ورزش بروز
0

موثرترین گیاهان دارویی بر ورزش

داروهای گیاهی برای کاهش وزن
بازدید 205

آیا شما با داروهای گیاهی برای کاهش وزن آشنا هستید؟

وقتی از کاهش وزن صحبت می‌شود، مردم تقریباً هر روشی را امتحان می‌کنند. از قرص‌ها، رژیم‌های سخت لاغری و حتی نگه‌داشتن خود به صورت آهسته تا افرادی که خودشان را قصداً گرسنه نگه می‌دارند!

استفاده از داروهای گیاهی مانند انواع چای، دمنوش‌ها و پودرهای لاغری متداول است و به ویژه توسط افرادی که به مصرف قرص و داروها اعتقادی ندارند، استفاده می‌شود. بسیاری اعتقاد دارند که با مصرف این نوشیدنی‌ها نیازی به زحمت کشیدن دیگری وجود ندارد.

حالا ما قصد داریم به بررسی علمی این باور بپردازیم.

محققان دانشگاه سیدنی در طول ۱۹ سال گذشته اولین بررسی جهانی از داروهای گیاهی برای کاهش وزن را انجام داده‌اند، اما مدارک کافی برای توصیه هر روش درمانی فعلی را پیدا نکرده‌اند. در ادامه، نتایج این بررسی به شما ارائه خواهد شد.

تحقیقات علمی بر روی داروهای گیاهی برای کاهش وزن و کارکرد آنها نشان داده است که محققان دانشگاه سیدنی شواهد کافی برای توصیه داروهای گیاهی برای کاهش وزن پیدا نکرده‌اند. در طول دوره آزمایشی به مدت شش ماه، میزان کاهش وزن با استفاده از داروهای گیاهی حداکثر تا 5.5 پوند (2.5 کیلوگرم) بوده است.

آنها متوجه شدند که میزان کاهش وزن انجام شده توسط گیاهان دارویی در طول دوره مدنظر حدوداً 5.5 پوند (2.5 کیلوگرم) یا کمتر بوده است که به مقایسه با دیگر روش‌ها به صورت ناچیزی است.

دکتر فولر، در مورد چاقی، تغذیه، ورزش و اختلالات خوردن، می‌گوید:

“مشکل مکمل‌ها این است که بر خلاف داروها، نیازی به شواهد بالینی قبل از قرار گرفتن در داروخانه‌ها یا سوپرمارکت‌ها برای دسترسی عمومی ندارند.” این تحقیقات از سوی مرکز چارلز پرکینز در دانشگاه سیدنی انجام شده است.

بیشتر بخوانید  همه چیز در مورد استپ وزن و کنترل آن چیست؟

برای تحلیل این موضوع، ۵۴ آزمایش تصادفی مورد بررسی قرار گرفتند که در آنها اثرات گیاهان دارویی و قرص‌ها و داروهای کاهش وزن با یکدیگر مقایسه شدند. داروهای گیاهی شامل چای سبز، گارسینیا کامبوجیا، لوبیای سفید، انبه آفریقایی و چندین گیاه دیگر در این تحقیق مورد استفاده قرار گرفتند. این آزمایش‌ها بر روی بیش از ۴۰۰۰ نفر انجام شد.

در بررسی دلایل کلی دیگر درباره داروهای گیاهی، طبق تحقیقات انجام شده، تقریباً ۱۶ درصد از افراد برای کاهش وزن از داروهای گیاهی استفاده می‌کنند. اما علاوه بر اینکه این داروها مقدار قابل توجهی از وزن را کاهش نمی‌دهند، مشکلات دیگری نیز به وجود می‌آورند که ممکن است شما را از مصرف آنها منصرف کند.

اولاً، این گیاهان قبل از عرضه در بازار، نیازی به دریافت تاییدیه سلامت از هیچ سازمانی ندارند و مستقیماً برای فروش در فروشگاه‌ها قرار می‌گیرند.

دلیل دوم، قیمت این محصولات است. ممکن است مجبور شوید مبلغ زیادی را برای خرید آنها پرداخت کنید، اما نتیجه قابل قبولی را دریافت نکنید.

در کل، باید به صورت واقع‌گرایانه بررسی کنیم و بگوییم که برای کاهش وزن، بهترین روش تکیه بر رژیم غذایی مناسب در کنار تمرین مستمر است، و نه استفاده بیش از حد از داروهای گیاهی و موارد مشابه.

 

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *