ورزش بروز
0

بهترین کفش و کتونی‌های اسپرت مناسب برای ورزش‌های مختلف

کتونی‌های ورزشی
بازدید 216

مناسب‌ترین کتونی‌های ورزشی برای هر ورزش

ممکن است در کودکی برای هر ورزشی، از دویدن تا تنیس، از کتونی‌های ورزشی قابل اعتماد استفاده می‌کردید. با این حال، زمان تغییر کرده است و امروزه برای هر تمرین یا ورزش، یک کفش مناسب وجود دارد که می‌تواند از شما در برابر آسیب‌های ورزشی محافظت کند و شاید به شما در بهبود بازی کمک کند.

به عنوان مثال، برای دویدن بهتر است از کتونی‌های ورزشی مناسب استفاده کنید که به پای شما انعطاف پذیری بیشتری بدهد و شما را در برابر آسیب‌های ناشی از ضربه به پای خود محافظت کند.

آمادگی برای دویدن با کفش‌های مناسب

آیا برای دویدن آماده هستید؟ شما نیاز دارید که از کفش‌های مناسب استفاده کنید تا در زمانی که پایان روی آسفالت می‌کوبد، به شما کمک کند تا استرس کاهش پیدا کند. کفش‌های مخصوص دویدن برای حرکت به سمت جلو ساخته شده‌اند و از جلو و پشت پای شما محافظت می‌کنند. با استفاده از کفش مناسب، می‌توانید از مشکلاتی مانند اسپلینت ساق پا، شکستگی‌های استرسی، تاندونیت و سایر مسائل پا جلوگیری کنید.

کفش‌های کتانی مینیمالیست برای دویدن و پیاده‌روی

آیا می‌خواهید احساس کنید که پابرهنه می‌دوید؟ کفش‌های مینیمالیستی مانند مدل «پنج انگشت» می‌توانند راه‌حلی برای شما باشند. این کفش‌ها نازک، منعطف و فاقد بالشتک هستند. اگرچه مشخص نیست که آیا آنها در پیشگیری از صدمات بهتر یا بدتر از کفش‌های دیگر هستند، اما بر اساس یک مطالعه، دوندگانی که از کفش‌های مینیمالیستی استفاده می‌کردند، در معرض درد و آسیب بیشتری بودند. افرادی که سنگین‌تر بودند، احتمال آسیب‌دیدگی بیشتری داشتند.

بیشتر بخوانید  آیا کوهنوردی تاثیری بر لاغری شکم دارد؟

اگر به پیاده‌روی علاقه‌مندید، به دنبال کفشی سبک بگردید. برای کاهش ناراحتی و حساسیت، به جذب ضربه بیشتر در پاشنه و توپی پای خود نیاز دارید. کفش‌هایی با زیره گرد یا ته «راکر» به انتقال وزن از پاشنه‌ها به انگشتان پا کمک می‌کنند. کفش‌های پیاده‌روی جلوی سفت‌تری نسبت به کفش‌های دویدن دارند و به شما این امکان را می‌دهند که به جای خم کردن آن‌ها مانند کفش‌های دویدن، انگشتان خود را از پا در بیاورید. در بین برندهای مختلف، کفش‌های کتانی نایک یک انتخاب گزینه ایده‌آل محسوب می‌شوند.

کفش‌های اسپرت برای ورزش تنیس

در بازی تنیس، شما حرکات زیادی انجام می‌دهید و به کفش‌هایی نیاز دارید که هم در داخل و هم در خارج از پاهای شما پشتیبانی کنند. برای حرکات سریع رو به جلو، نیاز به انعطاف‌پذیری در کف زیر کف پای خود دارید. اگر در زمین نرم بازی می‌کنید، بهتر است کفشی با زیره نرم‌تر انتخاب کنید. اگر در زمین سخت بازی می‌کنید، بهتر است کفشی با آج بیشتر انتخاب کنید. کفش‌های آدیداس یک انتخاب مناسب برای ورزش تنیس هستند و راحتی زیادی را برای شما فراهم می‌کنند.

کفش‌های کتانی مناسب برای ورزش‌های متعدد

اگر در ورزش‌های مختلف شرکت می‌کنید، کفش‌های کتانی می‌توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند. اگر برای دویدن می‌روید، بهتر است کفشی با جلوی پا انعطاف‌پذیر انتخاب کنید، اما اگر برای تنیس یا ایروبیک هستید، کفشی با پشتیبانی قوی از پهلو به پهلو انتخاب کنید.

کفش دویدن برای مسیر

آیا از دویدن در مسیرهای خارج از جاده لذت می‌برید؟ کفش‌هایی که می‌توانند خاک، گل، آب و سنگ را تحمل کنند، انتخاب مناسبی برای شما هستند. کفش‌های تریل با آج ضخیم‌تر از کفش‌های معمولی هستند و پشتیبانی از پاشنه و پهلو به پهلو را افزایش می‌دهند تا شما را در زمین‌های ناهموار ایمن نگه دارند.

بیشتر بخوانید  راهکارهایی برای افتادگی و چربی‌های پشت بازو؟

کفش ورزشی برای بسکتبال

کفش‌های ورزشی برای بسکتبال با کفی ضخیم و محکم هستند که با سرعت شما در زمین، ثبات بیشتری را ایجاد می‌کنند. هنگامی که مسیر را سریع تغییر می‌دهید یا می‌پرید و فرود می‌آیید، کفش‌های با تاپ بلند به حمایت از مچ پا کمک می‌کنند.

کتانی مناسب برای ورزش فوتبال

در بازی فوتبال، به گیره‌هایی نیاز دارید که میخ یا میخ در پایین کفش شما وجود داشته باشد. این گیره‌ها روی چمن یا زمین نرم کشش را فراهم می‌کنند. هنگامی که به توپ ضربه می‌زنید، گیره‌های فوتبال ندارای سنبله انگشت پا هستند و برای این منظور متناسب با فرم و نرمی پا طراحی شده‌اند تا احساسی برای شما به این صورت ایجاد شود که پای شما و توپ یکی هستند.

کفش‌های اسپرت برای بیس بال و سافت بال

کفش‌های ورزشی بیس بال و سافت بال نسبت به کفش‌های معمولی نازک‌تر و طولانی‌تر هستند و گیره‌های پنجه ممکن است از فلز ساخته شده باشند تا پلاستیک قالب‌گیری شده. گیره‌های بیس بال و سافت بال از قوس پشتیبانی می‌کنند که برای شکارچی‌ها بسیار مهم است.

کفش گلف

کفش‌های گلف نیز با توجه به نیازهای ویژه این ورزش طراحی شده‌اند. این کفش‌ها بسیار پایدار و با کیفیت هستند و برای رعایت حرکات درست و صحیح، دارای گیره‌های خاصی هستند که به بازیکنان کمک می‌کند تا روی زمین یا چمن بهترین عملکرد را داشته باشند.

کفش‌های گلف

وقتی یک جفت از این کتونی‌ها را بپوشید، کاری بیشتر از تحت تأثیر قرار دادن مجموعه باشگاه‌های کشور خواهید داشت. این کفش‌ها می‌توانند به شما در بهبود بازی کمک کنند و در عین حال پیاده‌روی در مسیر را ایمن‌تر کنند. گیره‌های کوچک روی کف پاها به شما کمک می‌کند تا در حین تاب‌خوردن، پاهای خود را در جای خود نگه دارید تا لیز نخورید. هنگام راه‌رفتن از سوراخی به سوراخ دیگر یا داخل و خارج از تله‌های شنی، کفش‌های گلف ثبات بیشتری را ایجاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید  بهترین مکمل‌های ضد التهاب

کفش‌های هایکینگ

آیا در راه کوهستان هستید؟ کفش‌های پیاده‌روی یا چکمه‌های پیاده‌روی، چسبندگی قوی‌تری به پاهای شما در زمین می‌دهند و خطر سقوط را کاهش می‌دهند. جفتی را انتخاب کنید که برای برنامه‌های پیاده‌روی شما مناسب باشد:

  • برای مسیرهایی که به خوبی نگهداری می‌شوند یا پیاده‌روی‌های کوتاه، کفش‌ها یا چکمه‌های سبک وزن ایده‌آل هستند.
  • برای پیاده‌روی در زمین‌های ناهموار یا سطوح ناهموار، چکمه‌های متوسط‌ترجیح داده می‌شوند.
  • کفش‌های سنگین وزن برای افرادی طراحی شده‌اند که روی یخ، برف یا سنگ‌ها با کوله‌پشتی‌هایی با وزن بیش از ۳۵ پوند سفر می‌کنند.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *