ورزش بروز
0

برنامه دارویی خشک کردن بدنسازان حرفه‌ای

برنامه دارویی
بازدید 289

وقتی درباره خشک کردن بدن یک بدنساز حرفه‌ای صحبت می‌کنیم، منظورمان پوشیدن یک تی‌شرت و بازوهای قلمبه نیست! صحبت از داشتن یک بدن عضلانی بیش از حد و در عین حال بسیار خشک و متفاوت است.

برای این فرایند، نیاز به مقادیر بالایی از داروها وجود دارد تا بتوانند به حمایت از این توده عضلانی پرداخته و در عین حال چربی بدن را در کمترین حد ممکن نگه دارند.

البته، هیچ کدام از این داروها اگر این بدنسازان یک رژیم غذایی و برنامه تمرینی مناسب نداشته باشند، به کار نمی‌آیند. اگر هر کدام از این سه بخش را کمی شل بگیرند، مهم نیست چقدر دارو مصرف کنند، هرگز موفق نخواهند شد.

آماده شدن برای رقابت‌هایی مانند مستر المپیا، با زجر کشیدن‌های بسیاری همراه است و شما با خستگی و گرسنگی زیادی مواجه خواهید شد. به طور خلاصه، زندگی برای شما به جهنم تبدیل می‌شود و شما ممکن است این سوال را از خودتان بپرسید: چرا من این همه رنج و روزگار سخت را تحمل می‌کنم؟!

نکات مهم

راهنمای مقدماتی استفاده از استروئید در بدنسازی

کاهش بسیار زیاد کالری، انجام فعالیت‌های کاردیویی بیش از حد و مواجه با عوارض جانبی داروها، هیچ چیزی جز یک تجربه نامطلوب و خوشایند نیست!

این کار بسیار خسته کننده و دردناک است! هیچ کس نمی‌تواند طی روز، تحمل خوردن یک نوع ماده غذایی را وعده پس از وعده داشته باشد.

از سویی دیگر، زمانی که به نزدیکی مسابقات می‌رسید، وضعیت روزمره تغییر می‌کند. هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید، خطوط بیشتری را روی بدن خود مشاهده می‌کنید و این احساس به تدریج برای شما اعتیادآور می‌شود.

بیشتر بخوانید  نحوه استفاده از چای ماچا برای لاغری و چربی سوزی

هر چه به پایان هفته نزدیک‌تر می‌شوید، بداخلاق‌تر می‌شوید و احساس گرسنگی شدیدتری دارید. شما خودتان می‌دانید که دیگر قادر به پیروی از رژیم غذایی و برنامه تمرینی هفتگی نیستید.

هر چه پیشرفت خود را بیشتر می‌بینید، حس شکست‌ناپذیری درون خودتان را تقویت می‌کنید.

در واقع، باید این حس را در خود به وجود آورید که با وجود مقاومت بدنتان و مقابله با نیازهای غذایی، هم‌زمان عضلات خود را قوی‌تر کنید، چربی سوزی کنید و در این نبرد پیروز شوید. شما باید با مقابله با گرسنگی، خستگی، درد عضلانی و موانع ذهنی، همزمان عضلات خود را حفظ کرده و چربی بسوزانید تا در نهایت پیروز شوید.

همان‌طور که به مراحل پایانی رژیم غذایی می‌رسید، متوجه می‌شوید که یک تحول خاص در ذهن و بدن شما رخ داده است. شما یاد می‌گیرید که درد را تحمل کنید و اگر خوش‌شانس باشید،

تحمل زحمت و پیروز شدن

متأسفانه عبارت “هر چقدر بیشتر زحمت بکشید، بهتر به نظر می‌رسید” واقعیت دارد! به خصوص اگر قصد حضور در رقابت‌های بدنسازی سطح بالا را دارید.

هیچ رقابتی برای یک بدن‌ساز حرفه‌ای آسان نبوده و نخواهد بود.

بدن‌سازان قرن بیست و یکم

در دوران کنونی، یک بدن‌ساز باید بدنی عضلانی‌تر، خشک‌تر و آماده‌تر از همیشه داشته باشد. کارهایی که برای رسیدن به این شرایط باید انجام داده شود، هر روز پیچیده‌تر و سخت‌تر می‌شود. در این بین، داوران نیز به دنبال بدن‌های دیوانه‌وار هستند.

قبلاً، به طور کلی از یک داروی ضد استروژن استفاده می‌شد، اما امروزه در یک دوره درمانی معمولاً ۲-۳ دارو و حتی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر این، داروهای خواب و آرام کننده عضلات نیز به شدت استفاده می‌شوند. البته، ما این روش‌ها را توصیه نمی‌کنیم، اما نمی‌توان این واقعیت را انکار کرد که این داروها در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید  راهنمای بدنسازی برای افراد گیاه‌خوار

این متن نمونه‌ای از داروهایی است که یک ورزشکار بدنساز حرفه‌ای قبل از رقابت‌ها مصرف می‌کند.

  • میزان مصرف روزانه ترنبولون استات ۱۰۰ میلی‌گرم است.
  • میزان مصرف روزانه تستوسترون پروپیونات ۱۰۰ میلی‌گرم است
  • میزان مصرف روزانه مسترون پروپیونات ۱۰۰ میلی‌گرم است
  • میزان مصرف روزانه وینسترول آناوار برای ۶ هفته، ۵۰ میلی‌گرم است.
  • میزان مصرف هورمون رشد، ۴ واحد است و باید اولین مصرف آن در صبح باشد و ۴۵ دقیقه قبل از خواب می‌بایست مصرف شود.
  • میزان مصرف کلنبوترول به طور تدریجی افزایش می‌یابد و به مقدار ۲۰ میکروگرم می‌رسد.

در دوره کاهش وزن برای رسیدن به فرم بدنی مطلوب، ورزشکاران بدنساز موارد زیر را مجدداً تنظیم می‌کنند:

در دوره کاهش وزن، ورزشکاران بدنساز رژیم غذایی خود را تنظیم مجدد می‌کنند و در عین حال، میزان مغذی‌های حیاتی را در غذای خود حفظ می‌کنند و فقط با کاهش مصرف کربوهیدرات، میزان کالری مصرفی خود را کاهش می‌دهند.

ورزش کاردیو: میزان ورزش کاردیو باید با توجه به شرایط فعلی و میزان چربی سوزی مورد نظر، تعدیل شود.

دوره‌ها: به عنوان مثال، در یک دوره ۸ هفته‌ای نزدیک به مسابقه، ورزشکاران بدنساز داروهای خود را در بازه‌های کوتاه‌تر تعویض کرده و میزان چربی‌سوزهایی مانند T3 و کلنبوترول را افزایش می‌دهند. پس از ۴ تا ۶ هفته، میزان داروهای ضد استروژن را افزایش می‌دهند. در آخرین روزهای مسابقات، هرگونه دارویی که باعث افزایش ذخیره سازی آب می‌شود، حذف می‌شود.

هر یک از این عوامل، تأثیری بر یکدیگر دارند. تمام این موارد به زمان‌بندی و هدف بدن‌سازی وابسته هستند و زمان برگزاری مسابقه نیز بر زمان مصرف داروها تأثیر می‌گذارد. در آخرین هفته، همه چیز بستگی به استراتژی بدن‌سازی دارد.

بیشتر بخوانید  عضلات شکم، با تمرینات فراوان

در صورت نیاز به خالی کردن و سپس پر کردن مجدد گلیکوژن، در این هفته، ورزشکار بدنساز چند جلسه تمرینی انجام می‌دهد تا گلیکوژن را خالی کند.

اما اگر برای مسابقه آماده هستید و به خالی و پر کردن مجدد گلیکوژن نیازی ندارید، همه چیز را مثل قبل حفظ می‌کنید. برای مصرف دارو نیز، یک هفته قبل از مسابقه، مصرف را متوقف کرده و از داروهای ادرارآور استفاده می‌کنید.

سخن مهم

الگویی که ارائه شد، صرفاً برای آشنایی با روندی که ورزشکاران بدنساز در رقابت‌های سطح بالا دنبال می‌کنند، بوده و از این جا به بعد همین کافی است!

به هیچ وجه توصیه نمی‌شود که این الگو را برای شما پیروی کنید؛ اگر شما قصد ورود به مسابقات مستر المپیا ندارید، این نوع رژیم‌ها و دستورالعمل‌ها کاملاً بیهوده و مضر هستند.

نمی‌خواهم بدن‌سازانی که در سطح جهانی رقابت می‌کنند را مورد قضاوت قرار دهم. آن‌ها حرفه‌ای هستند و حرفه‌ای بودن به این معنی است که از این راه امرار معاش می‌کنند و ممکن است برای موفقیت در کسب و کارشان هر کاری را بکنند.

این مطالب را برای شما به اشتراک گذاشتم تا بدانید، اگر شما قصد ساختن یک بدن عضلانی و تناسب اندامی دارید، نیازی به این روش‌ها نیست؛ البته داستان ورزش‌های قهرمانی و حرفه‌ای چیز دیگری است!

با توجه به موضوع مطرح شده، نظر خود را در این باره بیان کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *