ورزش بروز
0

چرا نباید صبحانه بخوریم؟

صبحانه
بازدید 193

مهم‌ترین وعده غذایی هر روز کدام است؟

صبحانه! بسیاری از افراد بدون تردید به این سوال پاسخ می‌دهند. جالب است که حتی هنگامی که از خانه والدین خود جدا می‌شویم، بدون درک دلایل علمی پشت این موضوع، صبحانه می‌خوریم.

احتمالاً در زندگی شخصی خود با والدینتان تفاوت‌هایی دارید، اما در مورد عادت‌های غذایی بیشترین اشتراک را دارید.

امروز قصد دارم درباره‌ی یک تکنیک جالب برای کاهش وزن صحبت کنم که شاید استفاده از آن مفید باشد.

صبحانه نخورید!

همین‌طور که این جمله را تایپ می‌کردم، دلهره بهم وارد شد. دلهره از اینکه چگونه خوانندگان به این جمله واکنش نشان خواهند داد؟!

باید بگویم که وعده صبحانه دیگر یک وعده غذایی ساده نیست، بلکه برای همه‌ی ما به عنوان یک وعده مقدس شناخته می‌شود! اگر بخواهید این را به چالش بکشید، مطمئناً باید خود را برای دریافت انتقادات عجیب و غریب آماده کنید!

تحقیقات زیادی انجام شده است که نتایج کاملاً متضادی را نشان می‌دهند. در برخی از این مطالعات، برای کاهش وزن توصیه شده است که وعده صبحانه بزرگ باشد، در حالی که در مطالعات دیگر نشان داده شده است که وعده ناهار باید بزرگ باشد. حتی برخی افراد معتقدند که بیشترین کالری را باید در آخرین وعده غذایی روز مصرف کرد!

می‌دانم که واقعاً گیج‌کننده است، اما در تمامی این مطالعات کاملاً متضاد، یک چیز مشترک وجود دارد: کودکانی که در حال رشد هستند، نباید وعده صبحانه را از دست بدهند. پس می‌توانید با خیال راحت، وعده صبحانه را حذف کنید!

رسانه‌ها در این میان نقش پررنگی دارند، تا حالا چند بار از تلویزیون شنیده‌اید که وعده صبحانه، مهم‌ترین وعده روز است؟

خیلی زیاد!

تبلیغات زیادی را مشاهده می‌کنید که خانواده‌ها را دور یک میز صبحانه شاد و خوشحال نشان می‌دهند. (جالب است که نمی‌دانم چطوری همه در صبح روز، خوشحال و شاداب هستند، آنها به تازگی از خواب بیدار شده‌اند!)

وعده صبحانه کمک به چربی سوزی می‌کند

برای سال‌ها، پزشکان به ما گفته‌اند که با نخوردن صبحانه، در معرض چاقی قرار می‌گیریم.

همان‌طور که قبلاً در مورد تکنیک روزه داری متناوب توضیح داده‌ام، استفاده از این تکنیک، به شما در چربی سوزی کمک بسیار زیادی می‌کند.

حذف وعده صبحانه، ادامه همان تکنیک است!

وعده صبحانه به بیشتر کردن عمر کمک می‌کند

آیا می‌خواهید عمر خود را بیشتر کنید؟

احتمالاً بسیاری از ما به این سوال با پاسخ مثبت می‌پردازیم.

بنابراین، حذف وعده صبحانه (رژیم روزه داری متناوب) می‌تواند باعث افزایش عمر شما شود.

یکی از روش‌های ساده برای اجرای رژیم روزه داری متناوب، این است که بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب، صبحانه نخورده و وعده صبحانه را به ظهر موکول کنیم!

بیشتر بخوانید  راهنمای جامع برای افزایش طبیعی سطح تستوسترون

با تکنیک روزه داری متناوب، خطر بیماری آلزایمر کاهش می‌یابد. بنابراین، با این تکنیک، نه تنها زندگیتان بیشتر می‌شود، بلکه کیفیت زندگیتان نیز بهبود می‌یابد.

بعد از چند هفته استفاده از تکنیک روزه داری متناوب، خواهید دید که ذهنتان در اوایل صبح بیشتر تمرکز دارد

 زندگی شما راحت‌تر خواهد شد

زمان، مهم‌ترین منبع زندگی هر فردی است. شما می‌دانید که آماده کردن یک وعده صبحانه، علاوه بر زمان، انرژی نیز از شما می‌گیرد.

تصور کنید چطور می‌توانید از این زمان ارزشمند در اوایل صبح برای کارهای مهم‌تری مانند آماده شدن برای یک روز فوق‌العاده استفاده کنید. من به شما پیشنهاد می‌دهم که در اوایل صبح، یوگا و مدیتیشن را اجرا کنید.

صرفه‌جویی مالی قابل توجهی با حذف وعده صبحانه

آیا می‌دانید که حذف وعده صبحانه باعث کاهش هزینه‌های شما می‌شود؟

این مسئله بسیار ساده است: با حذف یک وعده غذایی، پول کمتری خرج می‌کنید. این راه آسانی برای کاهش هزینه‌هاست که ممکن است برای برخی از ما مهم باشد.

سخت‌تر شدن غذا خوردن باعث کاهش مصرف غذا می‌شود

یکی از واضح‌ترین دلایلی که باعث چاقی در بسیاری از افراد می‌شود، مصرف زیاد غذا است.

چه کار باید کرد؟

کار بسیار ساده است:

کالری کمتری مصرف کنید!

محاسبه کالری برای بسیاری از افراد، کاری سخت و آزاردهنده است. بنابراین، اگر نمی‌خواهید با این عذاب مواجه شوید، سعی کنید غذاهایی را بخورید که سخت‌تر هضم شوند. این کار باعث کاهش مصرف غذا و در نتیجه، کاهش کالری مصرفی شما خواهد شد.

کاهش پنجره زمانی غذا خوردن با حذف وعده صبحانه

تنها کاری که باید انجام دهید، حذف وعده صبحانه و موکول کردن آن به چند ساعت بعد است. این کار باعث کوچک شدن پنجره زمانی غذا خوردن می‌شود.

آیا تاکنون به این موضوع توجه کرده‌اید که به محض اینکه چیزی می‌خورید، اشتهای شما برای مصرف بیشتر، افزایش می‌یابد؟

به عنوان مثال، اگر همین الان یک موز بخورید، به راحتی می‌توانید دومین موز را هم بخورید! چرا؟ چون اشتهای شما تحریک شده است.

ترشح هورمون اشتها با خوردن غذا

با خوردن غذا، بدن شما هورمون گرلین (هورمون اشتها) را تحریک می‌کند و شروع به ترشح آن می‌کند. این هورمون به شما کمک می‌کند تا کالری مورد نیاز بدن را برای ادامه روز مصرف کنید.

بنابراین، بهتر است وعده صبحانه را به تاخیر بیندازید تا در طول روز کالری کمتری مصرف کنید. این کار باعث کاهش ترشح هورمون اشتها می‌شود و در نتیجه، کمک به کاهش وزن شما می‌کند.

عدم نیاز به وعده‌های کوچک با صرف وعده اولین روزانه در بعدازظهر

بیشتر بخوانید  ال کارنیتین چیست؟ یک نگاه جامع به ویژگی‌ها و کاربردهای کارنیتین

اگر صبحانه نخورید و حدود ساعت ۱-۲ بعدازظهر اولین وعده روزانه را میل کنید، دیگر نیازی به مصرف وعده‌های کوچک و گنجشکی ندارید. به قول معروف، دلی از عزا در خواهید آورد و می‌توانید هر طور که خواستید غذا بخورید.

این کار باعث می‌شود تا گرسنگی و احساس نیازمندی به مصرف غذا کوچک‌تر شود و شما به راحتی می‌توانید غذای سنگین و مغذی تری را در وعده‌های بعدی مصرف کنید.

توصیه‌ی مصرف وعده غذایی هر ۳ ساعت در بدنسازی

اگر بدنسازی کرده باشید، احتمالاً این حرف را شنیده‌اید که باید هر ۳ ساعت یک وعده غذایی مصرف کنید. در واقع، برای رسیدن به اهداف افزایش وزن، این تکنیک بسیار مؤثر است. اما می‌توانیم به این موضوع از زاویه‌ی دیگری نگاه کنیم.

در واقع، ساعت روی دیوار نشانگر وقتی است که باید غذا بخورید، نه بدن شما. بهتر است به نیازهای خودتان گوش کنید و غذا بخورید وقتی که بدن شما نیاز دارد، نه وقتی که ساعت روی دیوار به شما می‌گوید که باید غذا بخورید.

اثرات دیکتاتوری ساعت بر روی وعده صبحانه

بدون داشتن دلیل خاص، بعد از بیدار شدن از خواب، به خاطر اینکه ساعت به ۷ صبح رسیده است، به سرعت به سمت صبحانه می‌روید. من این‌گونه تصمیمات را با نام «دیکتاتوری ساعت» می‌شناسم.

اما در واقع، زمانی که واقعاً گرسنه هستیم، غذا می‌خوریم. بهتر است به نیازهای بدن خودتان گوش کنید و غذا بخورید وقتی که بدن شما نیاز دارد، نه به خاطر اینکه ساعت به شما می‌گوید که باید غذا بخورید.

حذف وعده صبحانه باعث می‌شود که حدود ساعت ۱۲، بدن شما به شما بگوید که به من غذا بدهید. این کار باعث می‌شود تا وعده ناهار را به موقع و با انتخاب‌های بهترتری مصرف کنید و به کنترل سطح قند خون و کاهش وزن کمک می‌کند.

تأثیر بدن بر روی وعده‌ی صبحانه

این اتفاق کاملاً به خاطر ساعت نیست، بلکه به خاطر این است که بدن درست کار می‌کند. بدن پیامی را از مغز به معده می‌فرستد که بدانید وقت سوخت‌گیری است.

بهتر است در چند هفته اول اجرای این تکنیک، در ابتدای صبح، گرسنگی را تجربه کنید. برای کمک به کاهش اشتها، می‌توانید چند فنجان قهوه سیاه بنوشید. سعی کنید در ابتدای صبح به انجام کاری سازنده بپردازید.

مصرف آب نیز می‌تواند به شما در این تلاش کمک کند. سعی کنید در ابتدای صبح مقدار زیادی آب بنوشید.

زیبایی داستان در این است که بدانید بدن چگونه با شرایط جدید سازگار می‌شود.

اشتباهات رایج در مصرف صبحانه

احتمالاً شما هم از جمله میلیون‌ها نفر هستید که نمی‌توانند وعده صبحانه را حذف کنند. در این صورت، بهتر است برای مصرف صبحانه به چند نکته مهم توجه کنید.

بیشتر بخوانید  "بهترین سال‌های عمر یک بدنساز"

استفاده زیاد از شکر و خامه در قهوه

شروع روز با قهوه، می‌تواند باعث افزایش تمرکز و بهره‌وری در طول روز شود. اما استفاده زیاد از شکر و خامه، میزان کالری مصرفی را افزایش می‌دهد و سطح انرژی را به سرعت کاهش می‌دهد.

اگر برای داشتن انرژی و تمرکز در صبح نیازمندید، باید بدانید که استفاده زیاد از شکر و خامه، موجب دور شدن از اهدافتان می‌شود. سعی کنید با کم کردن مقدار شکر و خامه، شروع به نوشیدن قهوه کنید.

فراموشی مصرف آب در صبح

بسیار کم اتفاق می‌افتد که شب‌ها بیدار شده و آب بنوشید. بنابراین، هنگامی که از خواب بیدار می‌شوید، بدن شما بدون آب است. حتی اگر تشنه نباشید، مطمئن باشید که به آب نیاز دارید. کمبود آب، توانایی‌های بدنی و ذهنی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

قربانی سیاست‌های بازاریابی شده‌اید

هدف تمام کارخانه‌های تولید کننده مواد غذایی، فروش هر چه بیشتر محصولات خود است. بنابراین، آن‌ها در تبلیغ محصولاتشان حتی اگر دروغ باشد، مانند “محصول ما حاوی پروتئینی با اندازه تخم مرغ است” یا “کم‌شکر” آن را می‌گویند.

در تبلیغات غلات صبحانه، این دروغ‌ها بیشتر شایع هستند. اما اگر به درستی به این محصولات نگاه کنید، متوجه خواهید شد که پر از شکر و پروتئین‌های ناقص هستند.

بنابراین، بهتر است زمان بگذارید و روی جعبه‌های این محصولات را بخوانید و ببینید از چه موادی ساخته شده‌اند. این روش می‌تواند شما را از سیاست‌های بازاریابی نادرست و بی‌مورد کارخانه‌های تولید کننده مواد غذایی نجات دهد

انتخاب کربوهیدرات‌های سالم

کربوهیدرات‌ها بخشی اساسی از هر صبحانه هستند. اگر شما یک شیرینی یا آب پرتقال را برای صبحانه انتخاب می‌کنید، باید از نوع آن‌ها مطمئن شوید.

باید توجه داشته باشید که کربوهیدرات‌های با فیبر بالا بهتر هستند. کربوهیدرات‌هایی که زود هضم می‌شوند باعث کاهش سطح انرژی می‌شوند. به عنوان مثال، کربوهیدرات‌های ساده موجود در شیرینی‌ها. در مقابل، فیبر‌ها باعث کاهش سرعت هضم می‌شوند و حس سیری را ایجاد می‌کنند.

بنابراین، بهتر است روز خود را با انتخاب غلات کامل، مانند جو دو سر، شروع کنید. این کربوهیدرات‌ها سالم هستند و حاوی فیبر بالایی هستند.

آب میوه

آبمیوه‌ها بدون شک در جهان تناسب اندام، یک موضوع داغ هستند. آن‌ها نباید به تنهایی به عنوان صبحانه مصرف شوند.

آبمیوه‌هایی که فاقد فیبر هستند، تنها باعث افزایش گرسنگی و خستگی سریع می‌شوند. اگر مصرف آن‌ها را ترجیح می‌دهید، بهتر است کمی پروتئین یا کربوهیدرات به آن‌ها اضافه کنید.

آیا می‌خواهید تجربه نکردن صبحانه را داشته باشید؟

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *