ورزش بروز
0

بیوگرافی فیل هیث و دیدگاه او درباره تغذیه بدنسازان

فیل هیث
بازدید 228

فیل هیث یک ورزشکار حرفه‌ای در رشته IFBB است. او با همکاری مربی هنی رامبد، از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ به طور پیاپی هفت بار عنوان قهرمانی مستر المپیا را به دست آورد. او با توجه به تعداد قهرمانی‌های خود، پس از لی هنی و رونی کلمن به همراه آرنولد شوارتزنگر، رکورددار این مسابقات به شمار می‌آید. به دلیل انجام عمل جراحی ناف، در سال ۲۰۱۸ مسابقات مستر المپیا را از دست داد. در سال ۲۰۱۹ نیز در مقابل رقیب سخت خود، شان رودن، در جایگاه دوم قرار گرفت. تا به امروز، او در مسابقاتی که شرکت کرده است، ۲۱ بار به عنوان قهرمان اول جایگاه افتخار را کسب کرده است. مربی او هنی رامبد است که اصالت ایرانی دارد و از سال ۲۰۱۹ مربی هادی چوپان نیز هستند.

به نظر فیل هیث، عملکرد غذاها مهم است و نه طعم آنها. برای بسیاری از بدنسازان، مهم است که طعم غذاها اهمیتی نداشته باشد، بلکه کارایی و عملکرد غذاها در بدن ضروری است. باید با این موضوع آشنا شوید و به طعم غذاهای خود فکر نکنید. سعی کنید غذاهایی که در طول روز مصرف می‌کنید را بشناسید و همچنین بدانید که هر چیزی که در طول روز می‌خورید چه فواید و چه ضررهایی برای شما دارد. در کنار تمرین خوب خود، باید به تغذیه‌تان توجه کنید. حتماً از وعده‌های تقلبی در رژیم‌تان استفاده کنید تا رژیم برایتان تکراری نشود. شما باید یک ذهن قوی داشته باشید که به غذاهایی که برایتان مفید نیستند نه بگوید و راه خود را به جدیت دنبال کنید.

بیشتر بخوانید  بهترین مکمل‌های ضد التهاب

همواره در طول روز به وعده‌های غذایی خود دقت کنید و آنها را فراموش نکنید. بدن شما باید از مواد غذایی مفید استفاده کند و هرچیز خوبی که می‌خورید را جذب کند تا بتواند عمل کرده و پیشرفت کند. من همیشه هرجا می‌روم، غذاهای خود را با خودم دارم و همیشه آرامش را درباره آن دارم.

فهرست قهرمانی‌های فیل هیث:

۱. قهرمانی دسته نیمه سنگین و قهرمان قهرمانان مسابقات تازه‌کاران کلرادو ۲۰۰۳.

۲. قهرمانی مسابقات NPC (National Physique Committee):

  • ایالت کلرادو دسته نیمه سنگین ۲۰۰۳.
    ایالت کلرادو دسته سنگین وزن و اورال ۲۰۰۴.
    امریکا دسته سنگین وزن و اورالی ۲۰۰۵.
    جونیور نشنالز دسته سنگین وزن و قهرمان قهرمانان ۲۰۰۵.

۳. قهرمانی در مسابقات حرفه‌ای:

  • کلرادو، نیویورک و مسابقات حرفه‌ای ۲۰۰۵.
    مسابقات بی‌بی‌سی کلاسیک ۲۰۰۶.
    قهرمان مردان آهنین IFBB ۲۰۰۸.
    مسابقات شرو کلاسیک ۲۰۱۱.

۴. هفت قهرمانی پیاپی در مستر المپیا در سالهای ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷.

توصیه‌های فیل هیث به جوانان و تازه‌کاران:

بسیاری از جوانان با من درباره رویاهای قهرمان شدن در این رشته صحبت می‌کنند و می‌خواهند مانند رونی کلمن و دیگران باشند. آنها همیشه سعی می‌کنند از آن قهرمانان الگوبرداری کنند، اما این یک اشتباه است زیرا شما باید ژنتیکی منحصربه‌فرد داشته باشید و بدنتان بتواند این اندازه پیشرفت کند. همه افراد قابلیت قهرمان شدن را ندارند و باید ژنتیک خاص خود را داشته باشند. به نظرم در ابتدا به تغذیه خود وفادار باشید و سعی کنید چیزهای جدید یاد بگیرید. این موضوع پیچیده‌ای نیست، فقط باید تلاش کنید و آموزش ببینید. در وعده‌های غذایی خود حتماً از پروتئین، کربوهیدرات و چربی استفاده کنید. من در طول روز از ۷ وعده غذا استفاده می‌کنم.

بیشتر بخوانید  بررسی نتایج تحقیقات اثرات مثبت ورزش بسکتبال بر رشد قد

شما نیز باید در طول روز از تعداد زیادی وعده غذایی استفاده کنید و بهترین مواد غذایی را انتخاب کنید. برای کسانی که به پیشرفت در این ورزش علاقه‌مند هستند، نباید در روزهای ابتدایی تمرین به فکر سریع کاهش وزن خود باشند، زیرا این روش صحیح و علمی نیست. آنها باید به تدریج با استفاده از تمرینات صحیح و رژیم غذایی مناسب وزن خود را کاهش دهند و به تدریج عملکرد ورزشی خود را افزایش دهند و رژیم غذایی خود را بهبود بخشند. با این حال، شما نباید هرگز کربوهیدرات خود را حذف کنید و به طور خودسرانه رژیم‌های سختی انتخاب کنید.

غذاهای مصرفی و توصیه‌های او:

معمولاً در وعده‌های غذایی خود از تخم‌مرغ و سفیده آن استفاده می‌کنم. همچنین در وعده‌های مختلف غذاییم از جو استفاده می‌کنم و مورد علاقه‌ام ماهی تیلاپیا است. مصرف سیب‌زمینی و ماهی به شما در ساخت عضله و بهبود پوست بدن کمک می‌کند. در روزهایی که تمرین پا دارم، از گوشت استیک به همراه برنج استفاده می‌کنم. در مصرف میوه‌ها و قندها مراقب باشید. من از قندها بیش از حد می‌ترسم، زیرا باعث آب رساندن زیر پوست و افزایش وزنم می‌شوند. همیشه به یاد داشته باشید که در حال یادگیری و پیشرفت در هر مسیری باشید. ورزش به شما کمک می‌کند تا در کار و شغلتان نیز پیشرفت کنید. در زندگی، موانع و مشکلاتی وجود دارد، اما با قدرت ادامه دهید و پیشرفت در یک رشته ورزشی می‌تواند تأثیر بزرگی در زندگی شما داشته باشد.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *