ورزش بروز
0

همسر رونی کلمن بدنساز حرفه‌ای آمریکایی و خانواده اش

خانواده و همسر رونی کلمن
بازدید 502

“رونی کلمن” بدنساز حرفه‌ای آمریکایی است که در بین بدنسازان به عنوان پادشاه شناخته می‌شود. او با کسب هشت عنوان قهرمانی در مسابقات مستر المپیا، به همراه لی هنی و بالاتر از آرنولد شوارتزنگر و فیل هیث، رکورددار این مسابقات به شمار می‌رود. بسیاری از کارشناسان، این قهرمان تکرارنشدنی را برترین بدنساز تاریخ این رشته می‌دانند. پس از دوران بازنشستگی، این قهرمان نامدار دچار عارضه‌های زیادی شد که در ادامه به آن‌ها پرداخته‌ایم. پشتکار، پایبندی به تغذیه و سختکوشی در تمرینات، از بارزترین خصوصیات این قهرمان بوده است.

همسر رونی کلمن

“خانواده و همسر رونی کلمن” در سال ۱۹۹۸ در نمایشگاه محصولات ورزشی پاریس با همسر اولش آشنا شد. اولین همسر رونی کلمن، یک تمرین‌دهنده دو رگه لبنانی فرانسوی با نام “روآیدا کریستین آچکار” بود. رونی در تاریخ ۲۸ دسامبر سال ۲۰۰۷ با او در شهر بیروت ازدواج کرد، اما خیلی زود از یکدیگر جدا شدند. رونی بعدها با یک تمرین‌دهنده آمریکایی به نام “سوزان ویلیامسون” ازدواج کرد. تاریخ ازدواج رونی کلمن با خانم ویلیامسون ۱۱ آوریل ۲۰۱۶ بوده است و این دو تا هم اکنون با هم زندگی می‌کنند و چهار فرزند دارند. همسر رونی کلمن زندگی با او را بسیار جذاب می‌داند.

آدرس اینستاگرام همسر رونی کلمن هم بدین صورت است.

همسر رونی کلمن روآیدا کریستین آچکار

بیوگرافی رونی کلمن در ورزش حرفه‌ای

“بیوگرافی رونی کلمن در ورزش حرفه‌ای” به دو بخش زندگی خصوصی و ورزش حرفه‌ای تقسیم می‌شود که در این مقاله هر دو را به صورت کامل بررسی خواهیم کرد. رونی در سال ۱۹۸۶ از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد و در همان سال به نیروی پلیس پیوست. زمانی که در نیروی پلیس مشغول به کار بود، همکارش پیشنهاد حضور در باشگاه مترو فلکس که متعلق به برایان دابسون بود، را به او داد. رونی با حضور مداوم در باشگاه و انجام تمرینات فشرده بدنسازی، توانست در سال ۱۹۹۰ به اولین قهرمانی‌اش در دسته سنگین وزن در مسابقات آماتوری مستر تکزاس دست یابد که به دنیای حرفه‌ای ورود او را مهیا کرد. بی‌شک پیشنهاد گوستاوو آرتولو، همکاری در نیروی پلیس، به رونی در رابطه با ورود به دنیای ورزش یکی از پیشنهادات فراموش‌نشدنی در دنیای ورزش بود. همین پیشنهاد به ظاهر ساده، تحول بزرگی در دنیای قهرمانان پرورش اندام ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید  آیا پیش از خواب باید مکمل پروتئینی مصرف کنیم یا نه؟

برنامه غذایی رونی کلمن (که در ادامه می‌توانید آن را مشاهده کنید) برنامه‌ای بسیار دقیق بود. این قهرمان روزانه ۶ وعده غذا می‌خورد، از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۱:۳۰ بامداد مشغول به تمرین و تغذیه می‌شد. وی در هر روز به طور تقریبی بیش از ۵۵۰۰ کیلوکالری دریافت می‌کرد که برابر است با دریافت روزانه ۶۰۰ گرم پروتئین، ۴۷۵ گرم کربوهیدرات و ۱۵۰ گرم چربی. بطور میانگین او در هر وعده ۱۰۰ گرم پروتئین مصرف می‌کرد. وی همیشه به این برنامه غذایی هدفمند پایبند بود. رونی در رابطه با برنامه غذاییش می‌گوید: “خوردن این حجم غذا شاید برای دیگران سخت باشد، ولی برای من خیر. دیگر عادت دارم که تقریباً روزانه شش وعده غذا بخورم. خوردن این حجم از غذا به نوعی سخت است، بنابراین مجبورم نیمه شب برای خوردن غذا از خواب بیدار شوم، غذا بخورم و دوباره بخوابم.”

شما هم دوست دارید درباره تمرینات رونی کلمن بیشتر بدانید؟ تمرینات پا رونی کلمن همچنان همه را شگفت‌زده می‌کند. این اسطوره بدنسازی تمرینات خود را با جدیت و پشتکار پیگیری می‌کرد. رکورد پرس پا رونی کلمن ۱۰۰۰ کیلوگرم بوده است و رکورد حرکت اسکوات هالتر از پشت وی نیز ۴۵۰ کیلوگرم است. برنامه بدنسازی رونی کلمن معمولاً بر اساس پنج روز تمرین در هفته بود. وی دو روز آخر هفته را نیز به ریکاوری و استراحت دادن عضلات اختصاص می‌داد. رونی، سخت‌کوشی و استمرار در انجام تمرینات را به عنوان راز موفقیت خود می‌دانست.

آیا تمرینات رونی کلمن برای همه مناسب است؟

تمرینات رونی کلمن برای همه مناسب نیست و برای انجام آن‌ها نیاز به تجربه و تمرین قبلی در بدنسازی و ورزش دارید. این تمرینات بسیار سخت و پرخطر هستند و ممکن است باعث صدمات جدی در بدن شود. بنابراین، قبل از شروع به انجام تمرینات رونی کلمن، بهتر است با پزشک و مربی بدنسازی خود مشورت کنید و از اینکه آیا این تمرینات مناسب شما هستند یا خیر، اطمینان حاصل کنید. همچنین باید به نکات ایمنی هنگام انجام تمرینات توجه کنید و در صورت بروز هرگونه درد و صدمه، از انجام تمرینات خودداری کنید.

بیشتر بخوانید  ورزش و تأثیر آن بر تعادل هورمونی

سفر رونی کلمن به ایران در سال ۲۰۱۵ معادل با تاریخ دوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ انجام شد. هدف او در این سفر برگزاری یک سمینار آموزشی بود که در همین زمان، شبکه خبر یک مصاحبه زنده با او در رابطه با ورزش بدنسازی داشت. اما به دلیل دلایل نامعلومی، این سمینار که قرار بود در برج میلاد برگزار شود، لغو شد. رونی کلمن در این سفر، به بهشت زهرا و بر سر مزار مصطفی مازح حاضر شد و بدون برگزاری سمینار، آماده ترک ایران شد. در زمان خروج از ایران، رونی کلمن مبلغ هفده هزار دلار دستمزد خود را دریافت نکرد و تنها پنج هزار دلار هزینه سفر را دریافت کرد. او در این باره گفت: “آن دستمزد، برای برگزاری سمینار بود. من سمیناری برگزار نکرده‌ام که دستمزد آن را بگیرم. فقط هزینه سفر حق من است که مبلغ پنج هزار دلار می‌باشد.”

افتخارات رونی کلمن شامل موارد زیر می‌شود:

  • قهرمانی مستر المپیا هشت بار
  • قهرمان آماتوری تکزاس
  • قهرمان آماتوری جهان
  • دو بار قهرمانی در مسابقات حرفه‌ای کانادا
  • جایزه بزرگ آلمان
  • سه بار دریافت جایزه بزرگ روسیه
  • سه بار دریافت جایزه بزرگ انگلیس
  • دو بار قهرمانی در مسابقات حرفه‌ای رم
  • قهرمانی در مسابقات حرفه‌ای تورنتو
  • دو بار قهرمانی در مسابقات حرفه‌ای هلند
  • قهرمانی در مسابقات حرفه‌ای نیوزلند
  • قهرمانی در مسابقات شب قهرمانان

پس از دوران باشکوه حضور این اسطوره در عرصه قهرمانی، بالاخره روز خداحافظی فرا رسید. روزی که عاشقان این ورزش و ورزشکار هرگز از یاد نخواهند برد. رونی کلمن در سال ۲۰۰۷، قبل از شرکت در آخرین مسابقه مستر المپیا، از ورزش حرفه‌ای خداحافظی کرد. جملات خداحافظی رونی که در میان بهت و حسرت طرفدارانش گفته شد را در ادامه می‌خوانیم: “این افتخارات در مسابقات مستر المپیا برای من کافی است. این آخرین بار است که بر این صحنه (استیج مسابقات) قدم می‌گذارم. می‌خواهم از خداوند، خانواده و عزیزانم، دوستانم و تمام کسانی که در طول این مدت از من حمایت کرده‌اند تشکر کنم.”

بیشتر بخوانید  نحوه مصرف کربوهیدرات در ورزش‌های استقامتی

بازنشستگی کلمن، شروع اتفاقات جدیدی برای وی بود. او شرکت تولید مکمل‌های ورزشی و غذایی خود را با برند خودش در ایالات متحده آمریکا افتتاح کرد. وی برای رشد شرکتش در بسیاری از نمایشگاه‌ها شرکت می‌کرد و طرفدارانش هم می‌توانستند با حضور در این نمایشگاه‌ها او را از نزدیک ببینند. این محبوبیت باعث رشد بهتر شرکت و ارائه محصولات با کیفیت شد. البته در این بازنشستگی، رونی روزگار سختی هم داشت. او عمل‌های جراحی سخت و طاقت فرسا به دلیل آسیب‌های جدی در دوران ورزش حرفه‌ای انجام داد. در رابطه با این آسیب‌ها همچنان نکات تاریکی وجود دارد و هنوز نمی‌توان با قطعیت دلیل این آسیب‌ها را عنوان کرد. معروف‌ترین عمل جراحی وی در سال ۲۰۱۶ بود که طی یازده ساعت، هفت عمل بر روی او انجام شد. او عقیده داشت که دستاوردهایش به عنوان یک ورزشکار بسیار با ارزش بوده است. در جواب سؤالی مبنی بر احساس پشیمانی برای ورزش‌های سنگین، با لحنی پر طنین گفت: “من احساس پشیمانی دارم؟ اگر به گذشته برگردم، چیزی را تغییر می‌دهم؟ بله، به جای دو مرتبه اسکوات ۳۵۰ کیلوگرم، چهار مرتبه انجام می‌دادم.”

رونی کلمن در ایران

رونی کلمن در ایران

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *