ورزش بروز
0

آشنایی با رژیم لاغری wild diet و معایب و مزایا

wild diet diet
بازدید 75

وقتی احساس گرسنگی می‌کنید، بدن شما به یک میزبان کامل از تغذیه نیازمند است، نه فقط غذا. اگر غذاهایی با ارزش غذایی پایین به بدنتان بدهید، هیچ‌گاه احساس رضایت کامل نخواهید کرد. بنابراین، مهمترین نکته این است که بر خودتان غذاهای کامل و تازه برای تغذیه استفاده کنید، غذاهایی که حاوی مواد مغذی غنی هستند و احساس گرسنگی را برطرف می‌کنند. در رژیم غذایی وحشی، هنگامی که گرسنه هستید، به سادگی غذا می‌خورید و وقتی گرسنگی رفع شده، ممکن است ساعت‌ها بدون خوراکی باشید. در این رژیم، نیازی به گرسنگی کشیدن یا شمارش کالری نیست. تأکید در رژیم وحشی بر غذاهای محلی، ارگانیک و کامل است، به استثنای غلات کامل. افرادی که رژیم غذایی وحشی را رعایت می‌کنند، مقدار زیادی گوشت، محصولات دریایی و سبزیجات مصرف می‌کنند. بیایید با جزئیات بیشتری با این رژیم غذایی عجیب و غریب آشنا شویم.

رژیم غذایی وحشی یک برنامه غذایی است که بر اساس کاهش مصرف کربوهیدرات و تمرکز بر غذاهای طبیعی و فرآوری نشده تأکید دارد. این برنامه دارای چندین راهکار مفید است، اما باید توجه داشت که این رژیم برای همه مناسب نیست. برخی افراد قادر به رعایت طولانی مدت این رژیم و حذف غلات نیستند و این محدودیت برای آنها ممکن است محدودیت‌هایی ایجاد کند.

برنامه غذایی وحشی باید بر اساس اهداف هفتگی سازماندهی شود

نه روزانه. به عنوان مثال، اگر در یک روز نتوانید به اندازه کافی سبزیجات مصرف کنید، می‌توانید در روزهای بعدی بیشتری از آنها استفاده کنید تا در پایان هفته حدود ۶۵ درصد از غذای مصرفی‌تان را سبزیجات غنی از مواد مغذی و کم نشاسته تشکیل دهند.

در رژیم وحشی، خوردن غذا در خارج از خانه مجاز است و توصیه می‌شود که با دوستان خود به غذا بروید. همچنین، برای مواقع اضطراری می‌توانید شکلات تلخ با کیفیت بالا را در برنامه خود قرار دهید.

رژیم غذایی وحشی همراه با یک برنامه ورزشی است. برنامه تمرینی به سادگی شامل یک جلسه تمرینی ۷ دقیقه‌ای با شدت بالا در هفته است. با این حال، باید توجه داشت که همه افراد قادر به انجام فواصل با شدت بالا نیستند. دستورالعمل‌های ورزشی کنونی پیشنهاد می‌دهند که برای مدیریت وزن و بهبود سلامت کلی، بیش از ۱۵۰ دقیقه فعالیت متوسط در هفته را انجام دهید.

در نهایت، مهم است که هر فرد به وضعیت سلامتی و نیازهای خود توجه کند و برنامه غذایی و ورزشی را به طور مناسب برای خود تنظیم کند.

ما در رژیم غذایی وحشی بر اصولی تکیه می‌کنیم که می‌تواند مفید و راحت باشد. برای شروع، نیمی از بشقاب شما باید از سبزیجات تیره‌برگ مانند کلم پیچ، اسفناج، چغندر و سبزی کولارد تشکیل شود. حدود یک چهارم بشقاب باید از پروتئین‌ها مانند گوشت و تخم مرغ باشد. و یک چهارم دیگر بشقاب را می‌توانید با میوه‌ها، چربی‌ها و نشاسته‌ها پر کنید.

ما توصیه می‌کنیم که غذاهایی که در این رژیم مصرف می‌کنید، منابع محلی و ارگانیک باشند. اما باید توجه داشت که این امر همیشه در دسترس قرار نمی‌گیرد و ممکن است بسته به محل زندگی و بودجه شما قابل اجرا نباشد.

در زیر یک لیست خرید پیشنهادی برای شروع رژیم غذایی وحشی آمده است. البته، شما می‌توانید غذاهای دیگری را کشف کنید که برای شما مناسب‌تر باشند.

در هر صورت، این لیست قطعی نیست و صرفاً پیشنهاداتی است:

سبزی‌های برگ‌دار تیره: می‌توانید از کلم پیچ، اسفناج، چغندر و سبزی کولارد استفاده کنید.
سبزیجات غیر نشاسته‌ای: به عنوان مثال، کلم بروکلی، گل کلم، کدو سبز، کلم بروکسل، لوبیا سبز و قارچ.
میوه‌های کم کربوهیدرات: انتخاب‌هایی مانند توت، آناناس، طالبی و آووکادو می‌توانند مناسب باشند.
منابع سالم چربی: از آووکادو، گردو، بادام، دانه چیا، دانه کتان و روغن زیتون به عنوان منابع چربی سالم استفاده کنید.
گوشت و مرغ: می‌توانید از گوشت گاو، سینه مرغ، سینه بوقلمون، بیکن و سوسیس استفاده کنید.
ماهی: ترجیحاً از ماهی تازه یا منجمد مانند هالیبوت، ماهی قزل آلا، ماهی کاد، اسنپر و میگو استفاده کنید.
شیر کامل یا خامه غلیظ: می‌توانید از شیر کامل یا خامه غلیظ تخم مرغ استفاده کنید.

رژیم وحشی و پالئو، دو رژیم غذایی مشابه هستند اما تفاوت‌هایی در انعطاف پذیری و انتخاب غذاها دارند. رژیم وحشی به شما امکان می‌دهد تا مجموعه‌ای گسترده‌تر از غذاها را مصرف کنید و در سبک غذاخوردن خود انعطاف بیشتری داشته باشید. در این رژیم، شما مانند اجداد پارینه‌سنگی خود و همانند پدربزرگ و مادربزرگ خود، به غذاهای واقعی و کامل تمرکز می‌کنید و از غذاهای فرآوری شده کنار می‌گذارید. برخی از پزشکان معتقدند که زندگی فقط با مصرف غذاهای خام، مانند رژیم پالئو، ممکن است برای بدن ضعیف ما بسیار سخت باشد. با این حال، هر دو رژیم وحشی و پالئو بر تغذیه از طریق مصرف غذاهای طبیعی تمرکز دارند و غذاهای فرآوری شده را رد می‌کنند. رژیم وحشی یک نسخه کاهش یافته از رژیم پالئو است و احتمالاً ایمن‌تر به نظر می‌رسد. به علاوه، رژیم وحشی شامل مصرف لبنیات پرچرب است که در رژیم پالئو وجود ندارد.

بیشتر بخوانید  راه‌های افزایش وزن چیست؟

در رژیم وحشی، غذاهای مجاز شامل موارد زیر می‌شوند

تبلیغات رژیم وحشی برخی از غذاهای چرب و مغذی مانند بیکن، سوسیس و خامه غلیظ را برای مصرف توصیه می‌کنند. اما در واقع، این غذاها عمدتاً به عنوان “غذاهای تکمیلی” در نظر گرفته می‌شوند. رژیم وحشی پیشنهاد می‌دهد تا زمانی که به وزن مطلوب خود برسید، هفته‌ای حداکثر دو وعده غذای کمکی مصرف نکنید.

در رژیم وحشی، غذاهای مجاز عبارتند از:

میوه‌ها و سبزیجات: معمولاً سبزیجات غیرنشاسته‌ای، به خصوص انواع متنوع و رنگارنگ (ارجحاً ارگانیک)، در رژیم وحشی قابل مصرف هستند. سعی کنید مصرف سبزیجات نشاسته‌ای مانند سیب زمینی و سیب زمینی شیرین را به حداقل برسانید و میوه‌ها را به دو وعده در روز محدود کنید.
سبزی‌های برگ دار: سبزی خردل، سبزی چغندر، اسفناج، شاتوت، کلم پیچ و غیره.
سبزیجات دیگر: هویج، کدو حلوایی، کنگرفرنگی، فلفل، بادمجان و توت‌ها.
در نهایت، در رژیم وحشی بهتر است به توصیه‌ها و دستورات مربوط به مصرف غذاهای مجاز و مناسب برای رژیم خود توجه کنید تا به بهترین نتایج برسید.

در رژیم وحشی، می‌توانید از منابع متنوع پروتئین استفاده کنید. این منابع شامل:

گوشت‌های حیوانات علفخوار، وحشی و محلی مانند گوشت گاومیش، بوفالو، گوشت گوساله، گوشت گوزن و جوجه می‌شود.
ماهی و محصولات دریایی صید وحشی مانند میگو، ماهی متنوع، ماهی قزل آلا، صدف و خرچنگ.
تخم مرغ و محصولات آن مانند مرغ، اردک و بلدرچین.
آجیل و دانه‌ها.
روغن‌های گیاهی مانند روغن آووکادو، نارگیل، زیتون و گردو.
چربی‌های حیوانی ارگانیک که از حیواناتی که در مراتع پرورش یافته‌اند تهیه می‌شوند.
فرآورده‌های لبنی و جایگزین‌هایی که می‌توانند به جای محصولات لبنی استفاده شوند. در صورت مصرف محصولات لبنی، توصیه می‌شود مصرف آنها را در حد اعتدال (حدود دو وعده در روز) محدود کنید و تمرکز بر شیر کامل و محصولات تهیه شده از شیر حیوانات علفخوار قرار دهید. همچنین، می‌توانید از شیر تخمیر شده مانند ماست و کفیر، شیر بادام، شیر نارگیل و شیر بادام هندی استفاده کنید.
با رعایت این منابع پروتئینی، می‌توانید رژیم وحشی خود را تنوع بخشیده و نیازهای بدن خود را برآورده کنید.

در رژیم وحشی، باید از مصرف غذاهای غیرمجاز پرهیز کنید. این رژیم، مانند بسیاری از رژیم‌های لاغری، توصیه می‌کند قند و کربوهیدرات‌های تصفیه شده را از رژیم غذایی خود حذف کنید. علاوه بر آن، برخی کربوهیدرات‌ها نیز در این رژیم مجاز نیستند، از جمله تمامی غلات و حبوبات. در رژیم وحشی، کربوهیدرات شما تنها از میوه‌ها و سبزیجات تأمین می‌شود و مصرف غلات و حبوبات، حتی غلات کامل نیز مجاز نیست.

برخی از مواد غذایی غیرمجاز در رژیم وحشی عبارتند از: نان، پاستا، غلات (مانند جو و دوسر)، برنج، عدس، نخود، لوبیا، شکر و کربوهیدرات‌های تصفیه شده، غذاهای فرآوری شده، چیپس سیب زمینی، محصولات پخته شده و نوشیدنی‌های شیرین شده با شکر.

با رعایت این محدودیت‌ها، می‌توانید رژیم وحشی خود را به درستی رعایت کرده و به دستیابی به هدف خود در کاهش وزن و بهبود سلامتی برسید.

برای رژیم وحشی، نیاز است که وعده‌های غذایی خود را به شیوه‌ای خاص تنظیم کنید. در این رژیم، تقریباً دو سوم بشقاب شما باید از سبزیجات غیرنشاسته‌ای تشکیل شده باشد. می‌توانید مقدار محدودی از سبزیجات نشاسته‌ای (مانند سیب زمینی شیرین یا چغندر) را در نظر بگیرید، به ویژه اگر به طور منظم ورزش می‌کنید.

همچنین، یک وعده پروتئین (مانند گوشت، ماهی یا تخم مرغ) باید به اندازه کف دست شما باشد. برای بقیه قسمت وعده غذایی، می‌توانید از میوه‌ها و چربی‌های سالم استفاده کنید.

با رعایت این تنظیمات، می‌توانید رژیم وحشی خود را به درستی دنبال کرده و به دستیابی به هدف خود در حفظ سلامتی و کاهش وزن نزدیک شوید.

برنامه غذایی ۷ روزه رژیم وحشی توصیه می‌کند تا بر گوشت، غذاهای دریایی و سبزیجات غیرنشاسته‌ای تمرکز کنید. همچنین، مصرف میوه و لبنیات در بعضی مواقع مجاز است، اما غلات به طور کامل از برنامه حذف می‌شوند. این ممکن است باعث سختی در برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی شما شود، زیرا غلات یک غذای اصلی و معمولی برای بسیاری از افراد است.

برنامه غذایی ۷ روزه زیر، پیشنهاداتی را برای رژیم وحشی ارائه می‌دهد. لطفاً توجه داشته باشید که این برنامه غذایی همه غذاها را شامل نمی‌شود، اما اگر این رژیم را انتخاب می‌کنید، ممکن است وعده‌های غذایی دیگری وجود داشته باشد که با ذائقه، اولویت‌ها و بودجه شما سازگارتر هستند.

بیشتر بخوانید  تأثیر ژنتیک در طراحی و شخصی‌سازی تمرینات ورزشی

روز اول:
صبحانه: فریتاتا کم کربوهیدرات با اسفناج، قارچ و سوسیس مرغ.
ناهار: سالاد ماهی تن.
میان‌وعده: ۱ فنجان سوپ سبزیجات رنگین کمانی.
شام: سالمون پخته شده در فر با گیاهان.
توقف: مارچوبه بریان یا کبابی.
دسر: ۱ مربع شکلات تلخ با کیفیت بالا.
با رعایت این برنامه غذایی، می‌توانید به رژیم وحشی خود پایبندی کنید و در راستای بهبود سلامتی و کاهش وزن پیشرفت کنید. البته، می‌توانید برنامه را به نیازها و ترجیحات خود تنظیم کرده و مواد غذایی دیگری را با توجه به سلیقه و منابع موجود استفاده کنید.

روز دوم:

صبحانه: املت سبزیجات تابستانی.
میان‌وعده: آب سبزی ساده.
ناهار: سالاد مرغ آووکادو (از ماست پرچرب استفاده کنید).
میان‌وعده: دیپ عدس لیمو سبز با برش‌های خیار.
شام: سیخ میگو کبابی، کلم بروکلی کم کربوهیدرات برشته لیمویی، مخلوط سبزی با روغن زیتون.
روز سوم:

صبحانه: دو عدد تخم مرغ هم‌زده، آووکادو ورقه شده، توت مخلوط.
ناهار: سالاد کم کربوهیدرات با مرغ، بیکن و سیب، سوپ گوجه فرنگی سرخ شده با رازیانه.
شام: دو وعده استیک کبابی یا سرخ شده، کلم پیچ سرخ شده، قارچ صدفی و پیاز تفت داده شده.
روز چهارم:

صبحانه: اسفناج سرخ شده، دو عدد تخم مرغ آب پز نرم، تمشک با ماست لبنی ارگانیک.
ناهار: سالاد آسیایی خرد شده با مرغ سیر و زنجبیل، تیلاپیا با بادام، مارچوبه برشته شده.
میان‌وعده: یک مربع شکلات تلخ با کیفیت بالا.
روز پنجم:

صبحانه: راتاتویی با نیمرو.
ناهار: سالاد ماهی تن با سالسا رازیانه و پرتقال.
شام: استیک میسو ترشی شده با بوک چوی سرخ شده، توت مخلوط.
با این برنامه غذایی، می‌توانید به رژیم وحشی خود پایبندی کنید و به سمت بهبود سلامتی و کاهش وزن پیش بروید. البته، می‌توانید برنامه را بر اساس نیازها و ترجیحات خود تنظیم کنید و از مواد غذایی دیگری با توجه به سلیقه و منابع موجود استفاده کنید.

روز ششم:

صبحانه: فریتاتا با سبزیجات و پنیر بز، گوجه فرنگی و کلم بروکلی برشته شده.
ناهار: میگو یونانی با فتا و زیتون، کدو سبز تفت داده شده، سالاد کلم کنجد با مرغ (از روغن زیتون استفاده کنید).
شام: آووکادو با دو عدد تخم مرغ پخته شده، گوجه فرنگی برشته، توت مخلوط، سبزیجات و اسموتی کفیر.
روز هفتم:

صبحانه: فریتاتای سبزیجات و پنیر بز، سبزی مخلوط با روغن زیتون و خیار.
ناهار: مرغ سوخاری گیاهی، کلم پیچ سرخ شده و قارچ با کمی پنیر پارمزان، بروکلی بخارپز شده.
با دنبال کردن این برنامه غذایی، شما از مزایای رژیم وحشی بهره‌مند می‌شوید. این مزایا شامل افزایش مصرف سبزیجات غنی از مواد مغذی و منابع پروتئینی با کیفیت بالا است، همچنین کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده که ممکن است حاوی مقادیر بالایی از قند و نمک باشند. با این تغییرات، سلامتی خود را بهبود می‌بخشید و به رژیم غذایی سالم و متوازن نزدیکتر می‌شوید.

اگر تمایل دارید که به جای شمارش کالری یا کربوهیدرات

یک برنامه رژیم وحشی را دنبال کنید، ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد. با این حال، هنوز باید به وعده‌های غذایی خود دقت کنید و برخی غذاها را به میزان مناسب مصرف کنید. رژیم وحشی برای کاهش وزن بسیاری مزایا دارد. اگر برنامه رژیم وحشی را به طور کامل پیروی کنید، به ویژه در ابتدای برنامه، احتمالاً وزنتان را کاهش خواهید داد. اگر در حال حاضر یک رژیم غذایی معمولی دنبال می‌کنید که بیشتر بر گوشت، غذاهای فرآوری شده، کربوهیدرات‌های نشاسته‌ای و نوشیدنی‌های شیرین تمرکز دارد، تغییر به یک رژیم کم کربوهیدرات ممکن است منجر به کاهش سریع وزن شما شود. شواهد زیادی نشان می‌دهد که رژیم‌های با پروتئین بالا می‌توانند راهبردی مؤثر برای کاهش وزن باشند. با این حال، باید به خاطر داشته باشید که این نوع رژیم‌ها محدودیت‌های زیادی دارند. انتخاب‌های شما محدود است و احتمالاً به سرعت از غذاهایی که در رژیمتان مجاز هستند خسته می‌شوید. بهتر است یک رژیم را انتخاب کنید که هیچ محدودیتی برای شما در خانه، مهمانی یا عروسی ایجاد نکند. یکی از رژیم‌های موفق و بدون محدودیت غذایی است. شما می‌توانید از دیزی تا سوشی هر آنچه را که دوست دارید از بخش روزمنو انتخاب کنید و از رژیمتان لذت ببرید.

کاهش مصرف شکر در این برنامه غذایی می‌تواند به بهبود سلامت کمک کند. از آنرو که غذاهای فرآوری شده، نوشیدنی‌های شیرین شده با شکر و کربوهیدرات‌های ساده ممنوع هستند، این ممکن است باعث بهبود وضعیت سلامت در این برنامه شود. در این رژیم غذایی، مصرف غذا به صورت آگاهانه و با توجه به محدودیت‌ها تشویق می‌شود. این به معنای آگاهانه غذا خوردن و تماشای نشانه‌های طبیعی گرسنگی بدن است. خوردن زمانی که گرسنه هستید، لذت بردن از هر لقمه و متوقف شدن قبل از احساس سیری می‌تواند در کاهش وزن موثر باشد.

بیشتر بخوانید  آشنایی با رژیم ماهی و تاثیر آن در لاغری

با اینکه رژیم وحشی فواید خوبی دارد، باید به معایب و عوارض آن نیز توجه کرد. یکی از نقاط ضعف این رژیم، محدودیت‌های غیرضروری و از دست رفتن برخی گروه‌های غذایی است. این ممکن است یک نقطه ضعف مهم در رژیم وحشی باشد. همچنین، برخی تغذیه‌شناسان نگرانی خود را درباره کمبود مواد مغذی مانند غلات کامل و لبنیات در این برنامه غذایی بیان کرده‌اند. این موضوع می‌تواند باعث مشکلاتی شود و استفاده از این رژیم برای گیاهخواران نیز دشوار شود، زیرا حبوبات و لوبیا نیز محدودیت دارند.

مصرف غذاهای حاوی چربی‌های اشباع برای افرادی که باید این نوع چربی‌ها را محدود کنند، ممکن است یک برنامه غذایی سالم نباشد. اگرچه در رژیم وحشی مصرف غذاهایی مثل کره و خامه محدود است، اما برای افرادی که به سلامت قلب خود اهمیت می‌دهند، ممکن است بسیار سنگین باشد. همچنین، رژیم وحشی تأکید دارد که مواد غذایی به طور حداکثر ممکن به شکل “وحشی” انتخاب شوند، از جمله محصولات ارگانیک، گوشت گاو علف خوار، تخم مرغ‌های رسمی، ماهی صید شده دریایی و سایر موارد. بازیابی این مواد ممکن است چالش برانگیز و هزینه‌بر باشد.

بزرگترین چالشی که بسیاری از افراد با رژیم وحشی روبرو هستند، وقت‌گیری آن است. تهیه یک سالاد سالم و سبز یا آماده سازی گوشت ارگانیک خصوصی بسیار بیشتر از سفارش یک همبرگر از رستوران محلی زمان می‌برد. وقتی پس از یک روز کاری طولانی خسته به خانه می‌آیید، ممکن است این امر چالش برانگیز باشد. شما فقط می‌خواهید با یک غذای گرم و شیرین (و شاید یک نوشیدنی) خود را شاد کنید. در رژیم وحشی، شمارش کالری‌ها ضروری است. اگرچه رژیم وحشی هیچ محدودیت کالری‌ای ندارد، اما متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که کالری‌ها را بشمارید تا در محدوده توصیه شده برای کاهش وزن باقی بمانید.

در رژیم وحشی، مشکل اصلی این است که کالری‌ها را نمی‌شمارند، و این یکی از معایب اساسی رژیم وحشی برای کاهش وزن است. برای رسیدن به هدف کاهش وزن، وزن، قد و سطح فعالیت بدنی باید در نظر گرفته شوند و یک ماشین حساب دقیق استفاده شود تا تعداد کالری مناسب تعیین شود.

همچنین، هزینه‌بر بودن رژیم وحشی نیز یک مشکل است، زیرا غذاهای ارگانیک گرانتر از غذاهای معمولی و فرآوری شده‌ای هستند که در سوپرمارکت‌ها قابل تهیه هستند. این مشکل باعث ایجاد چالش برای افراد می‌شود.

استفاده از مقدار بیش از حد پروتئین در رژیم‌های غذایی که بر پروتئین حیوانی تاکید دارند، معمولاً باعث مصرف بیش از حد چربی‌های اشباع شده می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی با مقدار بالای پروتئین، که بیش از توصیه روزانه است، ممکن است منجر به افزایش کلسترول، بیماری قلبی و حتی برخی از انواع سرطان شوند.

از طرفی، انتخاب غذاهای کامل به جای غذاهای فرآوری شده، یک انتخاب سالم است ولی حذف غلات کامل و محدود کردن مصرف کربوهیدرات‌ها ممکن است منجر به کمبود مواد مغذی شود. افرادی که رژیم کم کربوهیدرات را رعایت می‌کنند، ممکن است کمبود مواد مغذی ارزشمندی مانند ویتامین B1 (تیامین)، فولات، ویتامین C، منیزیم، آهن، ویتامین D، ویتامین E و کلسیم را تجربه کنند.

مصرف کافی فیبر برای برخی از افراد می‌تواند با محدودیت سبزیجات غیرنشاسته و حبوبات مشکل‌ساز شود. بر اساس نظر کارشناسان، برای اکثر افراد دشوار است کاملاً از مصرف غلات خودداری کنند. آیا رژیم وحشی بدون خطر است؟ حذف غذاهای فرآوری شده می‌تواند برای همه افراد مفید باشد، اما محدود کردن میوه‌ها، غلات کامل، آجیل و دانه‌ها ممکن است برای همه مناسب نباشد. همچنین، پختن غذاهایی که در رژیم وحشی توصیه می‌شود، ممکن است ارزش غذایی آنها را کاهش داده و به بدن آسیب رساندن غیرقابل جبرانی داشته باشد.

آیا رژیم وحشی برای کاهش وزن مناسب است؟

این رژیم غذایی تشویق به عادات سالم مانند انتخاب غذاهای کامل و غنی از مواد مغذی می‌کند، اما در عین حال غلات کامل را از برنامه غذایی حذف می‌کند. با این حال، رژیم وحشی می‌تواند در کاهش وزن به عنوان یک استراتژی سالم در کوتاه مدت موثر باشد. محدود کردن مصرف کربوهیدرات‌های ساده می‌تواند به تنظیم سطح قند خون و انسولین کمک کرده و در کاهش وزن موثر عمل کند. با پیروی از رژیم وحشی، شما از مصرف کربوهیدرات‌های فرآوری شده و غلات خودداری می‌کنید. غذاهای فرآوری شده شامل موادی مانند آرد سفید، شکر سفید، شربت ذرت با فروکتوز بالا و روغن‌های صنعتی ذرت و سویا هستند که ممکن است اشتهای شما را تحریک کنند و باعث مصرف بیش از حد کالری لازم شود. رژیم وحشی با مصرف چربی‌های طبیعی، فیبر، پروتئین و کربوهیدرات‌های کند سوز شما را سیر و راضی نگه می‌دارد و به کاهش وزن شما کمک می‌کند.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.