ورزش بروز
0

راهکارهای شناخت در مصرف سبزیجات و میوه ها

سبزیجات و میوه ها
بازدید 152

در مصرف سبزیجات و میوه‌ها به عنوان منابع اصلی فیبر، باید بسیار دقت کنیم. ورزشکاران معمولاً سبزیجات را در طول روز مصرف می‌کنند، اما همه آنها در دسته “مفید” قرار نمی‌گیرند. مصرف برخی از آنها ممکن است مخاطره‌آمیز باشد و می‌تواند تأثیرات مخربی داشته باشد.

روند آلوده شدن مواد خوراکی

به طور میانگین، کشاورزان در هر سال حدود ۱٫۳ میلیون پوند (تقریباً ۶۰۰ هزار کیلوگرم) از سموم آفت‌کش در مزارع خود استفاده می‌کنند. تقریباً در هر هکتار (تقریباً ۴ هزار متر مربع) از زمین‌های کشاورزی، حدود ۶ پوند (۲٫۷ کیلوگرم) از این سموم پخش می‌شود. کشاورزان از ۳۵ هزار نوع سم استفاده می‌کنند و تقریباً ۴۰ درصد از آنها در مطالعات سرطانزا بررسی شده‌اند. نکته امیدوارکننده این است که بسیاری از این سموم ممنوع اعلام شده‌اند. اما به دلیل عملکرد ناکارآمد برخی تجار، هر سال بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تن از این سموم به کشورهای مختلف صادر می‌شوند. بنابراین، احتمال وجود این سموم در سبزیجات مصرفی انسان را افزایش می‌دهد.

خطرناکترین دسته میوه‌ها و سبزیجات

اتحادیه حقوق مصرف‌کنندگان از یک گروه تحقیقاتی به نام “کار گروه محیط زیست” برای کمک دریافت کمک گرفت. این گروه با استفاده از داده‌های سازمان غذا و دارو، فهرستی از خطرناکترین میوه‌ها و سبزیجات مرتبط با سموم آفتکش را منتشر کردند. با استفاده از فقط ۵ مورد از این لیست، احتمال ورود ۱۰ نوع از این سموم به مصرف‌کننده بسیار بالا خواهد بود. این لیست شامل موارد زیر است:

  1.  توت فرنگی
  2.  فلفل دلمه‌ای
  3.  اسفناج
  4.  گیلاس
  5.  هلو
  6.  کرفس
  7.  سیب
  8.  زردآلو
  9.  لوبیا سبز
  10.  انگور
  11.  خیار
  12.  گلابی
  13.  سیب‌زمینی
  14.  بلوبری
بیشتر بخوانید  رابطه مصرف چای بیشتر و افزایش عمر

۱۴ مورد از میوه‌ها و سبزیجات جایگزین و قابل مصرف

به خوشبختی، لیست دیگری با عنوان “جایگزین” منتشر شده است که توسط این محققان تهیه شده است. این لیست از نظر حاوی سموم آفتکش در رده‌ای سبزتر قرار می‌گیرد. لیست به شرح زیر است:

  1.  پیاز
  2.  آووکادو
  3.  ذرت شیرین
  4.  آناناس
  5.  انبه
  6.  انبه
  7.  مارچوبه
  8.  کیوی
  9.  کلم
  10.  بادمجان
  11.  هندوانه
  12. گریپ فروت
  13.  سیب‌زمینی شیرین
  14.  خربزه

راه‌حل‌های مصرف میوه‌ها و سبزیجات در معرض سموم

می‌توانید از لیست جایگزینی که اعلام شده استفاده کنید. با این حال، باید به خاطر داشته باشید که تنوع کمتری خواهید داشت.

می‌توانید میوه‌ها و سبزیجات را در محلولی تهیه شده از یک گالن آب گرم و یک قاشق چای‌خوری ماده شوینده ظرفشویی بشویید و پس از ۱۰ ثانیه آن‌ها را آبکشیده و با اطمینان مصرف کنید.

از محصولات کاملا ارگانیک خریداری کنید، اگرچه باید هزینه بسیار بیشتری را تحمل کنید.

میوه‌ها و سبزیجاتی که قابل لایه‌برداری هستند (پوست پوشانده می‌شوند) را استفاده کنید. با این کار، مقداری از فیبر موجود در آن‌ها کاهش می‌یابد.

میوه‌ها و سبزیجات منجمد یا کنسروی را خریداری کنید. زیرا احتمال باقی‌ماندن سموم در آن‌ها تا حدود ۹۰ درصد کاهش می‌یابد.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *