ورزش بروز
0

تمرینات ورزشی برای کاهش چربی در ناحیه گردن

Exercise to reduce fat in the neck area
بازدید 143

انجام تمرین‌های کششی ورزشی مخصوص گردن به طور منظم می‌تواند به شما در کاهش چربی در منطقه گردن کمک کند و همچنین فرآیند از بین بردن غبغب را سرعت بخشد. اما برای بهبود کلی وزن و کاهش چربی‌های اضافی در گردن و غبغب، تنها رعایت یک رژیم غذایی سالم و علمی که توسط یک کارشناس تغذیه تجویز شده است کافی نیست. بهتر است روند چربی‌سوزی در کل بدن تسریع شود و برای این منظور، انجام تمرینات ورزشی منظم و روزانه که توسط یک کارشناس یا مربی تجویز شده است، ضروری است.

آیا می‌خواهید به سالن ورزشی بروید؟ بله، چرا که نه! اگر شما واقعاً نمی‌دانید که چگونه نرمش‌های موضعی را به درستی و مناسب انجام دهید، می‌توانید در یک سالن ورزشی ثبت نام کنید. در آنجا، مربیان به شما تکنیک‌های صحیح را آموزش خواهند داد و شما می‌توانید از تجهیزاتی که به پیشروی سریع‌تر این فرایند کمک می‌کنند، استفاده کنید. البته همیشه به یاد داشته باشید که استفاده از این دستگاه‌ها دستورات خاص خود را دارد و بدون رعایت کامل آنها، ممکن است خودتان را آسیب برسانید یا مشکلات خود را تشدید کنید.

برای کاهش چربی در گردن، چه تمریناتی انجام داد؟

برخی از تمریناتی که می‌توانید انجام دهید عبارتند از:

1- با حفظ پشت راست، به آرامی سر را به سمت راست خم کنید، به طوری که گوشتان با شانه تماس نیابد. سر شما باید در زاویه‌ای حدود 40 تا 45 درجه نسبت به شانه قرار بگیرد. در این حالت، به مدت 10 ثانیه بمانید و سپس آرامی سر را بلند کرده و به حالت عادی برگردانید. سپس همین کار را برای سمت چپ تکرار کنید. این سری از حرکات را چهار بار انجام دهید.

2- سر را به عقب خم کنید تا بتوانید سقف را ببینید. در این حالت، به مدت 2 ثانیه بمانید و سپس سر را آرامی به حالت اول برگردانید. روزی 5 تا 10 بار این حرکت را انجام دهید. این تمرین برای کاهش غبغب بسیار مؤثر است. این حرکت را می‌توانید هم در حالت نشسته و هم در حالت ایستاده انجام دهید، اما در هر حالت، باید پشتتان را صاف نگه دارید.

بیشتر بخوانید  دلایل بروز شکست در عضله سازی

همینطور، برای داشتن نتایج بهتر، بهتر است با یک مربی ورزشی مشورت کنید تا برنامه‌ی مناسب و تمرینات دقیق‌تری برای کاهش چربی گردن داشته باشید.

۳- برای انجام این تمرین، قبل از اینکه سرتان را به سمت راست خم کنید، دست راست خود را روی سمت راست سرتان قرار دهید. وقتی سرتان را به سمت شانه راست خم می‌کنید، با همان دست به سرتان فشار بیاورید. این فشار عکس جهت وارد شده و جلوی خم شدن سر را می‌گیرد، همچنین به کاهش حجم چربی گردن کمک می‌کند. در این حالت حدود ۱۰ ثانیه بمانید، سپس سر را آرام به حالت عادی برگردانید و این کار را برای شانه چپ تکرار کنید. این تمرین یکی از بهترین و موثرترین تمرین‌ها برای لاغر کردن گردن است.

۴- اگر به عضلات گردنتان کار کنید، آنها رشد می‌کنند و قوی‌تر و بزرگتر می‌شوند. هر چه عضلات گردن قوی‌تر باشند، فشار بیشتری به پوست گردن وارد می‌شود، پوست سفت‌تر می‌شود و حجم چربی اضافی گردن کاهش می‌یابد و غبغب راحت‌تر از بین می‌رود یا کمتر مشهود می‌شود. این تمرین را می‌توان در حالت ایستاده یا نشسته انجام داد.

۵- یکی دیگر از تمریناتی که می‌توانید انجام دهید، حرکت چرخشی است. در حالت نشسته یا ایستاده، با کمر راست و صاف، آرامی سرتان را به سمت راست بچرخانید تا جایی که می‌توانید. سپس به آرامی و بدون عجله سر را به جای اول باز گردانید. این حرکت را برای سمت چپ نیز تکرار کنید. این دو چرخش به عنوان یک حرکت شمارش می‌شود و می‌توانید آن را ۵ تا ۱۰ بار انجام دهید.

بیشتر بخوانید  کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی از طریق انجام فعالیت بدنی شدید

۶- برای افزایش قدرت عضلات، می‌توانید با یک حرکت مقاومتی کمک کنید. دست خود را روی پیشانی قرار داده و در همین حال سرتان را به سمت جلو، به همان دستی که دستتان روی پیشانی است، فشار دهید. دست شما عملکرد حرکت جلوی سر را کنترل می‌کند. توجه کنید که برای بهره‌برداری بیشتر از این حرکت، باید با آرامش فشار را اعمال کنید.

۷- این تمرین همانند مورد قبل است، با این تفاوت که دست‌هایتان را پشت سرتان در هم گره بزنید و در همین حال سرتان را به عقب و روی دستان در هم گره خورده فشار دهید. همچنین، مانند حرکت قبل، به آرامی سرتان را به عقب فشار دهید.

۸- یک تمرین دیگر که برای کاهش غبغب مفید است، این است که دراز بکشید و دست و پاهایتان را راست روی زمین قرار دهید. دست‌هایتان باید کنار ران‌هایتان قرار بگیرند. سرتان را بلند کنید و چانه را به قفسه سینه برسانید و به آن فشار دهید. دو ثانیه در این حالت بمانید، سپس سرتان را روی زمین بگذارید. توجه کنید که سرتان را به سرعت روی زمین ننهید یا پرت نکنید. سپس دوباره به آرامی سر را بلند کنید و با دقت چانه را روی قفسه سینه فشار دهید. این مجموعه حرکت را در طول روز ۲۵ بار تکرار کنید. به خاطر داشته باشید که اگر دردی در گردنتان احساس کردید، باید تمرین را متوقف کنید و در صورتی که درد پس از استراحت طولانی بهبود نیابد، به پزشک مراجعه کنید.

۹- نفس عمیق کشیدن، تمرینی بسیار ساده است که هیچ هزینه‌ای ندارد و باز هم از تمرینات مفید به شمار می‌رود. هنگامی که نفس میکشید، سرتان را به بالا ببرید و هنگامی که نفس را بیرون می‌دهید، سرتان را به پایین خم کنید. توجه کنید که حرکات سر به همراه نفس کشیدن هماهنگ باشند. به این معنی که هنگامی که نفس را به درون میکشید، سرتان را بالا ببرید و زمانی که نفس را بیرون می‌دهید، سرتان را به پایین خم کنید. انجام مجموعه‌ای از تمرینات هوازی مانند دویدن، دویدن آهسته، دوچرخه سواری یا پیاده‌روی سریع نه تنها به سلامتی قلب و عروق کمک می‌کند، بلکه به سوزاندن چربی‌های اضافی در سراسر بدن، از جمله در منطقه گردن نیز کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید  فاصله زمانی مناسب برای تغییر دادن برنامه تمرینی

من می‌خواهم فقط گردنم را لاغر کنم،

چرا باید وزن کل بدنم را هم پایین بیاورم؟ بله، ممکن است شما تعجب کنید و ندانید چرا برای کاهش چربی موضعی در گردن، تاکید بر کاهش وزن کلی بدن می‌شود. اما یک واقعیت وجود دارد و آن این است که هیچ کس نمی‌تواند بخش خاصی از بدنش را لاغر کند بدون کاهش وزن کلی بدن. تمام آگهی‌هایی که ادعا می‌کنند در سالن ورزشی و تحت نظر مربیان مجرب می‌توانند فقط چربی موضعی را کاهش دهند، در واقع برای جلب مشتریان است. تقریباً تمام افرادی که چانه‌ای بزرگ و چاق دارند، به طور کلی چاق هستند و کاهش وزن به طریقه‌ای عملی برای کاهش چانه چندطبقه آنها می‌باشد. یک نکته ساده و کلیدی وجود دارد… در واقع، راه ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین برای رفع مشکل چانه چرب این است که در طول راه رفتن، نشستن پشت میز یا حتی در حالت راست بایستید و قوز نکنید. اگر به این نکته ساده توجه کنید، ممکن است چربی موضعی در گردنتان کاملاً از بین نرود، اما پس از مدتی راست بایستن و پرهیز از خم کردن بیش از حد پشت، مشاهده خواهید کرد که چانه چرب شما کمتر جلب توجه می‌کند.

 

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *