ورزش بروز
0

موثرترین نقش ویتامین D در روابط زناشویی بانوان

نقش ویتامین D
بازدید 155

ویتامین D در روابط زناشویی بانوان تأثیر مستقیم دارد

مصرف ویتامین D برای تمامی افراد مفید است، اما برای بانوان به عنوان یک مسئله حیاتی به شمار می‌رود که تأثیرات متنوعی روی بدن آن‌ها دارد. از جمله تأثیرات مهم آن، تأثیر ویتامین D در روابط زناشویی است.

نتایج تحقیقات چه چیزهایی را نشان می‌دهد؟ بانوانی که از سطح ویتامین D بالاتری بهره می‌برند، در جنبه جنسی عملکرد بهتری دارند. آن‌ها همچنین ارگاسم‌های لذت‌بخش‌تر، میل جنسی بیشتر و تحریک پذیری بالاتری را تجربه می‌کنند.

تحقیقاتی درباره تأثیر ویتامین D در روابط زناشویی انجام شده است. در این بررسی، که توسط متخصصان در زمینه غده‌های درون‌ریز صورت گرفته بود، از ۱۰۸ زن به‌سنین ۲۱ تا ۵۱ سال استفاده شد تا یک پرسش‌نامه که توسط آنها تهیه شده بود، را پر کنند.

این پرسش‌نامه، با جمع‌آوری اطلاعات مربوط به شاخص عملکرد زنانه این افراد، عملکرد جنسی آنها را ارزیابی می‌کرد.

در طی این آزمایشات، موارد زیر مورد بررسی قرار گرفتند: سطح استرادیول، تستوسترون، FSH (هورمون محرک فولیکول)، LH (هورمون رنگدانه‌ساز)، DHEA (دهیدرواپیاندروسترون)، TSH (هورمون تحریک‌کننده تیروئید) و تیروکسین افراد، به همراه سطح ویتامین D آن‌ها.

نتایج تحقیقات نشان داد که بانوانی که سطح بالاتری از ویتامین D در خون خود داشتند، نسبت به زندگی زناشویی خود رضایت بیشتری داشتند.

نکته جالب این تحقیق آن است که در سطوح مختلف رضایت از زندگی زناشویی، تفاوت قابل توجهی در سطح هورمونی مشاهده نشد، و تنها عامل تعیین‌کننده در این آزمایشات، میزان ویتامین D موجود در خون بود.

آیا این تحقیقات بر روی مردان هم انجام شده است؟

متأسفانه، متنی مشخص در دسترس نیست که بگوید آیا این تحقیقات به صورت مشابه بر روی مردان نیز انجام شده است یا خیر. اگرچه ویتامین D می‌تواند بر روی سطح هورمون‌ها و عملکرد جنسی مردان نیز تأثیر بگذارد، اما برای تأیید این اطلاعات، نیاز به تحقیقات جداگانه و دقیق تر در این زمینه وجود دارد. در صورتی که اطلاعات تکمیلی در این مورد موجود باشد، آن را ارائه خواهم داد.

بیشتر بخوانید  همه چیز در مورد رژیم خیار برای لاغری

کمبود ویتامین D و مشکلات ناشی از آن

کمبود ویتامین D در بدن زنان نه تنها تأثیر منفی بر زندگی زناشویی آنها دارد، بلکه می‌تواند مشکلات دیگری را نیز به همراه داشته باشد. این مشکلات می‌توانند باعث تشدید یا به وجود آمدن بیماری‌هایی مانند اسکلروزیس، سرطان و حتی عوارض قلبی شوند. باید ذکر کرد که ویتامین D نقش بسیار مهمی در عملکرد سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از افسردگی ایفا می‌کند.

منابع ویتامین D و نکات بسیار مهم مربوط به آنها

وجود منابع طبیعی و غیرطبیعی بسیاری برای تأمین ویتامین D در تغذیه وجود دارد. اما نکته مهم آن است که میزان جذب آن‌ها از یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال، بسیاری از غذاها مانند جگر و انواع مختلف ماهی‌ها، حاوی مقادیر زیادی ویتامین D هستند. اما اکثر افراد بیشتر بر منابع لبنیاتی تکیه می‌کنند. ویتامین D یکی از ویتامین‌هایی است که در چربی حل می‌شود. این مسئله بسیار حائز اهمیت است، زیرا اکثر افراد سعی می‌کنند از لبنیات کم چرب یا حتی بدون چربی استفاده کنند. این موضوع باعث کاهش قابل توجه در جذب ویتامین D از این منابع می‌شود.

یک راه ساده‌تر برای جذب ویتامین D

همانطور که قبلاً اشاره شد، منابع متعددی برای دریافت این ویتامین وجود دارد. اما طبیعی‌ترین و ساده‌ترین راه می‌تواند قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور آفتاب باشد. لازم به ذکر است که بسیاری از متخصصان پوست در برابر قرار گرفتن طولانی‌مدت در زیر نور آفتاب توصیه نمی‌کنند. راه حل آن می‌تواند مدیریت زمان بندی مناسب باشد. به خاطر داشته باشید که جذب ویتامین D از طریق پوست به طور آهسته‌تر و در عین حال ماندگارتر است. بنابراین با مشاوره یک متخصص پوست، می‌توانید بهترین بهره را از این منبع بدون خطرات نامطلوب به دست آورید.

بیشتر بخوانید  راه‌های تمرین در فاز چربی سوزی چیست؟

در فصول سرد سال، تابش آفتاب به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. می‌توانید از مکمل‌های غذایی حاوی ویتامین D استفاده کنید تا سطح این ویتامین در بدن خود را به حداکثر برسانید.

ویتامین D در آزمایشات

برای تعیین سطح ویتامین D، شما باید آزمایش خونی انجام دهید. آزمایش خونی تنها منبع قابل اعتماد و قابل اطمینان است که میزان ویتامین D را مشخص می‌کند و به شما نشان می‌دهد آیا شما کمبود ویتامین D دارید یا خیر. اگر نتیجه آزمایش نشان دهد که سطح ویتامین D شما در بازه ۵۰ تا ۷۰ است، به میزان کافی ویتامین D دارید. اما اگر عدد کمتر از ۵۰ باشد، باید در نظر داشته باشید که از یکی از روش‌های ذکر شده برای تأمین ویتامین D استفاده کنید.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *