناگر قرار می‌گیرد.

با استفاده از دماغگیر شنا، گیره بالشتک‌شده آن سوراخ‌های بینی را فشرده می‌کند و از ورود آب به بینی جلوگیری می‌کند. اگر در هنگام شنا مکرراً آب وارد بینی شما می‌شود یا سینوس‌های شما حساسیتی به کلر دارند، استفاده از دماغگیر شنا گزینه‌ای بسیار مناسب است.

با استفاده از این وسیله، می‌توانید از مشکلات ناشی از ورود آب به بینی، مانند التهابات بینی، عفونت‌ها و تحریکات حساسیتی جلوگیری کنید. همچنین، دماغگیر شنا به شما امکان می‌دهد در طول شنا به طور موثر‌تر تنفس کنید و تمرکز بیشتری داشته باشید.

استفاده از دماغگیر شنا به شما اجازه می‌دهد به آسانی و با اطمینان بیشتری در آب حرکت کنید و از تجربه شنا لذت ببرید. این وسیله ساده اما موثر می‌تواند به تجربه شما در استفاده از استخرها، سواحل و فضاهای آبی کمک کند و مشکلات مربوط به بینی را به حداقل برساند.

استفاده از دماغگیر شنا برای جلوگیری از ورود آب به سینوس ها را حتماً در نظر بگیرید. اگر شما در هنگام شنا نفس گیری مشکل دارید، دماغگیر شنا به شما کمک خواهد کرد. همچنین، این وسیله به شما امکان می‌دهد تا در حین نفس کشیدن، تمرکز خود را فقط روی دهانتان داشته باشید، به جای دهان و بینی.

دماغگیر شنا به ویژه زمانی که شما در حال یادگیری تکنیک‌های نفس گیری هستید، بسیار مفید است. همچنین، در ورزش‌های آبی، انجام حرکات چرخش در آب، استفاده از دماغگیر شنا بسیار ضروری و لازم است.

مواد شیمیایی مانند کلر برای ضدعفونی استخرها استفاده می‌شوند و ممکن است باعث التهاب در پوشش سینوس‌ها و مجاری بینی شوند. با استفاده از دماغگیر شنا، شما می‌توانید کلر و سایر عواملی که منجر به التهاب می‌شوند، مانند باکتری‌ها و قارچ‌ها، را از بینی خود دور نگه دارید و از درد سینوسی پس از شنا جلوگیری کنید. این وسیله به شما کمک می‌کند تا از عوارض مربوط به استفاده از استخرها و آب، محافظت کنید و لذت بیشتری از فعالیت‌های آبی خود ببرید.

بیشتر بخوانید  تفاوت‌های فین شنا سرعتی و قدرتی: معرفی و مقایسه

روش استفاده از دماغگیر شنا به شرح زیر است:

قبل از قرار دادن دماغگیر شنا، صورت خود را خیس کنید. به استخر بروید و سر خود را زیر آب ببرید. این کار به تمیز کردن، مرطوب کردن و از بین بردن چربی‌ها در بینی کمک می‌کند و همچنین از لیز خوردن دماغگیر شنا در طول شنا جلوگیری می‌کند.

اگر آرایشی روی صورتتان دارید، بهتر است قبل از ورود به آب، صورت خود را شستشو دهید.

حالا می‌توانید دماغگیر شنا را استفاده کنید. دماغگیر را با دقت روی بینی خود قرار دهید. طراحی آن به شکلی است که به خوبی روی پره‌های بینی قرار می‌گیرد و ورود آب به بینی را متوقف می‌کند.

با رعایت این مراحل ساده، شما می‌توانید به راحتی از دماغگیر شنا استفاده کنید و در طول شنا از ورود آب به بینی جلوگیری کنید.

دماغگیر شنا را به شکلی نگه دارید که به شکل “U” وارونه به نظر برسد. گوناگونی انواع دماغگیر شنا وجود دارد، اما همه آنها شبیه به حرف “U” هستند. قسمت پایینی “U” روی پل بینی شما قرار می‌گیرد و دو انتهای آن فشاری را به سوراخ‌های بینی شما وارد می‌کند.
معمولاً، شکل “U” از موادی مانند سیم سفت یا نایلون تهیه می‌شود، در حالی که لنت‌های انتهایی از سیلیکون یا لاتکس ساخته می‌شوند. این طراحی و ساختار به دماغگیر شنا انعطاف و استحکام می‌بخشد.

دماغگیر شنا را به گونه‌ای بگیرید که انتهای دایره‌ای آن به سمت بیرون باشد. اگر قسمت گیره را به شکل حرف “U” وارونه نگه دارید، خواهید متوجه شد که دو انتهای منحنی “U” در یک طرف به سمت بیرون خم می‌شوند. زمانی که می‌خواهید دماغگیر شنا را روی بینی خود قرار دهید، انتهای صاف آن را به سمت صورت خود بگیرید.
مهم است بدانید که طرح‌های دماغگیر شنا ممکن است متفاوت باشند و برخی از آنها انتهای دایره‌ای یا خمیده نداشته باشند. اگر مدلی که شما دارید، انتهای منحنی ندارد، فرقی نمی‌کند کدام سمت را به سمت صورتتان قرار دهید. مهمترین نکته این است که دماغگیر شنا را به شکلی قرار دهید که مناسب و راحت برای شما باشد.

بیشتر بخوانید  راهنمای خرید عینک شنا با توجه به نیازهای هر فرد

دماغگیر شنا را روی بینی خود قرار دهید. با استفاده از انگشتان شست و اشاره، انتهای دماغگیر شنا را به آرامی از یکدیگر جدا کنید. سپس انتهای آن را روی سوراخ‌های بینی خود قرار دهید و گیره را بر روی پل بینی خود فشار دهید. به پایان کار برسید با فشار دادن انتهای دماغگیر شنا به سوراخ‌های بینی خود.
اگر دماغگیر شنا شما بند دارد، ابتدا کلاه شنا و عینک خود را بپوشید. این کار به شما کمک می‌کند تا قبل از استفاده از دماغگیر شنا، آمادگی لازم را داشته باشید.

انواع دماغگیر شنا:

اگر نگران افتادن دماغگیر شنای خود در آب هستید، می‌توانید یک مدل بند دار تهیه کنید. برخی از گیره‌های بینی به یک بند متصل شده‌اند. این بند به انتهای دماغگیر شنا متصل می‌شود و حول سر شما پیچیده می‌شود. استفاده از بند به نگه داشتن دماغگیر شنا روی بینی شما در هنگام شنا کمک می‌کند.
دماغگیر شنا با بند گزینه‌ی خوبی است، به ویژه اگر در آب‌های آزاد و عمیق شنا می‌کنید، جایی که در صورت افتادن، دماغگیر شنا دیگر قابل پیدا شدن نخواهد بود. گیره‌های بینی با بند عالی هستند، زیرا شما می‌توانید حتی در تایم استراحت بین شناکردن، آنها را به گردن خود آویزان کنید. برای کودکان، حتماً نوعی با بند را تهیه کنید، زیرا آنها معمولاً در هنگام شنا خسته می‌شوند و تمایل به برداشتن دماغگیر را دارند. بودن دماغگیر شنا با بند در دور گردن از گم شدن آن جلوگیری می‌کند.

اگر علاقه‌ای به دردسر اضافی بودن بند ندارید، می‌توانید از دماغگیر شنا بدون بند استفاده کنید. برخی از شناگران گیره‌های بینی با بند را خیلی پیچیده و مشکل در استفاده می‌دانند. اغلب دماغگیرهای شنا بدون بند، بیشتر از آنهایی که بند دارند، دوام می‌آورند. با این حال، اکثر شناگران مشکلی در نگه داشتن دماغگیرهای شنا بدون بند روی بینی خود ندارند.

بیشتر بخوانید  چرا باید از عینک شنا استفاده کنیم؟

دماغگیر شنا بدون بند را از جنس شناور انتخاب کنید. این باعث می‌شود در صورت افتادن یا گم شدن آن در آب، به راحتی روی سطح آب شناور شده و قابل شناسایی باشد.

برای اجرای شناهای هنری انفرادی و رقص در آب و شناهایی که سر کاملاً زیر آب قرار می‌گیرد، بدون شک به یک دماغگیر شنا نیاز خواهید داشت. این جسم کوچک برای تمرین شنای هنری ضروری است، زیرا در تمام موقعیت‌های “وارونه” و چرخشی زیر آب، از ورود آب به سوراخ‌های بینی جلوگیری می‌کند. در این سبک شنا، دماغگیر به سرعت بهترین دوست شناگر خواهد شد!

اندازه‌ی دماغگیر (S یا M) مهم است، بنابراین سعی کنید دماغگیر شنا مناسب اندازه بینی خود را پیدا کنید. شما باید سایز مناسبی را انتخاب کنید که با بینی شما سازگاری داشته باشد، بدون اینکه به شما آسیب برساند و سوراخ‌های بینی را به اندازه کافی ببندد. همچنین، می‌توانید اندازه دماغگیر شنا خود را با تنظیم قسمت فلزی آن (با فشاردهی یا آزادسازی) تنظیم کنید. نگران شکستن آن نباشید، زیرا آنها برای مقاومت در برابر تنظیم طراحی شده‌اند. انتخاب رنگ هم بستگی به صلاحدید شما دارد، که می‌خواهید این جسم کوچک را با چه رنگی انتخاب کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *