ورزش بروز
0

راه‌های مناسب برای نگهداری و شستشوی درست مایو شنا

Swimsuits
بازدید 222

روش‌های هوشمندانه برای حفاظت از لباس شنایی:

مایو یک لباس شنایی است که توسط شناگران در فعالیت‌های آبی استفاده می‌شود. اکثراً از موادی مانند نایلون و الیاف مصنوعی مانند اسپندکس و لاکرا در تولید آن استفاده می‌شود. مناسب است که مایو در سایز مناسبی انتخاب شود که نه بسیار تنگ و نه بسیار گشاد باشد.

بسیاری از افراد فواید شناکردن و درمان آبی را نمی‌شناسند. همچنین، عموماً عدم رعایت دستورالعمل‌ها و مراقبت‌های بهداشتی فردی به ناامیدی و نارضایتی افراد منجر خواهد شد. علاوه بر رعایت مراقبت‌های ویژه جهت حفظ دوام مایو، رعایت نکات بهداشت فردی اهمیت ویژه‌ای دارد. زیرا اگر لباس شنایی پس از هر بار استفاده به خوبی تمیز نشود، ممکن است در استفاده‌های بعدی باکتری‌هایی را که به پوست منتقل می‌شوند، حمل کند و در طولانی مدت باعث عوارض جبران‌ناپذیری شود.

روش نگهداری و استفاده از مایوهای شنا بر عملکرد آنها تأثیر زیادی دارد. از دید کارشناسان، بهره‌گیری مناسب در استفاده از مایوهای شنا بسته به روش نگهداری آنها توسط افراد، به طور قطع متفاوت خواهد بود.

برای اطمینان از بهترین عملکرد، افزایش کارایی و دوام لباس شنای خود به مدت طولانی‌تر و بالاتر از همه،

رعایت بهداشت شخصی و حفظ سلامت خود را به خاطر بسپارید با در نظر گرفتن موارد زیر:

پس از هر بار استفاده، لباس شنای خود را با آب بدون کلر حتماً بشویید، حتی اگر در آب شنا نمی‌روید و فقط در آفتاب قرار می‌گیرید، همچنان به آن شستشو دهید.

کرم‌های ضد آفتاب و روغن‌های برنزه‌کننده حاوی موادی هستند که به تار و پود پارچه آسیب می‌رسانند و منجر به نابودی و خراب شدن مایو می‌شوند. همچنین، میزان SPF موجود در کرم‌های ضد آفتاب برای لباس شنا بسیار مضر است. لوسیون بدن نیز به دلیل داشتن ترکیبات شیمیایی، در طولانی مدت باعث ایجاد لکه‌های زرد بر روی مایو می‌شود.

بیشتر بخوانید  تفاوت‌های فین شنا سرعتی و قدرتی: معرفی و مقایسه

کلر موجود در آب استخرها نسبت به نمک دریا بیشتر است و لباس شنای شما را سفت و خشک می‌کند. اگر لباس شنای شما شسته نشود، الیاف آن به تدریج پوسیده شده و رنگ آن از حالت اولیه خارج می‌شود. هنگام خرید مایو، به ویژگی ضد کلر بودن آن توجه کنید. البته توجه داشته باشید که وجود کلر به میزان مناسب با حجم آب برای استخرها ضروری است زیرا از انتقال میکروب‌ها جلوگیری می‌کند.

برای شستشوی مایوهای خود، از ماشین لباسشویی استفاده نکنید و بهتر است آنها را با دست شستشو دهید. زیرا شستشوی طولانی مدت و با سرعت زیاد در ماشین لباسشویی باعث تضعیف الیاف مایو می‌شود.

برای شستن لباس شنا، از مواد شوینده ملایمی که بدون آنزیم و مناسب برای پارچه‌های نازک حاوی اسپندکس هستند، استفاده کنید.

مایوی خیس را برای مدت طولانی در کیف یا کیسه محفوظ نکنید و به‌سرعت پس از رسیدن به منزل، با رعایت موارد ذکر شده، آن را بشویید.

برای خشک کردن لباس شنا، آن را مستقیماً در معرض نور خورشید قرار ندهید تا به الیاف آن آسیب نبیند.

پس از شستشو با دست، مایو را در خشک‌کن قرار ندهید زیرا گرما ممکن است میزان کشش اسپندکس را کاهش دهد. همین دلیل اهمیتی است که شما نباید مایوی مورد علاقه خود را در جکوزی پوشیده باشید.

برای خشک شدن مایو، آن را روی یک میله فلزی پهن نگذارید زیرا ممکن است باعث جا افتادن و ایجاد علامت‌های زنگ زدگی بر روی آن شود که نمی‌توان آن را به هیچ وجه پاک کرد. بهتر است آن را روی یک چوب لباسی مناسب آویزان کنید.

بیشتر بخوانید  فواید شنا و مسائل ناخوشایند استخر برای زنان و مردان

از قرار دادن مایو زیر نور مستقیم خورشید یا قرار دادن آن بر روی منابع حرارتی به شدت خودداری کنید و به جای آن، آن را در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود.

زمانی که مایو را پوشیده اید، از خوابیدن بر روی سطوح خشن مانند سکوهای کنار استخر یا صندلی‌های چوبی خودداری کنید و قبل از نشستن یا درازکشیدن، حتماً با یک حوله تمیز سطح مورد نظر را بپوشانید.

اگر شما یک شناگر فعال هستید و از مایوهای گرانقیمت استفاده می‌کنید، برای حفظ لباس شنای خود بهترین شکل ممکن و به مدت طولانی، همچنین حفظ سلامتی خود با رعایت اصول ایمنی و بهداشتی، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید و به دوستان خود نیز توصیه کنید.

همچنین، در ادامه می‌توانید نمونه‌هایی از بهترین برندهای مایوی شنا همراه با اطلاعات تخصصی درباره آنها را مشاهده کنید: مایوی شنا حرفه‌ای زنانه برند مارک.

برای شستشوی صحیح مایو، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

یک تشت مناسب برداشته و در آن کمی سرکه سفید و ماده شوینده بدون آنزیم نظیر شامپوهای کودک و یا… ریخته شود.

سپس آن را با آب سرد پر کنید، حتی می‌توانید دریچه سینک را ببندید و در آنجا شستشو را انجام دهید.

مایو خود را به مدت حداکثر ۳۰ دقیقه در این محلول خیس کنید و اجازه دهید تا توسط سرکه درون محلول، که خاصیت ضد قارچ و ضد باکتری دارد، به طور کامل ضدعفونی شود.

مایو را به آرامی در همان محلول شستشو کنید و آبکشی کنید.

برای حذف آب اضافی از مایوی شسته شده، آن را درون یک حوله خشک قرار داده و کمی فشار دهید. درست است که فشار زدن قوی تا خارج شدن آب اضافی ممکن است جذاب به نظر برسد، اما این کار ممکن است به الیاف لباس شنا آسیب برساند.

بیشتر بخوانید  راهنمای انتخاب استخر بادی و نکات حائز اهمیت برای خرید آن

در پایان، مایو را به یک چوب لباسی آویزان کنید یا روی یک طناب قرار دهید و با گیره به بندهای آن بچسبانید تا خشک شود. مطمئن شوید که لباس شنای شما در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرد.

بهتر است بین خشک شدن مایوی شسته شده و استفاده مجدد حداقل ۲۴ ساعت زمان بگذرد تا مایو به حالت و شکل اولیه خود بازگردد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *