ورزش بروز
0

راه‌های ساده برای تقویت انگیزه ورزش کردن در خود

تقویت انگیزه ورزش کردن
بازدید 121

داشتن همیشگی شور و شوق و تقویت انگیزه برای ورزش کردن ممکن است چالش‌برانگیز باشد. اگر به مدت هفته‌ها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها بدون دستیابی به نتایج مطلوب تمرین کرده‌اید، احتمالاً احساس ناامیدی خواهید کرد. علاوه بر این، کیست که دوست دارد همیشه یک کار ثابت و یکنواخت را انجام دهد بدون اینکه هیچ پیشرفتی مشاهده کند؟ اما شروع کردن به تمرین با انگیزه و شوق می‌تواند دشوار باشد، اما وجود دارد ۱۰ روش ساده برای به دست آوردن انگیزه مورد نیاز.

در ادامه به چند روش اشاره می‌کنیم:

  1. تبدیل ورزش به یک فعالیت لذت‌بخش: سعی کنید ورزش را به یک فعالیتی تبدیل کنید که لذت بردن از آن را تجربه کنید. انتخاب ورزشی که به شما خوشایند است و شما را سرگرم می‌کند می‌تواند انگیزه شما را بیشتر کند.
  2. تمرین با دوستان: تمرین کردن با دوستان می‌تواند جلسات ورزشی را دلپذیرتر کند و شما می‌توانید به یکدیگر در حفظ انگیزه برای ادامه دادن تمرین کمک کنید، به خصوص در هنگامی که خستگی یا یکنواختی احساس می‌کنید.
  3. تنوع در تمرینات: تغییر و تنوع در تمرینات بسیار مهم است. امتحان کردن روش‌های جدید، ورزش‌های مختلف و تمریناتی که تا به حال انجام نداده‌اید، می‌تواند انگیزه شما را افزایش دهد.
  4. تعیین هدف‌های قابل دستیابی: برنامه‌ریزی برای رسیدن به هدف‌های قابل دستیابی و مرحله به مرحله، انگیزه شما را افزایش خواهد داد. هدف‌های کوچک و قابل اندازه‌گیری را تعیین کنید و هر بار که یک هدف را دست‌یابی می‌کنید، خود را تشویق کنید.
  5. پاداش‌های خود را برنامه‌ریزی کنید: برنامه‌ریزی برای پاداش دادن به خودتان بعد از دستیابی به هدف‌ها، می‌تواند انگیزه شما را افزایش دهد. ممکن است یداشتن شور و شوق همیشگی و ایجاد انگیزه مضاعف برای تمرین کردن ممکن است سخت باشد. اگر برای هفته‌ها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها بدون دست‌یابی به نتایج دلخواه تمرین کرده باشید، احتمالاً ناامید می‌شوید. علاوه بر این، کیست که دوست دارد همیشه یک کار ثابت و بدون هیچ پیشرفتی انجام دهد؟ پیدا کردن شور و شوق برای تمرین کردن سخت است، اما وجود دارند ۱۰ راه ساده برای به دست آوردن انگیزه مورد نیاز. در ادامه به این راه‌ها اشاره می‌کنیم:
  6. تغییر ورزش به یک فعالیت دلپذیر: سعی کنید ورزش را به یک فعالیتی تبدیل کنید که از آن لذت ببرید. انتخاب ورزشی که شما دوست دارید و برایتان جذاب است، می‌تواند انگیزه شما را افزایش دهد.
  7. تمرین با دوستان: تمرین کردن با دوستان می‌تواند جلسات ورزشی را سرگرم‌کننده‌تر و دلپذیرتر کند. همچنین، شما می‌توانید از یکدیگر حمایت کرده و در لحظاتی که انگیزه کم‌رنگ می‌شود، یکدیگر را تشویق کنید.
  8. تنوع در تمرینات: تغییر و تنوع در تمرینات بسیار مهم است. امتحان کردن روش‌ها و ورزش‌های جدید، تمرینات مختلف و متنوع، می‌تواند انگیزه شما را افزایش دهد.
  9. تعیین هدف‌های قابل دستیابی: تعیین هدف‌های کوچک و قابل دستیابی، و برنامه‌ریزی برای رسیدن به آن‌ها، می‌تواند انگیزه شما را افزایش دهد. هر بار که یک هدف را دست‌یابی می‌کنید، خود را تشویق کنید و از پیشرفت خود لذت ببرید.
  10. ایجاد برنامه‌های پاداش: برنامه‌ریزی برای دادن پاداش به خودتان بعد از دستیابی به هدف‌ها، می‌تواند انگیزه شما را افزایش دهد. هدف‌گذاری برای یک پاداش ویژه و مورد علاقه بعد از رسیدن به هدف، شما را تحریک خواهد کرد.
  11. اطرافیان خود را در جریان قرار دهید: به دوستان، خانواده
بیشتر بخوانید  آیا مصرف کیوی برای کاهش وزن مفید است؟

برای از تمرینات لذت بردن و حفظ انگیزه، می‌توانید از راه‌های زیر استفاده کنید:

  1. انتخاب ورزشی که به شما خوشایند است: انتخاب یک ورزش که شما به آن علاقه دارید و با آن ارتباط مثبتی دارید، می‌تواند لذت و شوق شما را افزایش دهد. ممکن است برای پیدا کردن ورزش مناسب برایتان، بخشی از آزمون و خطا لازم باشد. اما زمانی که یک ورزش را پیدا کنید که به شما لذت می‌بخشد، احتمالاً انگیزه خود را برای تمرین کردن به شدت حفظ خواهید کرد.
  2. تنوع در تمرینات: تکرار یکسان تمرینات ممکن است خسته‌کننده شود. بنابراین، تنوع در تمرینات بسیار مهم است. امتحان کردن تمرینات ورزشی مختلف، استفاده از تجهیزات متنوع، شرکت در کلاس‌های گروهی ورزشی یا تغییر محیط تمرین می‌تواند جلسات ورزشی را جذاب‌تر کند و انگیزه شما را حفظ کند.
  3. تعیین هدف‌های مشخص و قابل اندازه‌گیری: تعیین هدف‌های قابل دستیابی و مشخص برای خودتان می‌تواند انگیزه شما را افزایش دهد. این هدف‌ها باید محک‌پذیر و قابل اندازه‌گیری باشند تا بتوانید پیشرفت خود را مشاهده کنید. همچنین، تقسیم بندی هدف اصلی به هدف‌های کوچکتر و قابل دستیابی که در مسیر رسیدن به آن کمک می‌کند، می‌تواند انگیزه شما را افزایش دهد.
  4. تمرین با دوستان یا گروهی: تمرین کردن با دوستان یا به عضویت در گروهی ورزشی ملحق شدن می‌تواند انگیزه شما را بالا ببرد. با داشتن همراهانی با اهداف مشابه، می‌توانید یکدیگر را تشویق کنید و رقابت سالمی بین خود برقرار کنید. همچنین، تمرین کردن در یک محیط اجتماعی می‌تواند فرصتی برای ارتباطات اجتماعی و سرگرمی همراه باشد که لذت شما را افزایش می‌دهد.
  5. ایجاد برنامه‌های پاداش: برنامه‌ریزی برای پاداش دادن بهخود بعد از رسیدن به اهداف کوچک و بزرگ می‌تواند انگیزه شما را حفظ کند. مثلاً می‌توانید به خود قول دهید که پس از هر هفته تمرین، خود را به یک چیز خوشمزه مورد علاقه‌تان معتاد کنید یا به خود اجازه دهید که یک روز در هفته تمرینی را به استراحت بپردازید و به خودتان برای زمان ورزش تنوع بدهید.
  6. تمرینات موسیقی: گوش دادن به موسیقی مورد علاقه‌تان در حین تمرین می‌تواند لذت و انگیزه شما را افزایش دهد. موسیقی می‌تواند احساساتتان را تحریک کند و به شما انرژی مثبتی بدهد.
  7. تعیین زمان مناسب برای تمرین: انتخاب زمانی که برای شما مناسب است و هنگامی که انرژی بیشتری دارید می‌تواند لذت و انگیزه شما را افزایش دهد. برنامه‌ریزی برای تمرین در زمانی که از کارهای دیگر خسته نیستید و می‌توانید به آن تمرکز کنید، می‌تواند عملکرد شما را بهبود بخشد و انگیزه را حفظ کند.
  8. بازنگری و یادآوری دلایل شخصیتان: انگیزه شخصی برای تمرین کردن را به یاد بیاورید. برای هر فرد دلایل مختلفی برای تمرین کردن وجود دارد، مانند بهبود سلامتی، افزایش انرژی، کاهش استرس و استقلال فیزیکی. بازنگری در این دلایل و یادآوری آنها می‌تواند شما را به تمریناتتان متعهد کند.
  9. استراحت مناسب: از استراحت مناسب بین تمرینات اطمینان حاصل کنید. زمانی برای بازیابی و استراحت در نظر بگیرید تا بدنتان از تمرینات استراحت کند و بتوانید با انرژی بیشتری به تمرینات برگردید.
  10. مدیریت استرس: تمرین کردن می‌تواند به شما کمک کند استرس را کاهش دهید، اما همچنین باید به مدیریت استرس در زندگی روزمره خود توجه کنید. استفاده از روش‌های مانند مدیتیشن، تنفس عمیق، روش‌های آرامش و تفریحاتی که شما را آرام می‌کنند، می‌تواند به حفظ انگیزه شما
بیشتر بخوانید  آیا استفاده از سوماتروپین یا سوما مناسب است یا نه؟

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *