ورزش بروز
0

بهترین و محبوب‌ترین رژیم‌های سال ۲۰۱۹ (بخش اول)

رژیم‌های
بازدید 242

معرفی پرطرفدارترین رژیم‌ها در سال ۲۰۱۹

پرطرفدارترین رژیم‌ها توسط گوگل معرفی شدند. بر اساس اعلام رسمی مرکز جمع‌آوری داده شرکت گوگل، کلمه “رژیم” بیش از یک میلیارد بار توسط کاربران جستجو شده است و شامل مواردی مانند کاهش وزن، افزایش توده عضلانی، افزایش طول عمر و زندگی بهتر می‌شود.

این امر باعث شد که گوگل در لیست کلمات جستجوشده بیشترین بار در سال ۲۰۱۹، بخشی را برای کلمه “رژیم” در نظر بگیرد و بیشترین کلمات جستجوشده مرتبط با آن را اعلام کند. حالا ما تصمیم داریم تا پرطرفدارترین رژیم‌های سال ۲۰۱۹ را برای شما مخاطبان عزیز وبسایت فیت‌شیم معرفی کنیم.

۱- روزه‌ی متناوب (روزه‌ی تناوبی)

این رژیم یک شیوه‌ی روزه‌داری است که باعث می‌شود تمام کالری‌های روزانه را در یک بازه‌ی زمانی ۸ تا ۱۰ ساعته مصرف کنید و در ساعات باقی‌مانده از روز به اصطلاح “روزه” دارای کالری نباشید (بر اساس تحقیقات انجام شده، در مردان روزه‌داری به مدت ۱۶ ساعت و در زنان روزه‌داری به مدت ۱۴ ساعت، نتیجه بهتری داشته است).

مطالعات مختلف نشان داده است که این روش تأثیر مثبتی در سرعت افزایش فرآیند کاهش وزن دارد. همچنین، این روش می‌تواند به شما در کنترل فشار خون و بیماری دیابت نیز کمک کند که این امر بیانگر دلیل اولیه‌ی قرارگیری آن در این لیست است.

۲- رژیم دکتر سبی (رژیم سبی)

رژیم دکتر سبی (رژیم سبی) یکی از پرطرفدارترین رژیم‌ها است که توسط گیاه‌شناس فقید آلفردو دارینگتون بومن (دکتر سبی) طراحی شده است. اصل این رژیم بر تأکید بر اهمیت تعادل مواد معدنی است. دکتر سبی معتقد بود که مخاط در بدن عامل بروز بیماری است و افراد با استفاده از رژیم گیاهی و مکمل‌های ورزشی او می‌توانند تعادل قلیایی طبیعی بدن را بازگردانند. این رژیم غذایی قوانین طویلی دارد که ورزشکاران باید آن‌ها را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید  همه چیز در مورد رژیم چینی و تاثیر آن در لاغری

به عنوان مثال، چندین قانون از این رژیم عبارتند از:

ورزشکاران مجاز به استفاده از روغن زیتون هستند، اما تنها به صورت خام و در آشپزی از آن استفاده می‌شود و پخت و پز با آن ممنوع است.

ورزشکاران مجاز به مصرف میوه‌های کنسرو شده نیستند.

  • ورزشکاران باید مکمل‌های غذایی را تنها در ساعات مشخص شده مصرف کنند و همچنین باید در طول روز میزان مصرف آب خود را بالا نگه دارند.

۳- رژیم غذایی نووم (رژیم نووم)

رژیم غذایی نووم (رژیم نووم) یکی از پرطرفدارترین رژیم‌ها در زمینه کاهش وزن است. در سال ۲۰۱۹، حدود ۴۷ میلیون نفر از این رژیم برای دستیابی به اهداف خود استفاده کرده‌اند.

در این برنامه، کاربران در ابتدا مجبور به پر کردن فرم پرسشنامه هستند که شامل سوالاتی درباره اهدافشان و نوع مربی مورد علاقه خود است. سپس، برنامه‌ای شخصی‌سازی شده به همراه پشتیبانی یک مربی خصوصی دریافت می‌کنند.

در این رژیم، غذاها در سه دسته قرار می‌گیرند: سبز، زرد و قرمز. غذاهای سبز مانند جو دوسر، تخم‌مرغ سفید، سیب‌زمینی شیرین و غیره که بخش اصلی رژیم را تشکیل می‌دهند. غذاهای زرد مانند آووکادو، جو، لوبیا و غیره نیز باید با رعایت تعادل مصرف شوند.

غذاهای قرمز نیز مانند پیتزا، بیکن، کیک و … که به ندرت و به صورت وعده‌های جایزه‌ای قابل مصرف هستند.

این برنامه در دو حالت کلی، برنامه سلامت وزنی و برنامه پیشگیری از دیابت، در دسترس عموم قرار دارد. شاید جالب باشد بدانید که هزینه دریافتی از متقاضیان ۵۹ دلار ماهانه و یا ۱۹۹ دلار سالیانه می‌باشد.

۴- رژیم غذایی ۱۲۰۰ کالری (رژیم ۱۲۰۰ کالری)

بیشتر بخوانید  راهنمای کامل مصرف شکر در تمرینات بدنسازی

همانطور که از اسم این رژیم مشخص است، شما باید روزانه حداکثر ۱۲۰۰ کالری دریافت کنید. این نوع رژیم سختی‌های خاص خود را دارد، اما اکثر افرادی که از اضافه وزن زیاد رنج می‌برند و به دنبال کاهش وزن سریع هستند، به انتخاب آن روی آورده‌اند.

این برنامه تغذیه‌ای از سوی بسیاری از مراجع بهداشتی زیرسوال رفته است، زیرا آن‌ها معتقد هستند که دریافت ۱۲۰۰ کالری در روز برای فرد کافی نیست و می‌تواند در طولانی مدت منجر به بروز ناهنجاری و حتی سوءتغذیه گردد.

۵- رژیم غذایی گولو (رژیم گولو)

این رژیم غذایی برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ توسط دکتر آز به معروفیت رسید و مورد توجه افرادی قرار گرفتند که بدنبال کاهش وزن بودند. مبنای این رژیم بر اساس مصرف غذاهایی است که شاخص گلیسمیک پایینی دارند و قند خون را افزایش نمی‌دهند. شایان ذکر است که این رژیم توسط تیمی از متخصصان تغذیه و پزشکان تهیه شده است.

سایت اصلی رژیم گولو معتقد است که توانسته به بسیاری از افراد در کاهش وزن شان کمک کند. یکی از مولفه‌های مهم و اساسی این رژیم، مصرف مکمل غذایی گلد ریلیز می‌باشد که توسط همین شرکت تهیه شده است. این مکمل به شما در تنظیم قند خون، افزایش انرژی و کاهش اشتها کمک شایانی می‌کند. لازم به ذکر است که تحقیقات زیادی در رابطه با اثربخشی این مکمل انجام نشده است و تنها می‌توان به مطالب موجود در سایت شرکت و گفته‌های دکتر آز اشاره کرد.

 

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *